تا حالا خورش به آلو خوشمزه درست کردی این خورشت خوشمزه و مجلسی همراه گوشت و لپه رو این جوری درست کن! که خوشمزه ترین خورشت ها میشه + عکس

6

1401/9/16

19:01


ه یکی از میوه های خوش طعم است و خواص بسیار زیادی دارد. کسانی که میوه به را دوست دارند، می توانند این خورش را درست کرده و از عطر و طعم ملس این خورش لذت ببرند.

تا حالا خورش به آلو خوشمزه درست کردی این خورشت خوشمزه و مجلسی همراه گوشت و لپه رو این جوری درست کن! که خوشمزه ترین خورشت ها میشه + عکس16

تا حالا خورش به آلو خوشمزه درست کردی این خورشت خوشمزه و مجلسی همراه گوشت و لپه رو این جوری درست کن! که خوشمزه ترین خورشت ها میشه + عکس9

تا حالا خورش به آلو خوشمزه درست کردی این خورشت خوشمزه و مجلسی همراه گوشت و لپه رو این جوری درست کن! که خوشمزه ترین خورشت ها میشه + عکس10

مراحل دستور تهیه و پخت خورش به آلو

مرحله اول

برای پخت این خورش در ابتدا لپه را پاک کرده و در یک ظرف با مقداری آب خیس می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

سپس یک عدد پیاز را پوست گرفته و ان را به شکل نگینی ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود.

مرحله سوم

بعد گوشت خورشتی خرد شده را هم به پیاز اضافه می کنیم و مجدد تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. پس از تفت دادن، مقداری کمی نمک و زردچوبه اضافه می کنیم تا گوشت خوش رنگ شود.

مرحله چهارم

بعد از تفت خوردن گوشت دو قاشق رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا رنگ رب باز شود و در انتها مقداری آب اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت با حرارت ملایم بجوشد و پخته شود.

مرحله پنجم

در این فاصله که گوشت پخته می شود، به را پس از شستن به قطعه های کوچک خرد می کنیم و در یک تابه با مقدار خیلی کمی روغن تفت می دهیم تا موقع پختن داخل قابلمه له نشوند. بعد از تفت دادن آنها را کنار می گذاریم.

مرحله ششم

هنگامی که گوشت کاملا پخت، لپه خیس شده، به های تفت داده شده و آلو خورشتی ها را هم به قابلمه گوشت اضافه می کنیم و به مدت نیم ساعت دیگر صبر می کنیم تا به و آلوها هم بپزد.

مرحله هفتم

در 10 دقیقه آخر پخت، زعفران دم کرده را به همراه آبلیموی ترش و تازه به خورش اضافه می کنیم و نمک خورشت را هم که کم نباشد.

مرحله هشتم

در انتها صبر می کنیم تا خورشت با حرارت ملایم به خوبی جا بیفتد و به غلظت مطلوب برسد. در صورت تمایل می توانید کمی پودر دارچین هم به خوشت اضافه کنید. اما سعی کنید زیاد نریزید، چون دارچین رنگ خورشت را تغییر می دهد. خورش آماده شده را در ظرف می کشیم و با برنج دلخواه سرو می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو