دانلود سریال روزی روزگاری مریخ قسمت ۲۰ بیستم کامل قسمت 20

منبع: شبونه

4

1401/9/15

12:40


دانلود سریال روزی روزگاری مریخ قسمت 20 بیستم کامل قسمت ۲۰ کیفیت عالی سریال روزی روزگاری مریخ از ویدائو و آپارات را در این صفحه ببینید. نام سریال :  روزی روزگاری مریخ کارگردان : پیمان قاسمخانی قسمت : بیستم – 20 ژانر : تخیلی و کمدی بازیگران اصلی : سام درخشانی ، ویشکا آسایش ،امیر …

دانلود سریال روزی روزگاری مریخ قسمت ۲۰ بیستم کامل قسمت 20

دانلود سریال روزی روزگاری مریخ قسمت 20 بیستم کامل قسمت ۲۰ کیفیت عالی سریال روزی روزگاری مریخ از ویدائو و آپارات را در این صفحه ببینید.

نام سریال :  روزی روزگاری مریخ
کارگردان : پیمان قاسمخانی
قسمت : بیستم – 20
ژانر : تخیلی و کمدی
بازیگران اصلی : سام درخشانی ، ویشکا آسایش ،امیر کاظمی،امیرمهدی ژوله
لینک دانلود : دانلود قسمت 20 با لینک مستقیم
سایر لینک ها : دانلود سایر قسمت ها

نگاهی به سریال روزی روزگاری مریخ

سریال روزی روزگاری مریخ، داستان زندگی مشترک شهروندان سیاره مریخ و زمین است. این سریال خشونت و ترس و ناهنجاری قابل‌توجهی ندارد؛ صحنه‌های کوتاه و گذرایی نمایش داده می‌شود که کاملا طنز و تقبیح‌شده است. این اثر قوانین جالب سیاره مریخ را روایت می‌کند که به‌گونه‌ای برخلاف قوانین زمین عمل می‌کند؛ می‌توان گفت همه‌چیز آنجا متفاوت از زمین است. زنان جایگاه ویژه‌ای دارند و مردها در این سیاره به‌عنوان جنس دوم شناخته می‌شوند. کسب درآمد به عهده زنان و خانه‌داری به عهده مردان است. کلیشه‌های جنسیتی در این اثر کاملا معکوس روایت می‌شود. اجازه تحصیل، کار و… برای مردان به عهده زنان است.

«روزی روزگاری مریخ» به نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و کارگردانی خودش و محسن چگینی تابلویی نمادین و تخیلی با حال وهوای طنز کلامی و موقعیت، روایتی از زندگی آینده، زمینی‌هایی است که ممکن است روزگاری از این کره به کرات دیگر مثلا مریخ کوچ کنند. نگاهی بکر، متفاوت، خلاق و هنرمندانه که تنها مختص خود پیمان قاسم‌خانی است. قاسم‌خانی در این مجموعه با تبحر، جریانات روز اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… را در پی‌رنگ‌های زیرین قصه و موقعیت‌های دراماتیک و دیالوگ‌های نغز و البته کمدی داستانش در ناکجایی در آنسوی زمین و در موقعیت مکانی دور و افسانه‌ای جای داده است که اگر چنین نبود جای اما و اگرش بسیار بود و شاید شانس ومجوز پخش هم دریافت نمی‌کرد.

با این مقدمه کوتاه حال که کمی از سختی‌های نوشتن و ساختن آثار نمایشی در حوزه طنز در جهان گفتیم شاید به درک بهتری از این مساله رسیده باشیم که با توجه به محدودیت‌ها و خطوط قرمز در حوزه اعتقادی، مذهبی و فرهنگی پرداختن و اساساً وارد شدن به این عرصه در ایران چه چالش‌های باورنکردنی و گاه غیرممکنی می‌تواند داشته باشد.

به جمله نخست متن برمی‌گردم که با توجه به تمام محدودیت‌هایی که در اینجا وجود دارد واقع‌بینانه باید گفت که «خنداندن ایرانی جماعت کار سختی است».

با توجه به موارد ذکر شده اما باید گفت حتی در این شرایط سخت هستند افرادی که به مدد نگاه خلاقانه شأن به اطراف جامعه پیرامونی و بازتولید نگاهی طنازانه به اموری گاه بی‌اهمیت از نگاه بسیاری از مردم، توانسته‌اند هنوز بر سریر خالقان طنز تکیه بزنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو