وام قرض الحسنه 20 میلیون تومانی با اقساط 600 هزار تومانی | وام قرض الحسنه فوری با بازپرداخت 3 ساله

21

1401/9/16

17:34


وام قرض الحسنه 20 میلیون تومانی با اقساط 600 هزار تومانی | وام قرض الحسنه فوری با بازپرداخت 3 ساله

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

وام 20 میلیونی بانک آینده به آن دسته از پرستاران و اعضای کادر درمان تعلق می‌گیرد که در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. ضمانت اصلی برای این تسهیلات همان ارائه معرفی نامه و کسر از حقوق از طرف واحد درمانی است. سود این وام از سقف مصوب بانک مرکزی کمتر بوده و به 15 درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات نیز 36 ماه اعلام شده است.

با توجه به نرخ  وام، نرخ سود و مدت زمان پرداخت اقساط، میزان هر قسط 693 هزار و 307 تومان اعلام شده است. کل سود تسهیلات 4 میلیون و 959 هزار و 37 تومان و مجموع رقم وام و سود آن 24 میلیون و 741 هزار تومان خواهد بود.

 علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: فرایندهای قانونی و مسیرهایی که برای اخذ وام سفر لازم بود طی شده و میزان مبلغ و زمان آن در حال پیگیری است و تا دو هفته دیگر نهایی می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از اختصاص وام سفر خبر داد و گفت: امکان قانونی گرفتن تسهیلات برای سفر فراهم شد.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: فرایندهای قانونی و مسیرهایی که برای اخذ وام سفر لازم بود طی شده و میزان مبلغ و زمان آن در حال پیگیری است و تا دو هفته دیگر نهایی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ممکن است افراد ترجیح دهند با توجه به شرایط اقتصادی که دارند به صورت یک جا یا اقساطی هزینه سفر را بدهند مثلاً برخی افراد امکان اینکه یک دفعه هزینه سفر بدهند را ندارند اما اگر شرایطی برای آنها فراهم شود که بتوانند در چند ماه به صورت قسطی این هزینه را پرداخت کنند به سفر می‌روند. برای این منظور تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که در قالب وام سفر به افراد داده خواهد شد.شالبافیان بیان کرد: سال گذشته یک طرح آزمایشی برای دستگاه‌هایی که مخاطبان خاص دارند مانند آتش نشانی، تاکسی داران، بازنشستگان اجرا شد تا بتوانیم مشکلات آن را احصا کنیم چون پیش از این نیز بارها درباره وام‌های سفر یا تسهیلات سفر طرح‌هایی اجرا شده بود که به مشکل برخورد کرده و موفق نبودند. این بار طرح را در سکوت اجرا کردیم تا بدانیم چطور باید مشکلات آن را حل کرد.

معاون گردشگری کشور گفت: در تلاش هستیم تا این امکان برای همه مردم فراهم شود. ممکن است طرحی در مرحله آزمایشی موفق باشد اما وقتی عمومی می‌شود موفق عمل نکند. وضعیت مالی مردم به گونه‌ای است که شاید سفر در اولویت هزینه کرد آنها نباشد. ممکن است این طرح از نظر چرخشی در سطح کلان نتواند توفیقی که مورد انتظار است را برآورده کند اما اشکالاتی که در طرح‌های قبلی بوده را تا حد امکان برطرف کرده ایم.

وی گفت: در حال حاضر با شرایطی رو به رو هستیم که قدرت خرید مردم تغییر کرده است. شاید عده‌ای نخواهند از آن استفاده کنند این ایراد طرح نیست. عمومیت پیدا کردن یا نکردن طرح به خاطر متغیرهای کلان و اقتصادی است نه اینکه طرح و ایده مشکل داشته باشد. عمومیت پیدا کردن این طرح متضمن متغیرهای بیشتری است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو