زیباترین دریاچه‌های سوئد

زیباترین دریاچه‌های سوئد


منبع: فوت و فن

10

1401/9/16

11:53


سوئد نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ دریاچه درون خودش دارد و از همین رو، به هر کجا که در این کشور سفر کنید، مطمئنا دریاچه‌ای را در نزدیکی خود پیدا خواهید کرد.

زیباترین دریاچه‌های سوئد

سوئد نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ دریاچه درون خودش دارد و از همین رو، به هر کجا که در این کشور سفر کنید، مطمئنا دریاچه‌ای را در نزدیکی خود پیدا خواهید کرد. برخی از دریاچه‌های این کشور جزو بزرگترین دریاچه‌های اسکاندیناوی و اروپا محسوب می‌شوند و افراد بسیار زیادی در طول سال از آن‌ها بازدید می‌کنند. در ادامه همراه با ما باشید.

۱۰. دریاچه آسنن

Lake Asnen

Lake Asnen

دریاچه آسنن (Lake Asnen) در منطقه جنوب مرکزی سوئد و بین خطوط ساحلی دریای شمال و بالتیک قرار دارد و بیشتر برای مجمع الجزایر خودش شناخته می‌شود که بیش از ۱۰۰۰ جزیره در آن به چشم می‌خورند. در نزدیکی این دریاچه نیز حفاظتگاه حیات وحش گتنا گارد (Getna Gard) قرار دارد که یکی از بزرگترین پناهگاه پرندگان در اسکاندیناوی به شمار می‌رود و مطمئنا علاقه‌مندان به تماشای پرندگان و عکاسی از آن‌ها از حضور در اینجا بسیار لذت خواهند برد.

۹. دریاچه آکاجاره

Lake Akkajaure

Lake Akkajaure

دریاچه آکاجاره (Lake Akkajaure) ذخیره‌گاهی ساخت دست بشر به شمار می‌رود که یکی از بزرگترین دریاچه‌های سوئد نیز محسوب می‌شود. در اوایل قرن بیستم میلادی سد سورووا بر روی سرچشمه رودخانه لوله (Lule River) ساخته و باعث خلق این دریاچه شد. عمق این دریاچه بسیار زیاد است و از آنجا که از آب آن برای تولید نیروی برق استفاده می‌شود، میزان آب آن نوسان زیادی دارد. این دریاچه در منطقه شمال غربی سوئد و در فاصله ۵۰ کیلومتری از دریای نروژ قرار دارد و مناظری بسیار زیبا و تماشایی را می‌توان در مناطق اطراف آن مشاهده کرد.

۸. دریاچه هورناوان

Lake Hornavan

Lake Hornavan

دریاچه هورناوان (Lake Hornavan) در منطقه شمال مرکزی سوئد بین نروژ و خلیج بوتنی قرار دارد و در انتهای شمال زنجیره‌ای از دریاچه‌های شبیه به شکل انگشت است که تا مرز غربی سوئد با نروژ کشیده شده‌اند. دریاچه هورناوان بسیار منحصر‎‌به‌فرد و تماشایی است و اطراف آن را برخی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی سوئد فرا گرفته‌اند. از این دریاچه به عنوان عمیق‌ترین دریاچه سوئد یاد می‌کنند که سال‌ها پیش شکل گرفته و همانند بسیاری دیگر از دریاچه‌های این کشور، منبع آب آن از یخ‌ها و برف‌های ذوب شده از یخچال‌ها در طول تابستان و بهار است.

۷. دریاچه تورنتسک

Lake Tornetrask

Lake Tornetrask

دریاچه تورنتسک (Lake Tornetrask) به عنوان یکی از بزرگترین و شمالی‌ترین دریاچه‌های سوئد شناخته می‌شود که معنای نام آن، دریاچه باتلاقی است. دلیل این نام‌گذاری نیز وجود زمین‌های نرم و اسفنجی در اطراف آن است و همین نیز سبب شده تا این نام اشتباه بر روی آن گذاشته شود چراکه این دریاچه هیچ شباهتی به یک باتلاق ندارد. در انتهای جنوبی این دریاچه نیز پارک ملی ابیسکو (Abisko National Park) قرار دارد.

۶. دریاچه سیلجان

Lake Siljan

Lake Siljan

دریاچه سیلجان (Lake Siljan) در مرکز سوئد و در ایالت دالارنا قرار دارد و در عریض‌ترین نقطه خودش نیز حدود هفت مایل طول دارد که آن را به دریاچه عریض‌تری نسبت به بسیاری از دریاچه‌های سوئد تبدیل می‌کند. در پیرامون این دریاچه نیز تپه‌ها و جنگل‌های آرامی قرار گرفته‌اند که مناظری بسیار زیبا و تماشایی را ایجاد کرده‌اند. جزیره سولرون در گوشه شمال غربی دریاچه، مقصدی عالی برای ورزشکاران، دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به فضای باز به خصوص در فصل بهار و تابستان است.

۵. دریاچه هیلمارن

Lake Hjalmaren

Lake Hjalmaren

دریاچه هیلمارن (Lake Hjalmaren) با جزیره‌های بسیار زیبا، آب‌های شفاف و فاصله نزدیک به شهر استکهلم، یکی از محبوب‌ترین دریاچه‌های سوئد به شمار می‌رود که سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خودش جلب می‌کند. کسانی که در شهرها زندگی می‌کنند، برای گذراندن اوقات فراغت خود در فضایی باز به این دریاچه می‌آیند. پیرامون دریاچه را نیز جنگل‌ها و مراتع بسیار زیبا فرا گرفته است.

۴. دریاچه استورسون

Lake Storsjon

Lake Storsjon

در میان تمام دریاچه‌های سوئد، دریاچه استورسون (Lake Storsjon) شناخته‌شده‌ترین دریاچه به شمار می‌رود و دلیل اصلی آن نیز افسانه‌ای در مورد زندگی هیولایی در اینجا است. حتی برخی از افراد ادعا کرده‌اند که این هیولا را به چشم دیده‌اند و حدود ۲۰ فوت طول داشته و بدنش نیز خاکستری و سبز بوده است. پیرامون دریاچه استورسون را نیز تپه‌ها، شبه جزیره‌های پوشیده از جنگل و کوهستان‌های پوشیده از برف فرا گرفته‌اند و آن را به یکی از زیباترین مناطق سوئد تبدیل کرده‌اند.

۳. دریاچه مالارن

 

دریاچه مالارن (Lake Malaren) که از آن به عنوان دریاچه مالار نیز یاد می‌کنند، سومین دریاچه بزرگ سوئد محسوب می‌شود که در فاصله چند کیلومتری از غرب استکهلم قرار دارد و یکی از پربازدیدترین دریاچه‌های این کشور به شمار می‌رود.

در سال‌های بسیار دور، این دریاچه بخشی از دریای بالتیک بوده اما کاهش سطح آب در قرن دهم و یازدهم میلادی سبب شده تا اینجا به یک دریاچه تبدیل شود. در نهایت نیز آب شور دریاچه با آب‌های شیرین ذوب شده از یخچال‌های طبیعی و برف‌ها جایگزین شد. با وجود اینکه بیشتر اطراف دریاچه را جنگل‌ها فرا گرفته‌اند اما چندین زمین گلف نیز می‌توان در آنجا مشاهده کرد.

۲. دریاچه ونرن

Lake Malaren

Lake Malaren

دریاچه ونرن (Lake Vanern) به عنوان بزرگترین دریاچه در سوئد شناخته می‌شود که در بخش مرکزی کشور و در بین شهرهای استکهلم و اسلو قرار گرفته است. پیرامون این دریاچه، قلعه‌هایی به چشم می‌خورند که قدمت آن‌ها به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد و مناظری بسیار زیبا و تماشایی را شکل داده‌اند.

مناطق اطراف این دریاچه از گذشته تا به امروز برای رشد و اقتصاد سوئد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. امروزه نیز بسیاری از روستاهای اطراف دریاچه زندگی خود را از ماهیگیری در آن می‌گذرانند. زمین‎‌‌های اطراف دریاچه تقریبا هموار هستند و همین نیز سبب شده تا عکاسی از اینجا بسیار زیبا و دلنشین باشد.

۱. دریاچه وترن

Lake Vanern

Lake Vanern

دریاچه وترن (Lake Vattern) بدون شک زیباترین دریاچه در میان تمام دریاچه‌های سوئد به شمار می‌رود که در نقاط مختلف آن می‌توان فانوس‌های دریایی بسیار تماشایی، زمین‌های کشاورزی بزرگ و سواحل شنی سفید رنگ و زیبا را مشاهده کرد.

شهر هیو (Hjo) در ساحل غربی دریاچه قرار دارد و یکی از معدود شهرهای باقی مانده به این سبک است. این شهر تقریبا به طور کامل از چوب ساخته شده و معماری شمالی و وایکینگی آن نیز توجه گردشگران، عکاسان و هنرمندان بسیار زیادی را به خودش جلب می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو