بهترین فیلم تاریخی 2023 ؛ معرفی 9 عنوان از برترین فیلمهای تاریخی 2023

بهترین فیلم تاریخی 2023 ؛ معرفی 9 عنوان از برترین فیلمهای تاریخی 2023


منبع: پلازا

106

1401/9/16

10:15


بهترین فیلم تاریخی 2023 ؛ معرفی 9 عنوان از برترین فیلمهای تاریخی 2023

برترین فیلمهای تاریخی 2023 کدام‌ها هستند؟ در این نوشته نگاهی خواهیم داشت به فهرست بهترین فیلم تاریخی 2023 و به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. با پلازا همراه باشید.

شاید در سال ۲۰۲۳، در ژانر تاریخی آثار زیادی برای انتشار وجود نداشته باشد، اما با این حال تعدادی از بهترین کارگردانان حال حاضر هالیوود تصمیم به ساخت جدیدترین آثار خود در این ژانر برای سال آینده گرفته‌اند.

از مورد انتظار ترین فیلم های تاریخی 2023 می‌توان به فیلم Oppenheimer از کریستوفر نولان اشاره کرد. فیلمی با گروه بازیگری عظیم که تعدادی از آنها فقط برای یک یا دو سکانس قرار است در فیلم حضور داشته باشند! جدیدترین ساخته مارتین اسکورسیزی، Killers of the Flower Moon نیز از فیلمهای تاریخی مورد انتظار 2023 خواهد بود که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است. در ادامه با معرفی فیلم های تاریخی برتر ۲۰۲۳ با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب:

بهترین فیلمهای تاریخی ۲۰۲۳

تعدادی از فیلم‌هایی که در فهرست پایین آورده شده‌اند، هنوز به طور قطعی برای انتشار در سال 2023 تایید نشده و امکان موکول شدن انتشارشان به سال 2024 نیز وجود دارد.

1. فیلم Noryang ؛ از فیلمهای تاریخی مورد انتظار 2023

بهترین فیلم تاریخی 2023

  • تاریخ اکران: 19 ژانویه 2023 (29 دی 1401)
  • کارگردان: هان مین-کیم (Han Min-Kim)
  • بازیگران: کیم یون-سئوک، باک یون-سیک، ها جون-هو، جایونگ-کیم

این سومین و آخرین فیلم از سه گانه‌ای در مورد نبردهایی به رهبری یی سان سین است که با The Admiral: Roaring Currents محصول سال 2014 شروع شد و پس از آن فیلم Hansan: Rising Dragon محصول سال 2022 ادامه یافت. این فیلم نبرد تاریخی نوریانگ، آخرین نبرد مهم تهاجمات ژاپنی‌ها به کره در بین سال‌های 1592-1598 را به تصویر می‌کشد. اولین فیلم این سه گانه، به عنوان پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین فیلم سینمای کره جنوبی شناخته می‌شود.

2. فیلم Chevalier ؛ از فیلم های تاریخی برتر ۲۰۲۳

بهترین فیلم تاریخی 2023

  • تاریخ اکران: 7 آپریل 2023 (18 فروردین 1402)
  • کارگردان: استفن ویلیامز (Stephen Williams)
  • بازیگران: کلوین هریسون جونیور، سامارا ویونگ، لوسی بوینتون، مینی درایور

داستان این فیلم درباره جوزف بولونی، شوالیه دو سن ژرژ، ویولونیست و آهنگساز فرانسوی-کارائیبی است که گاهی با نام مستعار «موتزارت سیاه» از او یاد می‌شود. او یک اعجوبه در موسیقی بود که به خاطر همین موضوع به شهرت رسید. اما زندگی عاشقانه پیچیده و نژادپرستی موجود در آن زمان، منجر به درگیریش با ماری آنتوانت می‌شود و بعد از آن سنت جورج متوجه شد که بسیاری از چیزها باید تغییر کنند.

3. فیلم Oppenheimer ؛ از لیست بهترین فیلم تاریخی 2023

برترین فیلمهای تاریخی 2023

  • تاریخ اکران: 21 جولای 2023 (30 تیر 1402)
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • بازیگران: کیلیان مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون

داستان این فیلم درباره زندگی فیزیکدانی به نام جی رابرت اوپنهایمر است. او یکی از اعضای تیم دانشمندانی بود که بر روی پروژه منهتن کار می‌کردند، پروژه‌ای که در نهایت به خلق بمب اتم ختم شد…

نولان برای جدیدترین ساخته خود به سراغ تیم بازیگری بسیار پر ستاره‌ای رفته و قرار است که کیلیان مورفی نقش اوپنهایمر را در این فیلم ایفا کند. این فیلم با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و هم اکنون در حال طی کردن مراحل پایانی ساخت است.

4. فیلم The Last Kingdom: Seven Kings Must Die ؛ از برترین فیلمهای تاریخی 2023

برترین فیلمهای تاریخی 2023

  • تاریخ اکران: نامشخص (2023)
  • کارگردان: ادوارد بازلگت (Edward Bazalgette)
  • بازیگران: الکساندر دریمون، مارک راولی، نیک ویتمن، تام کریستین

 سریال The Last Kingdom، یکی از محبوب ترین و بهترین سریال های تاریخی چند سال اخیر بود که در ۵ فصل و ۴۶ قسمت ساخته شد. داستان این سریال، از مجموعه رمان‌های داستان‌های ساکسون‌ها که توسط بنارد کورنول نوشته شده اقتباس شده است. دو فصل اول سریال از شبکه BBC پخش شده و بعد امتیاز سریال به نتفلیکس فروخته شد.

داستان فیلم Seven kings Must Die و یکی از فیلمهای تاریخی جنگی 2023، بعد از اتفاقات فصل پنجم رخ خواهد داد اما هنوز اطلاعات دقیقی از خط داستانی آن توسط سازندگانش ارائه نشده.

5. فیلم Firebrand ؛ از فیلمهای تاریخی مورد انتظار 2023

فیلم های تاریخی برتر ۲۰۲۳

  • تاریخ اکران: نامشخص (2023)
  • کارگردان: کریم اینوز (Karim Aïnouz)
  • بازیگران: آلیسیا ویکاندر، جود لاو، ادی مارسن، ارین دورتی

داستان این فیلم حول محور کاترین پار خواهد بود. او ملکه انگلستان و ششمین و آخرین همسر هنری هشتم بود. کاترین با چهار بار ازدواج، بیشترین تعداد ازدواج را در بین تمامی ملکه‌های انگلیس دارد.

در این فیلم جود لاو در نقش هنری هشتم و آلیسیا ویکاندر در نقش کاترین پار ایفای نقش خواهند کرد. در ابتدا قرار بود که میشل ویلیامز در نقش ملکه بازی کند اما بعد این نقش به ویکاندر رسید. هم اکنون این فیلم در مرحله فیلمبرداری قرار دارد.

6. فیلم La Favourite (jeanne du barry) ؛ از فهرست بهترین فیلم تاریخی پادشاهی ۲۰۲۳

فیلم های تاریخی برتر ۲۰۲۳

  • تاریخ اکران: نامشخص (2023)
  • کارگردان: مایوین (Maïwenn)
  • بازیگران: جانی دپ، مایوین، لوئیس گارل، پیر ریچارد

 این فیلم زندگی ژان بکو را روایت می‌کند. او که به عنوان دختر نامشروع یک خیاط فقیر در سال 1743 به دنیا آمد، در نهایت توانست راهی به دربار لویی پانزدهم پیدا کرد. از ژان بکو به عنوان آخرین معشوقه لویی پانزدهم در تاریخ یاد می‌شود.

در این فیلم جانی دپ در نقش لویی پانزدهم و مایوین در نقش ژان بکو ایفای نقش خواهند کرد. مایوین علاوه بر کارگردانی و ایفای نقش، یکی از نویسندگان فیلمنامه این اثر هم هست. فیلم بعد از اکرانی محدود در فرانسه، توسط نتفلیکس منتشر خواهد شد.

7. فیلم The Bastard ؛ از فهرست بهترین فیلم تاریخی 2023

فیلمهای تاریخی مورد انتظار 2023

  • تاریخ اکراننامشخص (2023)
  • کارگردان: نیکولای آرکل (Nikolaj Arcel)
  • بازیگران: مدس میکلسن، آماندا کالین، فلیکس کریمر، سورن میلینگ

داستان این فیلم در اواسط قرن هفدهم اتفاق می‌افتد و درباره فردریک پنجم، پادشاه دانمارک است. او در تلاش بود تا منطقه‌ای خطرناک در قلمرو‌اش که پر از گرگ‌ها و راهزنان بود را تصرف کرده و عاملان خطر این منطقه را از بین ببرد.

8. فیلم Napoleon ؛ از فیلم های تاریخی عاشقانه 2023

فیلمهای تاریخی مورد انتظار 2023

  • تاریخ اکران: نامشخص (2023)
  • کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)
  • بازیگران: واکین فینیکس، ونسا کربی، متیو نیدهم، بن مایلز

این فیلم نگاهی اصیل و شخصی به خاستگاه ناپلئون بناپارت و روند صعود او به درجه پادشاهی فرانسه است. این فیلم همچنین نگاهی به رابطه اعتیادآور و اغلب ناپایدار او با همسرش و یکی از معشوقه‌هایش، ژوزفین، خواهد داشت.

9. فیلم Killers of the Flower Moon ؛ از فیلم های تاریخی برتر ۲۰۲۳

بهترین فیلم تاریخی 2023

  • تاریخ اکران: نامشخص (2023)
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)
  • بازیگران: لئوناردو دیکائریو، رابرت دنیرو، لیلی گلداستون، جسی پلمونز

Killers of the Flower Moon یکی از برترین فیلمهای تاریخی 2023، مجموعه‌ای از قتل‌ها را توصیف می‌کند که به طور تصادفی توسط مامورهای مختلف قانون مورد بررسی قرار می‌گیرند. تا اینکه جی. ادگار هوور جوان که هنوز  30 سالش نشده و یک تکاور سابق تگزاس که مامور اداره تحقیقات هم است برای رهبری این ماموریت به محل انجام قتل‌ها فرستاده می‌شود…

سخن پایانی

به نظر شما از میان آثار معرفی شده کدام یک به عنوان بهترین فیلم تاریخی 2023 شناخته خواهد شد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو