دانشگاه های مشهور جهان در تابلوهای نقاشی

دانشگاه های مشهور جهان در تابلوهای نقاشی


منبع: همگردی

11

1401/9/16

20:30


ایسنا/ این خبر پیرامون دانشگاه های مشهور جهان در تابلوهای نقاشی برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی در کمبریج، ماساچوست است که در سال 1636 تأسیس شد. قدمت، جایگاه علمی این دانشگاه و همچنین نفوذ و ثروتی که هاروارد دارد، آن را به یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان تبدیل کرده است. هاروارد در اصل توسط قانونگذار ماساچوست تأسیس و به نام جان هاروارد (اولین خیر آن) نامگذاری شد. هاروارد یکی از اعضای مؤسس انجمن دانشگاه های آمریکا در سال 1900 بود. جیمز برایانت کونانت دانشگاه را در دوران رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم رهبری کرد و پس از جنگ شروع به اصلاح برنامه درسی و آزادسازی پذیرش شد.

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا که در شهر بولونیا ایتالیا واقع شده است، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. اهالی این شهر دوست دارند ادعا کنند که دانشگاه آنها قدیمی ترین دانشگاه در جهان است و تاریخ تاسیس آن را 1088 می دانند، اما این ادعا چندان قطعی نیست؛ چرا که همه دانشگاه های قرون وسطی شروع های بسیار غیررسمی داشتند. با این حال، آنچه مسلم است اینکه بولونیا مهمترین مرکز آموزش در اروپای قرون وسطی بود. برخلاف پاریس، این یکی ابتدا توسط دانش آموزان اداره میشد نه معلمان و آنها برای حفظ حقوق خود به صورت اصناف سازماندهی شدند.

همچنین ساختمان های تاریخی و معماری فوق العاده زیبا، دانشگاه بولونیا را به زیباترین دانشگاه اروپا و جهان تبدیل کرده است. یکی از ساختمان های اصلی این دانشگاه Palazzo Poggi است که در واقع سه موزه اصلی دانشگاه را تشکیل می دهد. علاوه بر این ساختمان، ساختمان های دیگری وجود دارد که هر ساله نه تنها دانشجویان بلکه توریست ها از سراسر دنیا برای دیدن آنها به شهر بولونیا سفر می کنند.

دانشگاه کرنل آمریکا

دانشگاه کرنل آمریکا

دانشگاه کرنل یک دانشگاه خصوصی آمریکایی است که در نیویورک واقع شد. این دانشگاه در سال 1865 توسط ازرا کرنل و اندرو دیکسون وایت تأسیس شد. در شعار کرنل، نقل قول معروف ازرا کرنل در سال 1865 آمده است: «من مؤسسه ای را پیدا می کنم که در آن هر فردی بتواند در هر مطالعه ای آموزش بیابد.» از زمان تأسیس کرنل یک مؤسسه آموزشی مشترک و غیرفرقه ای بوده که در آن پذیرش فارغ از مذهب یا نژاد انجام می شود. براساس مقاله دانشگاه های مشهور جهان در تابلوهای نقاشی باید بدانید که بدنه دانشجویی متشکل از نزدیک به 14000 دانشجوی کارشناسی و 7000 دانشجوی کارشناسی ارشد از تمام 50 ایالت آمریکا و 122 کشور است.

دانشگاه نوریچ

دانشگاه نوریچ

دانشگاه نوریچ (به انگلیسی: Norwich University) دانشگاهی خصوصی است که در «نورث فیلد» ایالت «ورمانت» قرار دارد. دانشگاه در سال 1819 با ارائه آموزش در زمینه ادبیات آمریکا و علوم و آکادمی نظامی تأسیس شد. این دانشگاه قدیمی ترین کالج آموزشی نظامی در آمریکا است و به همین علت توسط وزارت دفاع ملی آمریکا به عنوان «محل تولد آموزش افسران رزرو» نامیده می شود. دو ماه زمان برد تا نقاش این اثر با تکنیک رنگ روغن را روی بوم خلق کند.

دانشگاه پونا

دانشگاه پونا

دانشگاه پونا یک نقاشی از راوی دئو است که در 16 ژوئیه 2012 خلق شده است. دانشگاه پونا (انگلیسی: Pune University) دانشگاه دولتی مستقر در شهر پونا، در مهاراشترا کشور هند است که در سال 1949 تأسیس شد. دانشگاه پونا پنجمین دانشگاه برتر هند و اولین دانشگاه برتر از لحاظ پذیرش دانشجویان خارجی در این کشور است. از گذشته ایرانیان بسیاری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه به دلایل شرایط خوابگاه ها، آزاد بودن در تعیین عنوان تخصصی رشته در دوره فوق لیسانس مطابق با دانشگاه های برتر دنیا، تعداد زیاد خارجی ها، کیفیت بالای آموزش مطابق با دانشگاه های برتر دنیا مانند آکسفورد، سابقه بالا، تعداد بسیار بالای کالج و دپارتمان به آکسفورد شرق معروف است.

این دانشگاه در تاریخ 10 فوریه 1948در شمال غربی شهر پونا و در محیطی سر سبز به وسعت 411 هکتار تاسیس شد. در آن زمان دانشگاه پونا دارای 18 کالج و 8000 دانشجو بود. در سال 1995 بیش از 41 دپارتمان فوق لیسانس و 118 مرکز تحقیقاتی و 209 کالج مورد تائید در این دانشگاه فعالیت داشتند.

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا (به انگلیسی: Columbia University) از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های آمریکا و جهان است. براساس یکی از رتبه بندی های مؤسسه US News، این دانشگاه پس از دانشگاه پرینستون و هاروارد، سومین دانشگاه برتر آمریکاست. آخرین رتبه بندی شانگهای (2020) نیز این دانشگاه را بالاتر از دانشگاه آکسفورد در رتبه هفتم جهان قرار داده است. این دانشگاه در بخش منهتن در نیویورک سیتی واقع شده است.

دانشگاه نوتردام

دانشگاه نوتردام

دانشگاه نوتردام یا نوتر دیم (به انگلیسی: University of Notre Dame) یک دانشگاه پژوهشی کاتولیک در ایالت ایندیانا در آمریکاست. در زبان فرانسوی Notre Dame du Lac یعنی بانوی دریاچه ما که به قدیس حامی دانشگاه، مریم مقدس (س) اشاره دارد. محوطه دانشگاه به 1250 هکتار می رسد و شامل چندین بنا می شود. از جمله این بناها میتوان به گنبد طلایی ساختمان اصلی دانشگاه، تصویر مسیح بر روی ساختمان کتابخانه و کلیسای دانشگاه اشاره کرد.

آوازه نوتردام در اوایل سده 1900 به دلیل تیم قوی فوتبال دانشگاه در سطح ملی پخش شد. در آن زمان مربی تیم فوتبال دانشگاه کنات راکن بود. تیم فوتبال نوتردام افتخار کسب 11 قهرمانی ملی پیاپی را داشته و در طول تاریخ یکی از شناخته شده ترین تیم های فوتبال دانشگاهی محسوب می شود. علاوه بر شناس بودن در ورزش، این دانشگاه همیشه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا در میان 20 دانشگاه برتر آمریکا بوده و همچنین میان سایر کشورها به عنوان یک دانشگاه مهم شناخته شده است.

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد در شهری به همین نام در انگلستان قرار دارد و قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان جهان هم بشمار می رود. با اینکه تاریخ دقیق تأسیس این دانشگاه هنوز معلوم نیست اما قدیمی ترین اسناد باقیمانده از گذشته ها نشان می دهد که از سال 1096 فرآیند آموزش در آکسفورد جریان داشته است. از این رو آکسفورد قدیمی ترین دانشگاه در منطقه انگلیسی زبان و دومین دانشگاه قدیمی در جهان شناخته شده است. رشد آکسفورد زمانی شروع شد که هنری دوم تحصیل دانشجویان انگلیسی را در دانشگاه پاریس ممنوع کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو