چگونه از بیمار سکته مغزی مراقبت کنیم؟

منبع: تالاب

10

1401/9/17

02:17


چگونه از بیمار سکته مغزی مراقبت کنیم؟

چگونه از بیمار سکته مغزی مراقبت کنیم؟

مراقبت از بیماران سکته مغزی باید به صورت دقیق و صحیح انجام شود و میتواند روند توانبخشی برای هر فرد سکته مغزی متفاوت باشد و به منظور بهبود آن بهتر است که خدمات پزشکی در منزل و خدمات پرستاری در منزل در نظر گرفته شود.

 

زمانی سکته مغزی رخ می دهد که به دلیل پاره شدن شریان مغزی یا بسته بودن آن خونرسانی به مغز انجام نگردد و به دلیل این که خون حاوی اکسیژن به سلولهای مغزی نمی رسد به تدریج از دست می‌روند و سکته مغزی برای بیمار اتفاق می افتد.

 

سکته مغزی می تواند افتادگی صورت به یک سمت، مشکلات بینایی، لکنت زبان، سردرد های شدید، فلج شدن یک سمت بدن، گیجی، ضعف بدنی و… را به دنبال داشته باشد و هر فردی ممکن است از میان این علائم حتی چندین مورد را نیز بر اثر سکته مغزی تجربه کند پس نیاز به مراقبت و انجام خدمات پرستاری در منزل می تواند کمک فراوانی به بیماران سکته مغزی در روند بهبودیشان داشته باشد.

 

چگونه از بیمار سکته مغزی مراقبت کنیم؟

رعایت نکات زیر در هنگام مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل ضروری است:

مفید و موثر به این عزیزان کمک کنید؛ یعنی اگر می بینید که بیمار تمام تلاشش را برای انجام کاری می کند بهتر است کمک کردن را در زمانی انجام بدهید که او درخواست می نماید. اگر بیش از حد به بیمار کمک کنید ممکن است روند بهبودی او کند تر انجام شود چرا که به انجام این کارهای ساده و روزمره توسط شما عادت می‌کند.

 

تشویق کردن فرد بیمار به ورزش توانبخشی روزانه بسیار ضروری است؛ جالب است که بدانید برخی از افراد برای اینکه بیمار سکته مغزی خود را تشویق به انجام حرکت های بدنی و ورزشی نمایند از فیزیوتراپی در منزل استفاده می‌کنند که می‌تواند یک گزینه عالی حتی در نگهداری از سالمند در منزل نیز باشد.

 

اگر نیاز به راهنمایی دارید از پزشکان یا مددکار اجتماعی کمک بگیرید؛ در صورتی که بعد از چند ماه روند بهبودی را در بیمار خود مشاهده نکرده اید می توانید از خدماتی مثل ویزیت پزشک متخصص در منزل استفاده کنید تا این موضوع به صورت تخصصی برای بیمار بررسی شود.

 

یکی دیگر از مواردی که می تواند در بهبودی بیمار و کاهش آشفتگی کمک زیادی داشته باشد ایمن نمودن شرایط منزل برای نگهداری از بیمار سکته مغزی است. این بیماران به دلیل شرایط حرکتی که دارند در معرض خطر افتادن خواهند بود مثلا میتوانید از یک میله بر روی دیوار یا حفاظ برای تختخواب آنها استفاده کنید.

 

زمانی که از خدمات پرستاری در منزل استفاده میکنید به دلیل مهارتی که پرستار دارد تمام سوابق عوارض جانبی دارو را ثبت میکند و با درنظرگرفتن علائم و رفتار بیمار کمک می‌کند تا اگر مشکل خاصی پس از مصرف دارویی به وجود می‌آید سریعاً به پزشک اطلاع دهد.

 

در مراقبت از بیماران سکته مغزی بهتر است ریسک های سکته مغزی را کنترل کنید؛ اسناد پزشکی بیمار را منظم کرده و حتماً از خدمات پزشکی در منزل برای رسیدن بیمار بهبودی استفاده کنید.

 

در صورتی که برای رسیدن به بهبودی سریع تر بیمار نیاز به لوازم و تجهیزات پزشکی وجود دارد حتما از اجاره تجهیزات پزشکی یا خرید آنها استفاده نمایید.

و…

چگونه از بیمار سکته مغزی مراقبت کنیم؟

آرین طب ارائه دهنده انواع خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل

یکی از مجموعه های بی نظیری که می تواند در ارائه انواع خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل به شما کمک کند آرین طب می باشد؛ به منظور دریافت انواع خدمات نظیر ویزیت پزشک متخصص در منزل، تزریق سرم در منزل، فیزیوتراپی در منزل، نگهداری از سالمند در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی و… میتوانید از فرم موجود در وب سایت آرین طب یا از طریق شماره های تماس اقدام نمایید.

 

وبلاگ و مقالات پزشکی بروز و معتبر روزانه در سایت این مجموعه قرار داده میشود تا شما بتوانید در صورت نیاز به مسائل و سوالات پزشکی و پرستاری به راحتی آنها را مطالعه کنید و به پاسخ صحیح برسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو