سازمان ترامپ به اتهام کلاهبرداری مالیاتی مجرم شناخته شد

سازمان ترامپ به اتهام کلاهبرداری مالیاتی مجرم شناخته شد


منبع: روزیاتو

11

1401/9/16

10:01


سازمان ترامپ به اتهام کلاهبرداری مالیاتی مجرم شناخته شد

سازمان ترامپ به اتهام کلاهبرداری مالیاتی مجرم شناخته شد

هیئت منصفه دادگاهی در منهتن دو شرکت سازمان ترامپ را به اتهامات متعدد تقلب مالیاتی و جعل سوابق تجاری، از طریق گزارش نکردن و پرداخت مالیات مدیران ارشد مجرم شناخت. شرکت ترامپ و شرکت حقوق و دستمزد ترامپ در تمامی اتهاماتی که با آن روبرو بودند مجرم شناخته شدند.

ماجرای تخلف مالیاتی سازمان ترامپ چیست؟

اگرچه این سازمان با نام رئیس جمهوری سابق آمریکا گره خورده است، اما او و یا اعضای خانواده‌اش در این دادگاه محاکمه نشده‌اند. اما در طول محاکمه بارها به رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مورد ارتباط او با مزایایی که به برخی از مدیران اجرایی داده می‌شد، از جمله آپارتمان‌های تامین‌شده توسط شرکت، اجاره خودرو و هزینه‌های شخصی، اشاره شد.

انتظار می‌رود سازمان ترامپ با جریمه‌ای حدود یک و ۱.۵ میلیون دلار روبرو شود. این شرکت در خطر انحلال نیست، زیرا طبق قانون نیویورک هیچ مکانیزمی وجود ندارد که شرکت را منحل کند. با این حال، یک محکومیت جنایی می تواند بر توانایی آن برای انجام تجارت یا دریافت وام یا قرارداد تأثیر بگذارد.

ماجرای تخلف مالیاتی سازمان ترامپ چیست؟


این حکم در حالی صادر می شود که ترامپ به دلیل رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده، تلاش برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و صحت سوابق تجاری و صورت های مالی سازمان ترامپ تحت نظارت دادستان های فدرال و ایالتی است. او همچنین با یک دعوی مدنی ۲۵۰ میلیون دلاری از دادستان کل نیویورک مواجه است که ادعا می کند او و فرزندان بزرگسالش یک دهه کلاهبرداری کرده اند. دادستان کل به دنبال ممنوعیت دائمی آنها از خدمت به عنوان افسر یا مدیر یک شرکت در ایالت نیویورک و مجازات های دیگر است. وکلای سازمان ترامپ گفتند که قصد دارند درخواست تجدید نظر کنند.

ماجرای تخلف مالیاتی سازمان ترامپ چیست؟


اَلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، سازمان ترامپ را به رواج فرهنگ کلاهبرداری و فریب متهم کرد و گفت که این سازمان طرح‌هایی را اجرایی می‌کرده تا مدیرانش بتوانند از پرداخت مالیات فرار کنند. براگ گفت: «این سازمان به مدیران سطح بالا پاداش‌ها و غرامت هنگفت اعطا می‌کرد در حالی که عمداً مزایای مقامات را برای اجتناب از پرداخت مالیات پنهان می‌کرد.»

هیئت منصفه شنیدند که ترامپ با پرداخت شهریه مدرسه خصوصی برای نوه‌های آلن آلن وایزلبرگ، مدیر مالی سابق سازمان ترامپ موافقت کرده و برای کوتاه‌تر کردن رفت‌وآمد مدیران، قرارداد اجاره آپارتمانی در منهتن را امضا کرده است. ترامپ شخصاً چک های پاداش کارمندانش را در زمان کریسمس امضا کرد و یادداشتی مبنی بر کاهش دستمزد مدیران ارشد دیگر را پاراف کرد که به گفته دادستان ها نشان می دهد که او از مدت ها قبل از این طرح کلاهبرداری اطلاع داشته است.

ماجرای تخلف مالیاتی سازمان ترامپ چیست؟

دادستان ها مدعی شدند که برای سال ها مدیران ارشد، حقوق های گزارش شده خود را با میزان مزایای جانبی صادر شده توسط شرکت کاهش داده اند تا از پرداخت مالیات واقعی خودداری کنند.

آلن وایزلبرگ که در مرخصی استحقاقی از شرکت به سر می برد، سه روز را در جایگاه شاهد گذراند. او به ۱۵ تخلف به دلیل عدم پرداخت مالیات بر درآمد ۱.۷۶ میلیون دلاری اعتراف کرد. به عنوان بخشی از توافق نامه خود، اگر قاضی تشخیص دهد که او صادقانه شهادت داده است، به پنج ماه زندان محکوم خواهد شد.

شهادت کلیدی آلن وایزلبرگ

ماجرای تخلف مالیاتی سازمان ترامپ چیست؟


آلن وایزلبرگ در شهادت خود اعتراف کرد که باید مالیات خود را پرداخت می کرد که در مجموع حدود ۲۰۰,۰۰۰ دلار در یک سال بود که شامل یک آپارتمان لوکس در منهتن مشرف به رودخانه هادسون، دو اجاره خودرو مرسدس بنز، پارکینگ، خدمات آب و برق، مبلمان و شهریه مدرسه خصوصی برای نوه هایش بود. او همچنین شهادت داد که مزایای خود و سایر مدیران را به گونه‌ای پرداخت می‌کرد که گویی مشاوران مستقلی هستند که به شرکت‌های ترامپ امکان می‌داد از پرداخت مالیات برای آنها فرار کنند. او شهادت داد پس از اینکه ترامپ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، پاکسازی صورت گرفت و بسیاری از اقدامات غیرقانونی متوقف شد.

ماجرای تخلف مالیاتی سازمان ترامپ چیست؟

او مکالماتی را که با دونالد ترامپ، اریک ترامپ و دونالد ترامپ جونیور انجام داده بود را فاش کرد، اما هنگامی که وکلای ترامپ از آنها سوال کردند به هیئت منصفه گفت که با هیچ یک از اعضای خانواده ترامپ در این خصوص نقشه ای نکشیده و یا توطئه ای نکرده است.

آلن وایزلبرگ احساساتی شد و به هیئت منصفه گفت که از رفتار خود خجالت زده است و به خانواده ترامپ که ۴۹ سال کارفرمای او بودند خیانت کرده است.

بیشتر بخوانید:

«ال چاپو» دست‌های قدرتمند و مخفی در قاچاق مواد مخدر را لو داد؛ ترامپ حامی اصلی او

کوچک‌ترین دختر دونالد ترامپ با میلیاردر لبنانی ازدواج کرد + تصاویر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو