انتشار دستورالعمل جدید شورای کشور چین برای کنترل کووید + [جزئیات تظاهرات چین]

منبع: فیگار

25

1401/9/17

00:12


شورای کشور چین دستورالعمل ده ماده‌ای جدیدی را برای کنترل کووید منتشر کرده است. دستورالعمل جدید شورای کشور چین برای کنترل کووید را در ادامه بخوانید.

انتشار دستورالعمل جدید شورای کشور چین برای کنترل کووید + [جزئیات تظاهرات چین]

شورای کشور چین دستورالعمل ده ماده‌ای جدیدی را برای کنترل کووید منتشر کرده است. دستورالعمل جدید شورای کشور چین برای کنترل کووید را در ادامه بخوانید.

دستورالعمل شورای کشور چین

آغاز اعتراضات چین از آتش سوزی در آپارتمانی در اورومچی (به خاطر محدودیت‌های کرونایی) بود. ساکنان خانه گفتند خروجی اضطراری خانه مسدود بوده و برای همین نتوانستند از آن خارج شوند. همان مسئولانی که این روایت را تکذیب کردند، حالا در بند 9 این دستورالعمل می‌گویند:

این کار (مسدودسازی خروجی اضطراری ساختمان‌ها و ورودی مناطق) را دیگر انجام ندهید.

در ویدیویی از اعتراضات هم نشان داده شد که ماموران در خروجی را مسدود می‌کردند. در ادامه 10 دستورالعمل چین برای کنترل کووید را بخوانید.

بیشتر بخوانید:

اخبار فوری: پوشش تمامی اخبار روز از تظاهرات در چین + [عکس و فیلم]

نصب حفاظ ایمنی روی کامیون ها اجباری شد! [+جزئیات]

10 دستورالعمل چین برای کنترل کووید

انتشار دستورالعمل جدید شورای کشور چین برای کنترل کووید

انتشار دستورالعمل جدید شورای کشور چین برای کنترل کووید
  • یک:

مناطق با ریسک بالا را باید به دقت محدود کرد، نه اینکه کل یک منطقه یا شهر محدود شود. هر نوع قرنطینه‌ موقت منع می‌شود.

  • دو:

کاهش مقیاس و فراوانی آزمایش‌های کووید. کد سلامت و نتایج آزمایش‌های کووید بررسی نمی‌شوند مگر برای ورود به خانه سالمندان، پرورشگاه‌ها، سازمان‌های پزشکی، مهد‌کودک‌ها و مدارس. کد سلامت و نتیجه آزمایش کووید مسافران بررسی نخواهد شد.

  • سه:

افراد مبتلا به کووید بدون علامت یا دارای علائم خفیف شاید در خانه قرنطینه شوند. قرنطینه بیماران کووید پس از دو آزمایش پیاپی با ct بالای 35 در روزهای 6 و 7 برداشته خواهد شد.

  • چهار:

مناطق دارای ریسک بالا پس از 5 روز پیاپی یافت نشدن مورد ابتلای جدید به حالت عادی برخواهد گشت.

  • پنج:

داروخانه‌ها برای برآورده کردن تقاضاها باز خواهند بود. عدم محدودیت برای خرید داروهای تب‌بر، ضد سرفه و ضدویروسی و سرماخوردگی.

*تا پیش از این نمی‌شد کسی از داروخانه با خیال راحت داروی تب‌بر بخرد، چرا که ممکن بود کرونا داشته باشد و اگر داشت، باید به بیمارستان منتقل می‌شد، نه اینکه به داروخانه برود.

  • شش:

افزایش سرعت واکسیناسیون افراد مسن، به ویژه افراد بین 60 تا 79 سال. دولت‌های محلی می‌توانند برای واکسیناسیون افراد مسین مشوق‌هایی در نظر بگیرند.

*نرخ واکسیناسیون افراد مسن چین پایین‌تر از غرب است.

  • هفت:

افزایش نظارت بر سلامت گروه‌های خاص، از جمله افراد دارای شرایط خاص، برای اطمینان یافتن از دسترسی‌شان به خدمات پزشکی کافی.

  • هشت:

اطمینان یافتن از خدمات درمانی و ضروری برای عموم. مناطق بدون خطر بالا نباید رفت و آمد مردم را محدود کنند یا به کسب و کارها دستور تعطیلی بدهند.

  • نه:

ممنوعیت هرگونه مسدودسازی خروجی اضطراری ساختمان‌ها و ورودی مناطق.

  • ده:

مدارس مناطق بدون کووید باید کلاس‌های حضوری‌شان را برگذار کنند و فروشگاه‌ها، غذاخوری‌ها، باشگاه‌ها و کتابخانه‌های دانشگاه‌ها باید باز بمانند.

دستورالعمل جدید شورای کشور چین برای کنترل کووید

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو