بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت

بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت


منبع: نم نمک

14

1401/9/16

17:03


ما ایرانیان همیشه به دنبال پرهیجان ترین تفریحات هستیم. شهر تهران منطقه ای مناسب است که در اطرف خود به کوه های بلند و رشته کوه البرز منتهی می شود. یکی از تفریحات پرهیجان برای تهرانی ها و افرادی که به تهران سفر می کنند ، ورزش اسکی است.

بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت

بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت

ما ایرانیان همیشه به دنبال پرهیجان ترین تفریحات هستیم. شهر تهران منطقه ای مناسب است که در اطرف خود به کوه های بلند و رشته کوه البرز منتهی می شود. یکی از تفریحات پرهیجان برای تهرانی ها و افرادی که به تهران سفر می کنند ، ورزش اسکی است. کوهای توچال ، شمشک و دیزین از پیست های اسکی تهران به شمار می روند و طرفداران زیادی نیز دارند. در این مقاله با پیست های اسکی تهران و امکانات آن ها آشنا می شویم و بررسی می کنیم بهترین زمان مراجعه به آن ها در چه فصولی از سال است.

بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت

بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت

پیست اسکی توچال

بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت

اولین پیست اسکی که به بررسی آن می پردازیم ، پیست اسکی توچال است. این مکان بخشی از مجموعه تفریحی و ورزشی توچال و از جاهای دیدنی تهران است که به دلیل دسترسی مناسب از داخل شهر تهران ، علاقه مندان به اسکی از این مجموعه استقبال زیادی می کنند. پیست اسکی توچال با ارتفاع 3962 متری ، به عنوان پنجمین پیست اسکی مرتفع دنیا شناخته می شود. هر چند این پیست نسبت به سایر پیست های اسکی تهران کوچکتر است ولی امکانات بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد. مسافرانی که در هتل های تهران از جمله هتل اسپیناس پالاس تهران اقامت دارند ، می توانند به نزدیک ترین پیست اسکی به تهران یعنی توچال برای تفریح مراجعه کنند.

این مجموعه در انتهای خیابان ولنجک و در جوار بام تهران قرار دارد و چشم انداز فوق العاده ای را از شهر تهران به تصویر می کشد. بام تهران بلندترین نقطه پایتخت به شمار می رود و در انتهای مسیر جاده سلامتی توچال ، ایستگاه اول تله کابین قرار گرفته است. از امکانات این مجموعه می توان به یک تله اسکی ، یک تله سیژ ، رستوران و مدرسه اسکی اشاره کرد. علاوه بر این ، توچال پیست اسکی ایستگاه هفتم (دامنه غربی) ، پیست اسکی ایستگاه هفتم (قله) و پیست اسکی از ایستگاه هفتم به پنجم در خود جای داده است. از دیگر تفریح های مهیج در مجموعه توچال می توان به بانجی جامپینگ ، بگ جامپ و زیپ لاین این مجموعه اشاره کرد.

آدرس پیست توچال : تهران ، انتهای خیابان ولنجک ، مجموعه تفریحی و ورزشی توچال ، ایستگاه هفت تله کابین

پیست اسکی دیزین؛ بهترین پیست اسکی تهران

یکی دیگر از بهترین پیست های اسکی تهران ، پیست اسکی دیزین است که عنوان بین المللی دارد و در سطح جهانی نیز شناخته می شود. پیست دیزین در استان البرز و در فاصله تقریبی 80 کیلومتری از شهر کرج قرار دارد. فاصله این پیست تا شهر تهران 123 کیلومتر است و به دلیل امکانات ویژه ای که دارد مورد توجه ساکنان تهران قرار گرفته است. در پیست دیزین چشم انداز زیبایی از کوه دماوند سفیدپوش را خواهید دید. از سمت منطقه فشم و شمشک نیز مسیرهای دسترسی به پیست وجود دارد؛ اما این مسیر کوهستانی در زمان بارش سنگین برف مسدود می شود و تنها در فصل های گرم سال امکان تردد در این مسیر وجود دارد.

از اواخر آبان تا پایان اردیبهشت بهترین زمان برای تفریح و گردش در این پیست اسکی تهران است. مرتفع ترین نقطه در پیست های دیزین 3570 متر و کمترین ارتفاع نیز 2670 متر است. طول مسیر اسکی نیز حدود 5/7 کیلومتر است. پیست های دیزین شامل دو تله سیژ قله و چمن ، چهار مسیر تله کابین و هفت تله اسکی برای پیست های مختلف است. مهم ترین پیست های این مجموعه اسنوپارک ، یو ، مبتدی و چمن هستند. در پیست چمن به جز اسکی ، ورزش های دیگری مانند کایت سواری ، دوچرخه سواری کوهستانی و تیراندازی نیز انجام می شود.

آدرس پیست دیزین : کرج ، جاده چالوس ، کیلومتر 90، منطقه گاجره

بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت

پیست اسکی شمشک

در فهرست بهترین پیست اسکی تهران ، پیست اسکی شمشک نیز قابل چشم پوشی نیست. پیست شمشک و پیست دربندسر دو پیست اسکی منطقه رودبار و قصران هستند که در شمال شرقی شهر تهران قرار دارند. پیست شمشک در 60 کیلومتری شهر تهران و نزدیکی شهر شمشک قرار گرفته است. قدمت اسکی در این پیست به سال 1337 بازمی گردد. از هتل اسپیناس تهران تا این پیست با ماشین حدود 30 دقیقه مسافت وجود دارد. بلندترین نقطه پیست در بام آن 3050 متر و پست ترین بخش آن 2550 متر است. چهار پیست شمشک پیست های آفتاب ، مهتاب ، شب و مبتدی هستند که پیست شب در دو سال گذشته فعالیتی نداشته است. از امکانات مهم این پیست وجود هتل های خوب است؛ در هتل های شمشک رستوران و کافه برای خوردن غذا و نوشیدنی ها و استراحت وجود دارد. برای اسکی از آذر تا فروردین می توانید به پیست اسکی شمشک بروید. البته از این پیست اسکی تهران در فصل تابستان و دیگر فصول سال می توان استفاده کرد.

آدرس پیست شمشک : بزرگراه بابایی ، جاده لشگرک ، جاده اوشان-فشم ، شمشک ، پیست اسکی شمشک

پیست اسکی آبعلی؛ پیست اسکی تهران

این پیست اسکی در فاصله 60 کیلومتری شهر تهران و نزدیک به روستای آبعلی قرار دارد. این پیست اسکی به دلیل دسترسی عالی ، جزو شلوغ ترین پیست های اسکی تهران است. بلندترین نقطه پیست اسکی آبعلی 2650 متر و پایین ترین نقطه آن 2400 متر از سطح دریا فاصله دارد. پیست آبعلی با امکانات خوبی که دارد ، در روزهای برفی می تواند بهترین خاطرات شما را رقم بزند. زمین تنیس ، 6 رستوران ، یک هتل ، پرش و کایت و سوارکاری از امکانات خوب این پیست اسکی هستند. برای افرادی که قصد ماندن در پیست آبعلی را دارند ، رزرو هتل این مکان گزینه ای عالی است.

یک تله کابین ، 5 تله سیژ و 33 تله اسکی چکشی از دیگر امکانات موجود در پیست آبعلی هستند. مدت زمان استفاده تفریح در پیست آبعلی به نسبت پیست های دیزین و توچال محدودتر است و تنها در طول ماه های زمستان شرایط اسکی وجود دارد. علاوه براین ، در پیست اسکی آبعلی فروشگاهی مجهز لوازم مورد نیاز اسکی را هم اجاره می دهد. مدرسه اسکی پیست آبعلی یکی از بهترین مکان ها برای آموزش افراد مبتدی است.

آدرس پیست آبعلی : جاده هراز ، رودهن ، بین آبعلی و امامزاده هاشم

بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت

پیست اسکی دربندسر

کمی که از پیست اسکی دیزین فاصله بگیریم ، می رسیم به پیست اسکی دربندسر که از جدیدترین پیست های اسکی احداث شده در تهران است. پیست اسکی دربندسر یکی از دو پیست معروف در منطقه رودبار و قصران است. ارتفاع منطقه دربندسر به حدود 2700 متر از سطح دریا می رسد. از اواخر آذر تا اواخر اسفند بهترین زمان برای استفاده از پیست اسکی دربندسر است. پیست اصلی دربندسر دو تله سیژ دو و چهار نفره دارد که اسکی بازان می توانندبرای اسکی و تفریح در ارتفاعات از آن استفاده کنند. یک تله کابین نیز در این پیست وجود دارد که مسافت طولانی تری را با شیب بیشتر بالا می رود و به پیست سرلو می رسد. این نقطه از کوه که با تله کابین قابل دسترسی است ، بهترین مکان برای اسکی بازان حرفه ای به شمار می رود. پیست سرلو شیب زیادی دارد و برای حرفه ای ها مناسب تر است.

بهترین پیست های اسکی تهران؛ از دورترین تا نزدیک ترین پیست به پایتخت

در ابتدای پیست دربندسر ، رستوران و کافی شاپ وجود دارد که برای رفع خستگی روزی پرهیجان ، با میل کردن غذا یا نوشیدن چای و قهوه می توانید استراحت کنید. غذاهای رستوران به صورت فست فود هستند. در انتهای مسیر کابین نیز محوطه سربسته ای قرار دارد که چند کافه و مغازه به صورت فود کورت در آن فعالیت می کنند.

آدرس پیست دربندسر : اتوبان بابایی ، به سمت لواسان ، رودبار قصران ، شهر شمشک ، دربندسر

در انتها

در این مقاله با بهترین پیست های اسکی تهران آشنا شدیم. شما می توانید با انمکانات مورد نظر خود دورترین و نزدیک ترین پیست به محل زندکی یا اقامت خود را انتخاب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو