هنرمندان ایرانی بعد از جام جهانی هم در قطر اجرای برنامه دارند

منبع: همگردی

10

1401/9/16

23:33


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، هنرمندان ایرانی بعد از جام جهانی هم در قطر اجرای برنامه دارند.

علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در دوحه با اشاره به اقدامات و هماهنگی های انجام شده برای برگزاری نمایشگاه فرهنگی ایران همزمان با جام جهانی 2022 در قطر اظهار داشت: روزهای سخت و پرکاری است و تقریبا یک بسیج ملی شکل گرفت، هم افزایی خوبی میان دستگاه ها ایجاد شد و تجربه خوبی برای همه فعالان حوزه فرهنگی ورزشی بود.

رایزن فرهنگی ایران در دوحه گفت: اگرچه با بازگشت تیم ملی فوتبال ایران به کشور بخشی از فعالیت ها که به حوزه ورزشی معطوف میشد، پایان یافت اما جام جهانی همچنان ادامه دارد و برای ما که متولی امور فرهنگی در قطر هستیم، قصه تمام نشده است.

بختیاری افزود: با توجه به ظرفیت های قطر از ماهها قبل برنامه های فرهنگی هنری زیادی برای اجرا در قطر طراحی شده بود، خود قطری ها از سالها قبل برای این رویداد آماده میشدند، انجام کار فرهنگی اجزا و ابزارهای مختلف دارد، برای نمایشگاه فرهنگی ایران آنچه دنبال می کردیم متناسب به فضای کشور میزبان و نوع مخاطبانی که از جای جای جهان به عنوان هوادار فوتبال به قطر می آمدند، برنامه ریزی کردیم تا در وهله اول پاسخگوی نیازهای ما برای تامین اهداف و سپس مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرهنگی ایران در دهکده فرهنگی گردشگری کاتارا خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با عنوان شکوه ایران برپا شد که به معرفی صنایع دستی و آثار هنری ایران می پردازد. برنامه های گسترده هنری فرهنگی دیگری در سطح شهر دوحه در نظر گرفته شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

رایزن فرهنگی ایران در قطر به حضور گروههای موسیقی و هنری ایران در دوحه اشاره کرد و گفت: قطری ها در حاشیه ورزشگاه های فوتبال مکانهایی را در نظر گرفته و آماده سازی شده است، هنرمندان و گروههای مختلف هنری از سایر کشورها در این مکان ها برنامه هایی مطابق با فرهنگ و ارزش های ملی خود اجرا کردند، ما هم از این اماکن استفاده کردیم و روزانه در اطراف ورزشگاه برنامه اجرا کردیم و ایرانی هایی که به قطر آمده بودند از این برنامه ها استفاده کردند، ما هم تلاش کردیم فرهنگ و هنر ایرانی را به گردشگران خارجی و تماشاگران فوتبال معرفی کنیم.

حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره های فرهنگی بعد از جام جهانی در قطر

بختیاری با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری ایران در دوحه تا پایان بازیهای جام جهانی 2022 ادامه دارد، گفت: تصور نمی کردیم گروههای موسیقی ایرانی که به قطر آمدند، از همان اجرای اول مورد استقبال قرار گیرند، فضا بازتر شد و هنرمندان ما هم خوش درخشیدند و باعث افتخار همه ما شدند.

وی گفت: اجرای موسیقی روی سن در برنامه های ما قرار نداشت، اما بعد از اجرای اول با نوعی مطالبه جدی قطری ها روبرو شدیم که این هنرمندان شما را برای اجرا در مناطق خوب نیاز داریم و درخواست دادند که این برنامه ها تداوم داشته باشد و این برنامه ها تا بازی نهایی تدوام دارد و برخی از این برنامه ها حتی بعد از جام جهانی ادامه خواهد داشت، حتی درخواست کردند هنرمندان ایرانی در جشنواره قطر فاندیشن که بعد از جام جهانی برگزار می شود، حضور داشته باشند.

رایزن فرهنگی ایران در قطر تصریح کرد: حلقه اصلی برگزاری رویداد جام جهانی قطری ها و لایه های بعدی اتباع سایر کشورها هستند و از هنر ایرانیان ابراز شگفتی کردند، ما هنر پاک و فاخر ایرانی را عرضه کردیم که برای بسیاری از مجریان برنامه های فرهنگی و هنری از کشورهای مختلف مسلمان و غیرمسلمان که در قطر حضور داشتند، بسیار جذاب بود.

دنیا به فرهنگ ایرانی افتخار می کند

بختیاری گفت: توجه به حوزه فرهنگ و صدور و معرفی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و حمایت از حوزه فرهنگ دغدغه همیشگی ما است، براساس گفته امام (ره) «انقلاب ما انقلاب فرهنگی است» رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکید بر موضوع فرهنگ دارند؛ دنیا به فرهنگ ایرانی افتخار می کند اما باید برای دنیا تبیین شود.

رایزن فرهنگی ایران در قطر معرفی صحیح فرهنگ و هنر ایرانی را یکی از حوزه های مهم جهاد تبیین در نظام بین الملل دانست و گفت: متاسفانه رسانه در دست افرادی است که نمی خواهند فرهنگی ایرانی معرفی و شناخته شود پس باید تلاش بیشتری انجام دهیم؛ اگر فشار از بیرون برای ناشناخته ماندن ایران و فرهنگ ایرانی اسلامی با کوتاهی ما در داخل همراه شود و انرژی لازم را نگذاریم، گناهی نابخشودنی است.

هنرمندان ایرانی بعد از جام جهانی هم در قطر اجرای برنامه دارند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو