مراقبت روزانه و صحیح از پوست صورت

مراقبت روزانه و صحیح از پوست صورت


منبع: نم نمک

264

1401/9/16

07:32


اکثر ما زمانی که فردی با پوست خوب را می بینیم با خود می گوییم حتما ژن خوبی دارد و دلیل پوست خوبش ژنتیکی است؛ اما این تصور همیشه درست نیست. شما هم می توانید پوست خوبی داشته باشید و برای داشتن این خواسته کافی است کمی برنامه های روزانه خود را تغییر دهید.

مراقبت روزانه و صحیح از پوست صورت

مراقبت روزانه و صحیح از پوست صورت

اکثر ما زمانی که فردی با پوست خوب را می بینیم با خود می گوییم حتما ژن خوبی دارد و دلیل پوست خوبش ژنتیکی است؛ اما این تصور همیشه درست نیست. شما هم می توانید پوست خوبی داشته باشید و برای داشتن این خواسته کافی است کمی برنامه های روزانه خود را تغییر دهید. احتمالا بعد از خواندن این جمله با خود می گوید که ما صدبار دکتر رفته ایم و با چندین متخصص پوست مشورت کرده ایم و برنامه های مختلفی را هم اجرا کرده ایم؛ اما نتیجه نگرفته ایم. صبر کنید ... منظور ما از برنامه پوستی داشتن حتما مشورت گرفتن از پزشک متخصص نیست و شما با داشتن یک روتین پوستی ساده هم می توانید پوستی صاف و سالم داشته باشید.

مراقبت روزانه و صحیح از پوست صورت

مراقبت روزانه و صحیح از پوست صورت

مراقبت روزانه و صحیح از پوست صورت

به اشتباه نیفتید! این جمله هم به معنای مراجعه نکردن به دکتر پوست نیست. بلکه برای مشکلات پوستی لازم است که حتما به پزشک مراجعه کنید. با تمام این حرف ها ما در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را برای مراقبت روزانه از پوست شرح دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

مراحل اصلی مراقبت از پوست چیست؟

مراقبت از پوست شامل سه مرحله اصلی یعنی : پاکسازی پوست ، متعادل کردن پوست و آبرسانی به پوست.

دقت داشته باشید که اگر مراحل گفته شده به ترتیب و طبق اصول انجام نشود ، مراقبت از پوست به درستی صورت نمی گیرد و شادابی و جوانی مدنظر را به دست نمی آورید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با یک روتین مراقبت روزانه از پوست آشنا کنیم تا بتوانید از داشتن پوستی صاف و شاداب لذت ببرید.

مراحل مراقبت روزانه و صحیح از پوست

هرچقدر هم که یک روتین پوستی عالی داشته باشید ، اگر به ترتیب این روتین را انجام ندهید از نتیجه خوبی برخوردار نخواهید شد؛ بنابراین مراحل زیر را دنبال کنید تا پوستی عالی را برای خود رقم بزنید.

پوست خود را از آلودگی ها و مواد آرایشی پاک کنید

قبل از هر کاری لازم است تا پوست خود را کاملا از آلودگی ها و مواد آرایشی پاک کنید. برای این کار از یک میسلار استفاده کنید.

با دقت کافی و بدون عجله پوستتان را بشویید

پوستتان را با استفاده از یک شوینده متناسب با جنس پوستتان به خوبی شستشو دهید. برای شستشوی صورتتان می توانید از فوم یا ژل شستشو استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت ژل شستشو صورت به سایت خانومی مراجعه کنید.

هفته ای دو بار از لایه بردار یا اسکراب استفاده کنید

استفاده از لایه بردار صورت در روتین ، همیشگی نیست و نباید هر روز انجام شود؛ اما توصیه می کنیم برای برداشتن سلول های مرده و ساخت سلول های جدید ، هفته ای دو بار از اسکراب متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.

از یک تونر پوستی استفاده کنید

تونر ها تأثیر بسیار خوبی برای کمک به متعادل سازی پوست دارند. پس از شستشوی صورتتان لازم است تا حتما از یک تونر استفاده کنید. تونر ها علاوه بر روشن کنندگی باعث آبرسانی و تنظیم PH پوست شما می شوند. همچنین از پیری و خشکی پوست نیز جلوگیری می کنند.

با سرم ، پوستتان را تقویت کنید

برخلاف مزایایی که سرم های پوستی دارند ، بسیاری از افراد مصرف سرم ها و تأثیراتی که برای پوستشان دارد را جدی نمی گیرند. سرم ها تأثیرات فوق العاده ای برای تغذیه پوستتان دارند چرا که حاوی ویتامین ها ، آنتی اکسیدان و آبرسان هستند که می تواند طراوت و شادابی پوست شما را رقم بزنند. همچنین سرم ها می توانند به روشن تر شدن پوست و ازبین بردن جای جوش و لکه ها نیز کمک کنند.

کرم دور چشم را از یاد نبرید

مراقبت روزانه و صحیح از پوست صورت

پوست اطراف چشم ها از دیگر جا های صورت ظریف تر و حساس تر است و اگر رسیدگی درستی به آن نشود دچار چین وچروک و تیرگی شده و زیبایی چهره شما را بسیار زیاد تحت تأثیر قرار می دهد؛ بنابراین استفاده از کرم دور چشم را به شدت جدی بگیرید.

از کرم های درمانی در این مرحله استفاده کنید

اگر جوش دارید و از کرم های درمانی ضد آکنه یا هر کرم درمانی پوستی دیگری استفاده می کنید ، الان زمان استفاده از آن رسیده است. در این مرحله باید کرم درمانی خود را استفاده کنید تا بتواند بدون هیچ مانعی روی پوستتان تأثیر بگذارد.

حالا نوبت به مرطوب کننده و آبرسان رسیده است

در این مرحله باید از آبرسان استفاده کنید. فراموش نکنید استفاده از آبرسان مرحله مهمی است و باید حتما از یک آبرسان خوب و باکیفیت برای پوستتان استفاده کنید.

با کمک ضدآفتاب از پوستتان حفاظت کنید

استفاده از ضدآفتاب مخصوص فصل خاصی نیست و باید در تمامی فصول از آن استفاده شود. ضدآفتاب بنا بر جنس پوست های مختلف ، متفاوت است. برای خرید انواع ضد آفتاب به سایت خانومی مراجعه کنید.

نتیجه گیری

فقط یادتان باشد که قرار نیست یک شبه به پوستی شبیه به پوست نوزاد دست پیدا کنید. برای رسیدن به پوستی لطیف و جوان نیاز به انجام یک روتین پوستی خوب در گذر زمان دارید. به خودتان فرصت دهید و صبور باشید تا به خواسته قلبی تان برسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو