علائم روده درد چیست؟ [نشانه ها]

علائم روده درد چیست؟ [نشانه ها]


منبع: نم نمک

15

1401/9/16

20:45


علائم روده درد و علائم روده درد چیست و التهاب روده و کمردرد و علائم شایع التهاب روده و درد روده کجاست و آیا التهاب روده خطرناک است و علائم روده عصبی و علائم مشکلات روده و سندروم روده تحریک پذیر و درد مفاصل و علائم سرطان روده در زنان در نم نمک.

علائم روده درد چیست؟ [نشانه ها]

علائم و نشانه های روده درد چیست؟

در این مطلب از نم نمک به بررسی علائم روده درد می پردازیم و در مورد چگونگی داشتن روده سالم توصیه هایی می کنیم.

علائم روده درد چیست؟ [نشانه ها]

علائم روده درد چیست؟ [نشانه ها]

1. درد شکم

علائم و نشانه های روده درد

در صورت خوردن یا نوشیدن چیز خاصی ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد. اما اگر به طور مکرر احساس افزایش درد در قسمت تحتانی شکم دارید ، می توانید از بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون ، کولیت اولسراتیو ، دیورتیکولیت ، سندرم روده تحریک پذیر یا سرطان رنج ببرید.

2. یبوست

علائم و نشانه های روده درد

اگر اغلب یبوست را تجربه می کنید ، و در حین دفع مدفوع احساس درد می کنید ، ممکن است دیورتیکولیت باشد (این دسته از کیسه های ملتهب کوچک در روده بزرگ شما هستند) یا سندرم روده تحریک پذیر ، بیماری پیچیده ای است که در آن این علائم با مواردی مانند اسهال ، نفخ ، درد و گاز همراه است ، بعضی اوقات رژیم غذایی مناسب می تواند این بیماری را بهبود بخشد ، اما اگر مدت طولانی نادیده گرفته شود ، ممکن است نیاز به جراحی باشد تا به درستی درمان شود.

3. اسهال

علائم و نشانه های روده درد

اگر غالباً مدفوع خیلی نرم یا مایع دارید ، روده بزرگ به درستی کار نمی کند ، آب و مواد دیگر را جذب نمی کند و ملتهب است. بیماری های متعدد روده بزرگ با اسهال همراه است ، مانند سندرم روده تحریک پذیر ، دیورتیکولیت و بیماری کرون. اگر بیش از 24 ساعت طول بکشد از پزشک کمک بخواهید ، ممکن است کولونوسکوپی تجویز کند تا احتمال بیماریهای جدی تر و سرطان را تشخیص دهد.

4- خون در مدفوع

علائم و نشانه های روده درد

اگر روی دستمال توالت یا در توالت خون وجود داشته باشد ، ممکن است التهاب باشد. در صورت یافتن خون تیره و تقریبا سیاه در مدفوع خود ، یا اگر اسهال خونی دارید ، لازم است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. ممکن است این بیماری کرون ، کولیت اولسراتیو یا در بدترین حالت سرطان باشد.

5- مدفوع عجیب

علائم و نشانه های روده درد

شکل ، قوام و رنگ مدفوع نشانگر سالم بودن ما است. اشکال غیر معمول مانند یک شکل مداد نازک می تواند نشان دهنده سرطان باشد. مدفوع به رنگ خرمایی است نشانگر وجود خون در دستگاه گوارش شما باشد ، به خصوص اگر تقریباً به رنگ قرمز یا مایل به قرمز باشد. اگر کم رنگ و روغنی باشد ، ممکن است به این دلیل باشد که لوزالمعده یا روده بزرگ قادر به جذب چربی نیستند. وجود مخاط زیادی در مدفوع می تواند نشان دهنده التهاب باشد ، مانند بیماری کرون. فهمیدن دلیل مشکلی در مدفوع غیرمعمول در دریافت سریع دارو یا جراحی مناسب در اسرع وقت ضروری است.

6. گاز روده

علائم و نشانه های روده درد

گاز خیلی زیاد و بوی بد به این معنی است که چیزی وجود دارد که توسط روده بزرگ هضم و جذب نشده است. این می تواند به دلیل کمبود باکتری های خوب ، التهاب یا حرکات غیر طبیعی روده مانند سندرم روده تحریک پذیر باشد. درک این مسئله مهم است که آیا این به دلیل خوردن غذاهای خاص مانند لوبیا ، کلم ، غلات کامل ، پنیر ، آلو ، گلابی است یا اینکه نشانه بیماری روده بزرگ است یا خیر.

7. کمبود انرژی

علائم و نشانه های روده درد

اگر روده بزرگ به درستی کار نکند ، ما از کمبود مواد مغذی گرانبها ، مواد معدنی و ویتامین ها رنج می بریم. این باعث می شود احساس خستگی کنیم و باعث مشکلات خواب شود. اگر به طور ناگهانی بعد از فعالیت های روزانه در خانه یا محل کار خسته شوید ، ممکن است به دلیل کولیت یا بیماری کرون باشد و یا حتی می تواند نشان دهنده سرطان باشد.

نکات :

ما باید با دریافت مقدار زیادی فیبر از طریق خوردن سبزیجات ، میوه ها ، آجیل ، غلات و کاهش مصرف گوشت قرمز ، غذاهای سرخ شده ، قند ، الکل و قهوه ، از روده بزرگ خود مراقبت کنیم. همچنین ترک سیگار خوب است و هر روز به اندازه کافی آب بنوشید. به علائم فوق توجه کنید و در صورت لزوم از مراجعه به پزشک دریغ نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو