انسیه خزعلی: باید پسرم را تشویق هم بکنید! + ویدئو

انسیه خزعلی: باید پسرم را تشویق هم بکنید! + ویدئو


منبع: روزیاتو

10

1401/9/15

13:17


انسیه خزعلی: باید پسرم را تشویق هم بکنید! + ویدئو

انسیه خزعلی: باید پسرم را تشویق هم بکنید! + ویدئو

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در یک جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو، به دانشگاه شریف رفته بود، در بخشی از صحبت های خود درباره ی ماجرای سفر پسرش به کانادا توضیحاتی ارائه کرد.

خزعلی در این جلسه گفت: «پسر من دو تابعیتی نیست. برای کارش که توسعه ی نرم افزاری است به خارج رفته بود و بعد از چند ماه هم به کشور برگشت. فرزند ایشان، نوه ی من کلاس اول است و همینجا در ایران به مدرسه می رود.»

او ضمن تکذیب دوباره ی فعالیت پسرش در یک شرکت تولید فیلترشکن گفت: «پسر من یک قِران نه از من نه از پدرش و نه از دولت نگرفته، یک نرم افزاری تهیه کرده؛ باید تشویق شود یا توبیخ؟»

خزعلی همچنین اوایل آبان ماه در گفتگویی با خبرگزاری فارس به پخش کنندگان شایعه درباره ی فرزندش اولتیماتوم داد.

معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده، درباره ی شایعه ی مهاجرت پسرش به خارج از کشور به خبرگزاری فارس گفت: «طرح مسئله مهاجرت پسرم و اینکه وی شرکت وی‌پی‌ان دارد و فیلتر شکن می فروشد دروغ محض است. از برخی کسانی که نسبت دروغ داده اند شکایت کرده‌ام.»

خزعلی گفت: «اصل این شایعه از رسانه‌های معاند منتشر شد و برخی از داخلی‌ها نیز آن را بازنشر کردند. از بعضی از این رسانه‌ها شکایت کرده‌ام و از برخی دیگر هم در شرف شکایت هستم.»

وی افزود: «از همینجا اعلام می‌کنم که یک هفته به آنهایی که این دروغ را منتشر کردند مهلت می‌دهم که مطلب کذب خود را اصلاح کنند. بعد از یک هفته این حق را در پیگیری شکایت یا طرح آن نسبت به سایر افراد و رسانه ها محفوظ می دارم.»

اواسط شهریور ماه بود که ادعاهایی مبنی بر مهاجرت حمید رضازاده، پسر انسیه خزعلی به کانادا و فعالیت وی در یک شرکت تولید فیلترشکن منتشر شد. این خبر سر و صدای زیادی به پا کرد و خزعلی به این خاطر مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت.

برخی کاربران در فضای مجازی مدعی شدند، حمید رضازاده پسر انسیه خزعلی در کانادا در شرکت نرم‌افزاری بترنت «betternet» مشغول به کار است و جست‌وجوها نشان می‌داد شرکت betternet در حوزه وی‌پی‌ان و فیلترشکن فعالیت می‌کند.

توضیح درباره اینکه حمید رضازاده در شرکت «بترنت» فعالیت دارد، در پرفایل خود او ذکر شده بود اما بعد از اینکه مشخص شد این شرکت در کار فروش فیلترشکن است، او پروفایل خود را غیرفعال و رزومه‌اش را مخفی کرد. تصویر زیر پروفایل فرزند خزعلی قبل و بعد از تغییر را نشان می‌دهد.

خزعلی اما ادعاهای مطرح شده درباره ی مهاجرت پسرش به کانادا و فعالیت وی در یک شرکت تولید فیلترشکن را رد کرد.

او گفت: «سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌ بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می گردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند.»

با این حال، مهدی خزعلی، برادر انسیه خزعلی و از فعالان اصلاح‌طلب، خبر مهاجرت خواهرزاده‌اش به کانادا را تأیید کرد و حتی از مهاجرت فرزندان دیگر خواهر خود، کبری خزعلی نیز پرده برداشت. کبری خزعلی،‌ رئیس فعلی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مهدی خزعلی گفت: «نه تنها پسر کبری خانم (احسان نوحی بزنجانی)؛ حتی خواهرزاده دیگرم، یعنی دختر ایشان نیز سال‌هاست که در آمریکا زندگی می‌کند. پسر انسیه خانم هم که در کانادا صاحب شرکتی است که در زمینه وی‌پی‌ان فعالیت می‌کند. می‌دانید که ثبت شرکت در کانادا هزینه‌ای بیش از صد میلیارد ریال دارد.»

مهدی خزعلی در این رابطه گفت: «مساله من این نیست که چرا این عزیزان یا هر هم‌وطن دیگری به خارج از کشور مهاجرت و زندگی کند، که این حق هر کسی است اما این عزیزان با رانت رفته‌اند و این موفقیت‌ها را به دست آورده‌اند. این درست نیست که والدین کسی در ایران موافق فیلترینگ باشد اما او در خارج از این در زمینه وی‌پی‌ان کار کند. شما نمی‌توانید موافق حجاب، آن هم نه شال و مانتو که فقط چادر باشید اما فرزندان خود را بفرستید در جایی که حجاب آزاد است، زندگی کنند.»

در دهه ۸۰ نیز که ماهواره در کشور ممنوع بود، یکی دیگر از خزعلی‌ ها یک شبکه تلویزیونی در خارج از ایران راه‌اندازی کرده بود؛ شبکه‌ای که رضا رشیدپور مجری آن بود و بعد از مدتی فعالیت آن متوقف شد. مهدی خزعلی ادعا کرده بود که برادرش این شبکه را مدیریت می‌کند.

حمید رضازاده پسر انسیه خزعلی کیست؟

حمید رضازاده متولد ۱۳۶۵ در تهران دارای مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی است.

او در دهه نود یک شرکت در زمینه کامپیوتر به ثبت رساند که محل آن در پارک علم و فن آوری دانشگاه شهید بهشتی بود؛ این یعنی به محض آغاز فعالیت شرکت، به عنوان شرکت دانش‌بنیان مطرح شده است؛ اما اینکه این شرکت در بدو تاسیس چه اقدامی انجام داده که دانش‌بنیان شناخته شده، معلوم نیست؛ جالب آنکه در فاصله زمانی کوتاهی از طریق همین شرکت به عنوان نخبه و کارآفرین نمونه به برنامه پایش در صداوسیما برده می‌شود؛ برنامه‌ای که صفر تا صد آن با مدیریت ایدئولوژیک اصولگرایان ساخته می‌شود.

حمید رضازاده از این پس به عنوان نخبه آی‌تی شناخته می‌شود و مهمترین قراردادهای آی‌تی با شرکت او منعقد می‌شوئد؛ از جمله قرارداد سامانه «پیچک» بانک مرکزی که خود او بارها درباره آن صحبت کرده است.

اما برخی نیز به استناد سخنان آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات در مجلس، مدعی هستند حمید رضازاده یکی از فروشندگان وی‌پی‌ان در ایران است.

شهریور سال ۱۳۹۸ آذری جهرمی در صحن علنی مجلس گفته بود «اکنون شاهد تجارت چند صد میلیاردی در حوزه فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان هستیم و مشخص است پشت این قضیه چه کسانی هستند. چون کسی که وی‌پی‌ان می‌فروشد و حساب بانکی روشنی دارد و با گردش مالی چند صد میلیاردی در حال فعالیت است هیچ‌گاه با برخوردی مواجه نمی‌شود؟ من هم نمی‌دانم چرا برخورد نمی‌شود.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو