درمان پوسته شدن ابرو

منبع: روزیاتو

10

1401/9/15

17:31


درمان پوسته شدن ابرو

درمان پوسته شدن ابرو

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروز یک درمان موثر برای پوسته شدن ابرو وجود دارد و آن ژل ابرو است. پوسته شدن ابرو یا همان شوره ابرو دقیقا همان مشکلی است که در پوست سر نیز رخ می‌دهد. کسی که به این مشکل دچار است، می‌داند که شوره ابرو می‌تواند تا چه اندازه زجرآور باشد. اما آیا می‌دانید پوسته شدن ابرو می‌تواند ناشی از بیماری درماتیت سبورئیک و یا فقط حاصل تغییرات آب و هوایی باشد. ژل ابرو زیما محصولی است که در پیشگیری و درمان پوسته ابرو با هر دلیلی، نقش دارد.

در اینجا از نشانه‌ها و علت تا درمان پوسته شدن ابرو را به طور علمی بررسی می‌کنیم.

نشانه‌های شوره ابرو

شوره ابرو معمولا با نشانه‌های زیر بروز پیدا می‌کند:

  • پوسته‌های روشن و سفید متمایل به زرد که می‌ریزند
  • قرمزی و لکه‌های پوستی تحریک شده روی ابروها
  • خارش خفیف
  • التهاب
  • تشکیل بثورات پوستی
  • افزایش مقدار سبوم (روغن) در ابروها

توجه کنید که هنگامیکه شوره ابرو ناشی از عوامل محیطی مانند هوای سرد یا محصولات پوستی خشن است، علائم شامل التهاب نمی‌شود. اما زمانی که درماتیت سبورئیک یا درماتیت تماسی علت اصلی شوره ابرو باشد، التهاب یک علامت اصلی است.

علت پوسته شدن ابرو

طبق تحقیقات گسترده‌ای که آکادمی پوست آمریکا انجام داده است، عوامل مختلفی در ایجاد شوره ابرو نقش دارند. نوع ابرو یکی از این عوامل است. نوع پوست، ژن‌ها، زندگی در آب و هوای سرد و خشک، استرس و سلامت کلی فرد؛ از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که عامل پوسته شدن ابرو محسوب می‌شود. اما عوامل دیگری نیز در ایجاد این وضعیت نقش دارند که مهم‌ترین آن عبارتند از:

بیماری درماتیت سبوره:

این بیماری در بخش‌هایی از بدن که غنی از غدد چربی هستند رخ می‌دهد، بنابراین قسمت مرکزی صورت، هدف اصلی این مشکل است. همه آدم‌ها به دلیل تغییرات آب و هوا و فصل، مستعد خشکی پوست هستند. اما افرادی که شوره سر دارند، معمولاً پوستشان ملتهب، خارش‌دار، چرب و پوشیده از پوسته‌های سفید و فلس‌های زرد است. این پوسته‌ها می‌توانند در هر بخشی از صورت و سر بروز پیدا کنند.

درماتیت تماسی:

این بیماری همان واکنش پوست به عوامل حساسیت‌زا است. هر شخصی ممکن است به یک یا چند ماده خاص حساسیت داشته باشد. معمولا درماتیت تماسی که به پوسته ابرو منجر می‌شود، حاصل حساسیت به محصولات آرایشی بهداشتی پوست و مو است.

امروز یک درمان موثر برای پوسته شدن ابرو وجود دارد و آن ژل ابرو است. پوسته شدن ابرو یا همان شوره ابرو دقیقا

بیماری‌های پوستی:

اگزما، روزاسه، پسوریازیس و آکنه می‌توانند عامل شوره در ابرو باشند.

بیماری‌های غیرپوستی:

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیماری‌هایی مانند پارکینسون، اچ آی وی و صرع می‌تواند عامل شوره ابرو باشد. همچنین اعتیاد به الکل، اختلالات خوردن و افسردگی نیز به عنوان محرک‌های احتمالی این مشکل، شناخته می‌شوند.

توصیه‌هایی برای درمان پوسته ابرو

شوره ابرو بیشتر در مردان بالغ و افراد مسن‌تر دیده می‌شود. با این وجود زنان و افراد جوان‌تر نیز ممکن است به این بیماری دچار شوند. طبق تحقیقات دانشمندان، پیشگیری کامل از شوره سر دشوار است. اما راه‌هایی برای کنترل آن وجود دارد بنابراین بهتر است به توصیه‌هایی که برای درمان پوسته ابرو وجود دارد عمل کنید:

لایه‌برداری:

یک لایه‌برداری ملایم و طبیعی اولین درمانی است که پوست صورت شما و بویژه ناحیه ابرو به آن نیاز دارد. انواع روغن‌های طبیعی برای لایه‌برداری صورت و ابرو وجود دارد، که روغن درخت چای یکی از بهترین آنهاست.

شستشوی مرتب صورت:

پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می‌کنند، صورت خود را صبح و شب بشویید. همچنین بعد از ورزش یا هر فعالیتی که موجب عرق کردن می‌شود، بهتر است حداقل صورتتان را آبکشی کنید. شستن مکرر صورت، مخمرها را از بین برده و به جلوگیری از تحریک ابروها کمک می‌کند. این کار همچنین پوست اضافی، کثیفی و دیگر ناخالصی‌هایی را که در طول روز در پوست شما جمع می‌شوند، پاک می‌کند.

البته دقت داشته باشید که بسیاری از صابون‌ها قلیایی هستند و پوست صورت دوست دارد اسیدی باشد. بنابراین شستشوی بیش از حد صورت می‌تواند منجر به تغییر pH  پوست و عامل تحریک و جوش پوستی شود. اگر دو بار در روز، یا اگر ورزش می‌کنید سه بار در روز صورتتان را بشویید، فرصتی برای تحریک و پوسته پوسته شدن ابرو وجود نخواهد داشت.

شامپوی ضدشوره:

خوشبختانه همان شامپوهای شوره سر که برای پوست سر فرموله شده‌اند، روی ابرو نیز عمل می‌کنند. راه‌های مختلفی برای استفاده از شامپوی ضدشوره به منظور از بین بردن شوره ابرو وجود دارد، اما استفاده از این محصول به جای صابون شستشوی صورت، ساده‌ترین آن است.

محصولات ضد آکنه:

یک درمان پیشنهادی محققان، استفاده از محصولاتی است که در درمان آکنه و جوش صورت به کار گرفته می‌شوند. اینگونه محصولات حساسیت‌های و ضعف‌های پوست را برطرف کرده و به این ترتیب نقش مهمی در رفع شوره ناحیه ابرو دارند.

ژل ابرو زیما:

امروز یک درمان موثر برای پوسته شدن ابرو وجود دارد و آن ژل ابرو است. پوسته شدن ابرو یا همان شوره ابرو دقیقا

ژل ابرو زیما یک محصول طبیعی است که می‌تواند در کنترل و رفع این مشکل مفید واقع شود. این محصول چند کارایی مهم دارد که در درمان پوسته ابرو به کار می‌آید. بید، بابونه و شیرین بیان؛ سه ماده به کار رفته در این محصول هستند. این ترکیب آبرسان، خشکی پوست صورت را از بین برده و به این ترتیب از ایجاد پوسته خشک در ابرو جلوگیری می‌کند. به علاوه این محصول کاربرد تقویتی داشته و به سلول‌های پوستی قدرت مبارزه با عارضه‌هایی را می‌دهد، که عامل شوره سر هستند.

کنترل استرس:

همانطور که حتما می‌دانید، استرس تقریباً بر همه چیز در زندگی تأثیر می‌گذارد. شوره ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. استرس ممکن است عامل ایجادکننده یا حتی تشدیدکننده شوره ابرو باشد. بنابراین یک راه کنترل پوسته ابرو، کنترل استرس است.

توصیه‌هایی برای پیشگیری از شوره ابرو

اگر با مطالعه مطالب گفته شده، خود را مستعد این مشکل می‌دانید، می‌توانید با انجام اقدامات زیر از آن جلوگیری کنید:

  • پوشاندن ابروها با کلاه در هوای سرد
  • آبرسانی مرتب پوست صورت و ناحیه ابرو با استفاده از روغن‌های طبیعی
  • استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست صورت و ناحیه ابرو در برابر اشعه خورشید
  • شناسایی عوامل حساسیت‌زا و محرک پوست برای توقف تماس با آن
  • عدم تحریک پوست ناحیه از طریق اصلاح ابرو یا لمس کردن
  • استفاده از شامپوی ملایم و بدون سولفات و دیگر مواد افزودنی خشن
  • شستشوی صورت با آب ملایم و نه آب داغ
  • اجتناب از قرار گرفتن در محیط‌های خیلی گرم
  • استفاده از مرطوب‌کننده هوا و دستگاه بخور در زمستان برای مقابله با هوای خشک سیستم‌های گرمایشی

هر کسی ممکن است در طول زندگی خود به شوره ابرو مبتلا شود. مانند شوره سر، شوره ابرو هم تقریبا هیچ ارتباطی با بهداشت فردی ندارد. بنابراین، اگرچه از نظر زیبایی این مشکل خوشایند نیست، اما به هیچ وجه نباید آن را نتیجه عدم رعایت بهداشت فردی در نظر بگیرید. خبر خوب این است که شوره ابرو به هیچ وجه یک بیماری جسمی خطرناک یا نگران‌کننده نیست و راه‌های ساده‌ای برای درمان آن وجود دارد. با این وجود اگر هیچکدام از راه‌های بالا برایتان نتیجه بخش نبود، می‌توانید از مشاوران متخصص پوست و مو در مجموعه زیما کمک بگیرید. کارشناسان زیما آماده کمک‌رسانی و ارائه مشاوره تخصصی در زمینه تشخیص علت شوره ابرو و مناسب‌ترین راه درمان برای شخص شما هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو