بررسی پیش نویس سیاست‌های کلی فضای مجازی در مجمع تشخیص مصلحت نظام!

منبع: تکراتو

10

1401/9/16

09:33


مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش نویس سیاست‌های کلی فضای مجازی را بررسی کرده و این وظیفه را بر عهده کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی خود قرار داده است.

بررسی پیش نویس سیاست‌های کلی فضای مجازی در مجمع تشخیص مصلحت نظام!

مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش نویس سیاست‌های کلی فضای مجازی را بررسی کرده و این وظیفه را بر عهده کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی خود قرار داده است.

طبق خبر منتشر شده از ایسنا به نقل از حسین مظفر، نایب رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی این مجمع، پیش‌نویس سیاست‌های کلی «فضای مجازی» و «نخبگان» دو پیش‌نویسی بوده که توسط این مجمع تهیه و تدوین شده است. مظفر در خصوص بررسی این دو پیش‌نویس اعلام کرد: «اعضای کمیسیون در دوره نهم به بحث و تبادل نظر درباره این دو پیش‌نویس خواهند پرداخت».

لازم به ذکر است که کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست محسن اراکی در جدیدترین جلسه خود تعیین کرده است که دو پیش‌نویس جدیدی را که توسط کمیسیون‌های این مجمع تهیه شده، به‌زودی در دستور کار بررسی این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری توسط مجلس تصویب شد

بررسی پیش نویس سیاست‌های کلی فضای مجازی در کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام

نایب رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نیز در ادامه صراحتاً اعلام کرد: «تعیین اولویت‌های نظارتی در مورد نظارت بر سیاست‌های کلی ابلاغی مرتبط با کمیسیون و نیز بحث و تبادل نظر درباره موضوعات جدید و ضروری که لازم است در طول دوره نهم در دستور کار قرار گیرد و ارائه پیشنهاد به رئیس مجمع از دیگر مأموریت‌های کمیسیون در دوره جدید خواهد بود».

درباره این دو پیش‌نویس و برنامه‌های کمیسیون نیز محسن اراکی، رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه با تاکید بر ضرورت بازشناسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور برای تدوین سیاست‌های کلی، هدف از تهیه این پیش‌نویس‌ها را سیاست‌گذاری فرهنگی قلمداد کرده و اظهار داشته است: «باید مبانی و اصول حکمرانی خود را به جامعه علمی و مردم عرضه کنیم تا بر مبنای آن به سیاست‌گذاری فرهنگی بپردازیم.» وی همچنین خواستار انجام کار مطالعاتی از سوی کمیته‌های دبیرخانه در خصوص مفاهیمی مانند سرمایه اجتماعی، حکم‌رانی مطلوب و فرهنگ اجتماعی شده است.

بررسی پیش نویس سیاست‌های کلی فضای مجازی

محسن اراکی، رییس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام

با این اتفاقات به نظر می‌رسد علاوه بر نهادهای مختلفی همچون مجلس، دولت و در رأس آن‌ها شورای عالی امنیت ملی حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پی تعیین سیاست‌های کلی برای فضای مجازی خواهد بود. این تصور زمانی قوت می‌گیرد که متوجه شده‌ایم پیش‌نویسی در مورد فضای مجازی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه شده و بررسی آن در دستور کار اعضای کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است. بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم پس از بررسی، پیش‌نویس آن به کجا خواهد انجامید و چه نتایج و تاثیراتی در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی پیش نویس سیاست‌های کلی فضای مجازی در مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو