سامانه رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ rtb medu ir

منبع: گهر

8

1401/9/16

19:49


طبق سند تحول بنیادین نظام آموزشی در جهت ارتقای معلمان و افزایش کیفیت آموزش به دانش آموزان، سامانه رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ rtb medu ir ایجاد شده و در حال اجرا است. معلمان می توانند در صورت دارا بودن صلاحیت و شرایط مد نظر به رتبه های بالاتر ارتقا پیدا کرده و از مزایای بیشتر از طریق قانون رتبه بندی معلمان دست پیدا کنند.

سامانه رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ به آدرس rtb medu ir

  • سامانه رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ rtb medu ir, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

سامانه رتبه بندی معلمان 

سامانه رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی با هدف ارتقای معلمان و افزایش کیفیت آموزش دانش آموزان در مدارس و همچنین بهبود معیشت و زندگی فرهنگیان به وجود آمده است. قانون رتبه بندی معلمان از تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۱ اعمال شده و فرهنگیانی که قبل از این تاریخ بازنشسته شده اند، نمی توانند از قانون رتبه بندی معلمان و مزایا آن استفاده نمایند.
سامانه اجرایی قانون رتبه بندی فرهنگیان rtb.medu.ir ویژه معلمان رسمی و پیمانی بوده و در این طرح معلمان را در پنح دسته رتبه بندی می کند. همه معلمان از بدو ورود به شغل خود می توانند وارد طرح رتبه بندی معلمان شوند که در حال حاظر ۸۰۰ هزار نفر از نیرو های آموزش و پرورش شامل این قانون می‌ شوند.
در طرح رتبه‌ بندی معلمان، رتبه‌ های حرفه‌ای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می‌ شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می‌ شود. معلمانی که بیش از ۲ سال سابقه کار دارند می توانند از مزایای طرح قانون رتبه بندی معلمان استفاده نمایند و معلمانی که سابقه خدمت آن ها ۳۰ سال تا ۳۵ سال است، نسبت به سایر معلم ها از امتیاز بیشتری برخوردار هستند.
شرط ورود به هر رتبه برای معلمان این است که در آزمون ها و دوره های عملی امتیاز کسب نمایند و سابقه کاری لازم برای کسب آن رتبه را داشته باشند و معلمانی که در دستگاه دیگری به جز آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و یا در مرخصی هستند، شامل قانون رتبه بندی معلمان نمی شوند.

مراحل ورود به سامانه رتبه بندی معلمان 

وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از تشکیل پرونده های پر هزینه و کاغذی، قانون رتبه بندی معلمان را به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان اضافه کرد و فرهنگیان می توانند برای ورود به سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان به سایت زیر مراجعه کنند.
نکته ای که برای ورود به سایت رتبه بندی وجود دارد این است که معلمان باید با توجه به رقم آخر کد ملی خود، در زمان اعلام شده به سامانه وارد شوند که در ادامه این بخش،‌ جدول زمانبندی ورود معلمان بر اساس رقم آخر کد ملی و نحوه ورود به سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان ارائه شده است. مهلت بارگزاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان به اتمام رسیده است اما مهلت جدید ثبت‌نام در سامانه رتبه‌بندی معلمان برای کسانی که موفق به ثبت نام نشده اند از ۲۵ مهر ماه آغاز می شود.
جهت ورود به سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، آدرس rtb.medu.ir یا http://10.30.170.200:85/#/login/authenticate را در مرورگر خود وارد کنید و در صفحه باز شده، کد ملی، کلمه عبور سامانه پروفایل و کلمه امنیتی را بنویسید و روی گزینه ورود کلیک نمایید.
صندوق ذخیره فرهنگیان یک موسسه با هدف ایجاد وضیعیت معیشتی بهتر برای فرهنگیان بازنشسته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صندوق خیریه فرهنگیان می توانید مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار داده ایم، مطالعه نمایید.
معلمان برای بهره مندی از مزایای طرح تبه بندی باید در زمان مشخص شده با استفاده از کد ملی و رمز عبور سامانه پروفایل، وارد سامانه مربوطه شوند. اما اگر رمز حساب کاربری سامانه پروفایل را ندارند باید در سایت ثبت نام کنند که در ادامه این بخش، نحوه ثبت نام در سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir ۱۴۰۱ ارائه شده است.
مهلت جدید بارگذاری مدارک و ثبت نام در سامانه رتبه‌بندی معلمان از ۲۵ مهر آغاز می گردد.
ابتدا آدرس rtb.medu.ir یا http://10.30.170.200:85/#/login/authenticate را در مرورگر خود وارد کنید تا به سامانه اجرایی قانون ​رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱ منتقل شوید و در صفحه باز شده، روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.
  • ۱- در این مرحله، کد پرسنلی، کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید و روی گزینه مرحله بعد بزنید تا کد تایید به شماره همراهتان پیامک شود.
  • ۲- اکنون باید کد ارسال شده را در سامانه وارد کنید و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

بازیابی رمز در سامانه رتبه بندی معلمان

یکی از مشکلاتی که کاربران سامانه های مختلف با آن مواجه هستند، فراموشی رمز عبور می باشد. یکی از امکاناتی که در سامانه رتبه بندی معلمان قرار گرفته است، بازیابی کلمه عبور می باشد. در ادامه این بخش، نحوه بازیابی رمز در سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir ارائه شده است.
ابتدا آدرس rtb.medu.ir یا http://10.30.170.200:85/#/login/authenticate را در مرورگر خود وارد کنید تا به سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان منتقل شوید و در صفحه باز شده، روی گزینه بازیابی کلمه عبور کلیک نمایید.
در این مرحله، کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید و گزینه مرحله بعد را بزنید.
طرح به نام جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در سامانه بزرگداشت مقام معلم اجرا می شود تا تاثیر معلمان بر ایجاد جامعی سالم از طریق پرورش مهارت های فردی و اجتماعی افراد را یادآوری کند که در مقاله زیر توضیح داده شده است.

تاثیر رتبه بندی معلمان در حقوق

سوالی که ذهن اکثر معلمان را درگیر کرده است، تاثیر رتبه بندی در حقوق آن ها می باشد. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد با ارتقای رتبه معلمان، مزایا و حقوق آن ها نیز افزایش خواهد یافت. این طرح معلمان را در پنح دسته رتبه بندی می کند.
هر کدام از معلمان بسته به اینکه در چه شرایطی هستند و در کدام رتبه قرار می‌ گیرند حداقل حقوق شان متفاوت است و در جدول زیر میزان افزایش پایه حقوق فرهنگیان مشمول قانون رتبه بندی معلمان برای سال ۱۴۰۱ از رتبه ۱ تا رتبه ۵ قرار داده شده است.
رتبه حقوق پایه (ریال) درصد افزایش حقوق مبلغ حقوق نهایی (ریال)
۱- ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵ ۸۱،۲۰۰،۰۰۰
۲- ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵ ۸۶،۸۰۰،۰۰۰
۳- ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۹۲,۴۰۰,۰۰۰
۴- ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۷۵ ۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۵- ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۹۵ ۱۰۹,۲۰۰,۰۰۰
در سامانه فیش حقوقی فرهنگیان امکان مشاهده فیش حقوقی ارائه شده که در مقاله زیر توضیح داده شده است.

بارگذاری مدارک رتبه بندی معلمان

طرح رتبه بندی معلمان جهت افزایش کیفیت نظام آموزشی کشور و بهبود معیشت فرهنگیان راه اندازی شده است و همه فرهنگیان باید برای شرکت در طرح رتبه بندی در زمان مقرر، اقدام به بارگزاری مدارک ارائه شده در این سامانه کنند. بارگزاری مدارک رتبه بندی فرهنگیان شامل ” تکمیل فرم های خود اظهاری در شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای ” ، بارگذاری مدارک و مستندات و تایید نهایی می شود.
تمام افرادی که مشمول آیین نامه رتبه بندی معلمان هستند می توانند با ورود به سامانه رتبه بندی فرهنگیان به نشانی rtb.medu.ir اقدام به تکمیل فرم خود اظهاری (شایستگی های عمومی، شایستگی های تخصصی، شایستگی های حرفه ای و تجربه ) و بارگزاری مدارک خود کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو