معنی اسم زهیر و ویژگی های افراد دارای این نام

معنی اسم زهیر و ویژگی های افراد دارای این نام


منبع: آرگا

22

1401/9/17

00:13


از ویژگی های افرادی که اسم زهیر دارند داشتن قلب بسیار مهربان و با محبت است که دل همه اطرافیان را به دست می آورد. برای دانستن معنی اسم زهیر با این مطلب همراه باشید.

اسم زهیر یکی از اسامی پسرانه با ریشه عربی است که بسیار خاص بوده و معنای زیبایی هم دارد. افرادی که اسم زهیر دارند ویژگی های منحصر به فردی داشته و در میان اطرافیان خود محبوب هستند. در این مطلب با معنی اسم زهیر آشنا می شوید.

آشنایی با معنی اسم زهیر

امروزه تنوع اسامی برای انتخاب اسم فرزند بسیار زیاد است و از جمله این اسامی می توان به نام هایی اشاره کرد که معنای ستودنی و دلنشین دارند. از این رو بهتر است پیش از انتخاب اسم برای فرزند به معنی آن بسیار دقت کرد. زیرا معنی برخی اسامی مذموم و ناپسند است یا برخی اسامی به غم، جنگ و اندوه دلالت دارند.

یکی از اسامی که زیاد رایج نبوده ولی معنی زیبایی دارد، اسم زهیر می باشد. این اسم اگرچه امروزی نیست و یکی از اسامی قدیمی محسوب می شود ولی هر فردی که با این اسم نامیده شود، متمایز و برجسته خواهد بود. زیرا اسمی است که فراوانی کمی داشته و نام یکی از دلاوران ایرانی در سپاه کیخسرو پادشاه کیانی است که در نبرد پایانی کیخسرو با افراسیاب شرکت داشته است.

اسم زهیر نسبت به اسامی دخترانه که روز بروز در حال تغییر است، کم بوده از این رو توصیه می شود آن را برای فرزند خود انتخاب کنید تا این اسم نیز در دنیای مدرن امروز فراوانی بیشتری پیدا کند. اسم زهیر از اسامی عربی محسوب می شود که می توان برای فرزند پسر انتخاب کرد و دوباره این اسم را زنده نمود.

برای اسم زهیر معانی زیبایی وجود دارد. از جمله چهره زیبا و درخشان و همچنین درخت پر شکوفه. در گذشته اسم زهیر در کشورهای مسلمان بسیار مورد استفاده بوده و یکی از معروف ترین شاعران پیش از اسلام زهیر بن ابی اسما است که به قاضی القضات مشهور بوده است.

اسم زهیر از فعل عربی زهرا به معنای روشن شدن یا درخشیدن برگرفته شده و این اسم؛ اغلب برای نوزادانی که در ماه مبارک رمضان متولد می شدند، انتخاب می شد. اسم زهیر در کشورهای مسلمان نظیر هند و پاکستان هم رایج است. نام زهیر برای مسلمانان معنای خاصی داشته زیرا زهیر یکی از یاران پیامبر اسلام است. وی به خاطر صدای زیبا و توانایی در خواند شعر معروف بوده است. همچنین از دوستان صمیمی پیامبر هم محسوب می شده است.

ویژگی افراد با اسم زهیر

از ویژگی های صاحب نام زهیر عبارتند از :

  • فرد با اسم زهیر شخصیت جدی دارد که می توان در همه امور به او تکیه کرد زیرا از شخصیت های قابل اعتمادی می باشد که بدون هیچ چشم داشتی به دیگران خدمت می کند.
  • فردی کمک کننده است. زیرا در تمام بحران ها چه اخلاقی و چه مادی در کنار افرادی که به او نیاز دارند، ایستاده و از کمک رسانی به هیچ کس دریغ نمی کند.
  • چهره شادی دارد و یکی از شخصیت های محبوب محسوب می شود. بسیاری از مردم او را دوست داشته و ترجیح می دهند با او همراهی کنند. فرد با اسم زهیر قلب مهربانی دارد و بسیار با محبت است که این سبب شده دل همه اطرافیان را به دست آورد.
  • هوش بالایی دارد و در تمام مسائل علمی یا عملی بسیار ممتاز ظاهر می شود. همچنین می تواند همه مشکلاتی که با آن روبرو می شود را با عقل و خرد حل نماید.

در مجموع اسم زهیر یکی از اسامی تاریخی و کهن با ریشه عربی محسوب می شود که برای آن معنای چهره زیبا و درخشان، درخت پرشکوفه، یکی از شخصیت های شاهنامه، درخت پر شکوفه، اسم یکی از شهدای کربلا، اسم دلاور ایرانی در سپاه کیخسرو پادشاه کیانی، شاعر عرب (زهیر ابن ابی اسما) ذکر شده است.

به این ترتیب اگر به دنبال اسم برای فرزند پسر خود هستید که هم تک باشد و هم مذهبی می توانید اسم زهیر را انتخاب کنید که یکی از اسامی ۷۲ شهید کربلا است که ایشان شخصیتی کاملا ستودنی داشته و معنای این اسم نیز زیبا و دلنشین می باشد. همچنین فراوانی این اسم نیز کم است و برای آن ویژگی های برجسته ای ذکر شده است.

در پایان از همراهی شما با این مطلب کمال تشکر را داریم. و امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود برای آشنایی با معنی اسامی پسرانه مذهبی مانند معنی اسم عمران و معنی اسم سبحان روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو