نکاتی که درباره کمپ زدن در زمستان باید بدانید

نکاتی که درباره کمپ زدن در زمستان باید بدانید


منبع: فوت و فن

16

1401/9/15

11:24


شاید فکر کنید که افراد از کمپ زدن در زمستان اجتناب می‌کنند اما واقعیت این گونه نیست و هستند کسانی که در زمستان نیز اقدام به برپایی کمپ در طبیعت می‌کنند.

نکاتی که درباره کمپ زدن در زمستان باید بدانید

شاید فکر کنید که افراد از کمپ زدن در زمستان اجتناب می‌کنند اما واقعیت این گونه نیست و هستند کسانی که در زمستان نیز اقدام به برپایی کمپ در طبیعت می‌کنند. در حقیقت، در زمستان بسیاری از اردوگاه‌ها خلوت و آرام هستند و مناظر زمستانی نیز بسیار تماشایی و خیره‌کننده به نظر می‌رسند. بدون شک، طبیعت‌گردی در زمستان می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما رقم بزند، به خصوص اگر مناظر پوشیده از برف باشند.

برخی از افراد به کمپ زدن در زمستان علاقه خاصی دارند و از آن بسیار لذت می‌برند اما قبل از هر چیزی، تجهیزات مناسب برای انجام این کار را در اختیار دارند و از اطلاعات کافی برخوردار هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی نکاتی بپردازیم که درباره کمپینگ در زمستان باید بدانید.

۱. انتخاب مقصدی خوب و معقول

Choose a Realistic Destination

Choose a Realistic Destination

زمانی که قصد دارید تا مقصد خود برای برپایی کمپ در طبیعت را انتخاب کنید، بهتر است به محدودیت‌ها و انتظارات خود نیز توجه داشته باشید. اینکه آیا از هوای سرد لذت می‌برید یا خوابیدن در میان برف‌ها را دوست دارید، سوالاتی اساسی به شمار می‌روند که باید به آن‌ها پاسخ بدهید. اگر از هوای سرد بسیار شدید لذت نمی‌برید، پس بهتر است آب‌وهوای معتدل‌تری را برای سفر خود انتخاب کنید.

۲. بررسی وضعیت و پیش‌بینی آب‌وهوا

Check the Weather Forecast

Check the Weather Forecast

قبل از اینکه سفر خود برای کمپینگ در زمستان را آغاز کنید، بهتر است حتما شرایط آب‌وهوایی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان را بررسی کنید و سپس سفر خود را شروع کنید. حتما از حداقل و حداکثر میزان دمای هوا اطلاعات بدست بیاورید و احتمال بروز طوفان را نیز بررسی کنید. آب‌وهوای زمستان همیشه غیرمنتظره است و باید حتما این موضوع را در ذهن خود داشته باشید.

۳. لباس مناسب بپوشید

Make Sure to Wear Appropriate Clothing

Make Sure to Wear Appropriate Clothing

جوراب‌های پشمی،‌ چکمه‌های گرم، لباس زیر حرارتی، ژاکت گرم و همچنین دستکش از جمله ضروریاتی هستند که باید حتما به تن داشته باشید. پوشیدن چندین لایه لباس می‌تواند به شما کمک کند تا دمای بدن خود را تنظیم کنید و در هوای بسیار سرد، یخ نزنید. پوشیدن لباس مناسب برای هوای سرد و حفظ گرمای بدن از جمله الزاماتی است که به هنگام کمپ در زمستان باید رعایت کنید و حتما آن‌ها را در برنامه‌ریزی خود لحاظ نمایید.

۴. تجهیزات ضروری به همراه داشته باشید

Pack Essential Winter Camping Equipment

Pack Essential Winter Camping Equipment

برای اینکه تجربه لذت بخشی از کمپ زدن در زمستان را تجربه کنید، بهتر است تجهیزات مناسب و ضروری برای انجام این کار را نیز به همراه خود داشته باشید. حتما به هنگام انتخاب کیسه خواب، مطمئن شوید که برای هوای زمستانی مناسب باشد. پد فومی اضافی یا تشک بادی نیز می‌تواند مانع رسیدن هوای سرد از زمین به شما شود و چادر چهار فصل نیز در شرایط آب‌وهوایی زمستان ضروری محسوب می‌شود. اگر در میان برف کمپ زده‌اید، حتما اجاق گاز و سوخت اضافی برای آب کردن برف‌ها و یخ‌ها به همراه داشته باشید.

۵. مجهز کردن ماشین

Winterize Your RV or Camper

Winterize Your RV or Camper

اگر در داخل یک ماشین کاروان یا RV قصد کمپ زدن در طبیعت به هنگام زمستان را دارید، حتما وسیله خود را برای این شرایط آب‌وهوایی تجهیز کنید. یخ‌زدگی یکی از بزرگترین نگرانی‌ها برای وسایل نقلیه به هنگام کمپینگ به شمار می‌رود که حتما قبل از سفر باید آن را به تعمیرکار نشان بدهید. قبل از سفر نیز حتما از کار کردن بخاری خودرو اطمینان حاصل کنید.

۶. کیسه خواب خود را گرم کنید

Warm Your Sleeping Bag Before Going to Bed

Warm Your Sleeping Bag Before Going to Bed

مطمئنا مدت زمانی طول می‌کشد تا کیسه خواب سرد با گرمای بدن شما گرم شود، پس از قبل همیشه اقدام به گرم کردن کیسه خواب کنید تا شبی دلنشین و آرامش‌بخش داشته باشید. می‌توانید بیست دقیقه قبل از خوابیدن، آب را به جوش بیاورید و درون ظرفی، در داخل کیسه خواب قرار بدهید تا گرم شود. گرمای کیسه خواب مطمئنا شب خوشی را برای شما رقم می‌زند و در عین حال نیز گرمای بدن شما حفظ خواهد شد.

۷. هیزم کافی به همراه داشته باشید

Bring Plenty of Firewood

Bring Plenty of Firewood

به هنگام زمستان، پیدا کردن هیزم مناسب برای روشن کردن آتش ممکن است دشوار باشد. ممکن است هیزم‌های محل کمپ شما قبلا جمع‌آوری شده باشند یا اینکه باران و برف آن‌ها را خیس کرده باشد. پس هیزم کافی به همراه خود بیاورید. با آتش روشن کردن به هنگام عصر می‌توانید غذای خود را در فضای باز بپزید و در عین حال، قبل از خواب، گرم شوید. به همراه داشتن فندک یا کبریت برای آتش روشن کردن نیز بسیار ضروری است.

۸. غذاهای مقوی تهیه کنید

Prepare Hearty Meals

Prepare Hearty Meals

با اینکه ساندویچ و هندوانه برای کمپینگ در تابستان عالی هستند اما در فصل زمستان، یک وعده غذایی مقوی می‌تواند بسیار دلچسب باشد. کنسروهای سوپ و خورشت می‌توانند برای ناهار عالی باشند و خوردن غذای گرم نیز می‌تواند دمای بدن شما را افزایش بدهد. شکلات داغ، قهوه و چای نیز نوشیدنی‌های مناسبی هستند که می‌توانید به همراه خود داشته باشید.

۹. خود را سرگرم کنید

Pack a Book or Entertainment

Pack a Book or Entertainment

شب‌های زمستان طولانی هستند و بهتر است که اوقات خود را به یک سرگرمی دلنشین سپری کنید. خواندن کتاب یا تماشای فیلم با تلفن یا لپ تاپ می‌تواند اوقات خوشی را درون چادر یا ماشین برای شما رقم بزند و شما راحت‌تر می‌توانید این شب‌های طولانی را سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو