فیس فریم چیست؟ انواع آن را ببینید و بشناسید

فیس فریم چیست؟ انواع آن را ببینید و بشناسید


منبع: مدیسه

21

1401/9/17

06:05


برای تغییر چهره و زیباتر کردن آن می‌توان کارهای مختلفی انجام داد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر چهره تغییر رنگ

فیس فریم چیست؟ انواع آن را ببینید و بشناسید

برای تغییر چهره و زیباتر کردن آن می‌توان کارهای مختلفی انجام داد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر چهره تغییر رنگ مو، آرایش و حتی لباس هستند. امروزه با استفاده از روش فیس فریم می‌توانید تغییرات زیادی در زیبایی خود انجام دهید. این تکنیک نوعی رنگ مو است که برای برجسته کردن قاب صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی با تکنیک فیس فریم نه تنها باعث تغییرات متفاوت در صورت افراد شده، بلکه روشی ارزان، سریع و راحت محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم انواع فیس فریم را مورد بررسی قرار دهیم که بتوانید به راحتی و بدون نیاز به آرایشگاه از این تکنیک در خانه استفاده کنید.

فیس فریم چیست؟

این لغت برگرفته از زبان انگلیسی بوده که به معنی قاب صورت است. تکنیک مذکور یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین مدل جهت ایجاد قابی برای صورت محسوب می‌شود که در بین خانم‌های جوان طرفداران بیشتری دارد.

معمولا افرادی که بالیاژ مو انجام می‌دهند، از این روش برای جلوی موی خود استفاده می‌کنند. غالبا افراد با رنگ‌های فانتری قاب زیبایی برای صورت خود ایجاد می‌کنند، اما اکنون با استفاده از دکلره و هایلایت‌های زیبا نیز اعمال آن امکان‌پذیر است.

با استفاده از فیس‌فریم رنگی دیگر نیازی به دکلره کردن کل مو و آسیب رساندن به آن‌ها نیست، تنها با هزینه‌ای کم و به راحتی می‌توانید تغییر بزرگی در صورت خود ایجاد کنید.

ترکیب رنگ‌های کلاسیک و فانتزی در این تکنیک به صورت تکه‌های باریک یا ضخیم مو نیز یکی از این روش‌هایی است که ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

هایلایت فیس فریم چیست

آموزش انجام فیس فریم در خانه

در این تکنیک که به بالیاژ فیس‌فریم نیز معروف است، می‌توانید تکه‌های ضخیم یا نازکی از جلوی مو را روشن کنید و با این روش به قاب صورت خود جلوه‌ای جذاب‌تر و زیباتر دهید و از آن نهایت لذت را ببرید. برای این منظور موهای جلو را به صورت صاف یا اریب از بقیه موها جدا کنید. استفاده از این تکنیک می‌تواند همزمان با هر نوع رنگ مویی نیز انجام شود که رایج‌ترین آن بالیاژ است.

در صورتی‌که موهای خود را دکلره می‌کنید، باید رنگساژ مورد نظر خود را انتخاب کرده و در نهایت شاهد نتیجه زیبای آن باشید.

آموزش انجام فیس فریم در خانه

هایلایت فیس فریم مناسب چه صورت‌هایی است؟

با استفاده از این تکنیک می‌توانید بدون ایجاد تغییر زیاد به روشن کردن جلوی مو اقدام کنید. در این روش نیاز به نگهداری خاصی از مو نخواهید داشت. اما لازم است محل قرار گرفتن آن را به درستی انتخاب کنید که توسط این تکنیک تغییر و زیبایی صورت شما جلوه بیشتری داشته باشد.

اگر موی کوتاهی داشته باشید، فیس‌فریم موی کوتاه نیز به راحتی قابل اجرا است. برای جذاب‌تر شدن صورت خود با استفاده از این روش حتما قبل از آن فرم صورت خود را شناسایی کنید، پس از آن نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

هایلایت فیس فریم مناسب چه صورت‌هایی است؟

لیست قیمت انواع رنگ مو

نحوه استفاده از فيس فريم در صورت‌های گرد

اگر صورت شما گرد است، حتما از فیس‌فریم هایلایت در اطراف صورت و شقیقه‌ها به صورت پراکنده و نامتقارن استفاده کنید، با استفاده از این روش از نشان دادن گردی صورت خود جلوگیری خواهید کرد.

فیس فریم برای صورت گرد.

نحوه استفاده از فيس فريم در صورت‌های مربع

اگر با بررسی خط فک تیز خود متوجه شدید که قاب صورت شما مربع است، توصیه می‌شود حتما فیس فریمی در دو طرف صورت به طوری که مقداری پایین‌تر از ریشه باشد، استفاده کنید. برای از بین بردن حالت مربعی صورت می‌توانید در ادامه آن لایه‌هایی کوتاه از رنگ ایجاد کنید.

فیس فریم برای صورت مربع.

نحوه استفاده از فيس فريم در صورت‌های بیضی

برای صورت‌های بیضی شکل مانند صورت اسکارلت جوهانسون می‌توانید از هر رنگی مثل فیس‌فریم یخی یا فیس‌فریم دودی استفاده کنید. اگر هایلایت مو به چشم‌ها نزدیک‌تر شود، ترکیب آن با ابروهای مرتب تضاد زیبایی به وجود می‌آورد.

فیس فریم برای صورت بیضی.

نحوه استفاده از فيس فريم در صورت‌های قلبی

صورت‌های قلبی معمولا پیشانی‌های پهن و چانه‌های باریکی دارند، برای ایجاد تعادل در این نوع صورت‌ها بهتر است که هایلایت‌های بالیاژ از زیر استخوان صورت و اطراف فک شروع شوند.

فیس فریم برای صورت قلبی.

مطالب کاربردی :  انواع رنگ موی عسلی و نحوه تشخیص رنگ مناسب

مراقبت از موهای دکلره شده بعد از انجام فیس فریم

در صورتی‌که برای ایجاد فیس‌فریم خود از دکلره استفاده کرده باشید، مو بسیار حساس می‌شود و مراقبت از آن باید بیشتر از قبل باشد، لذا بهتر است برای حفظ سلامتی موی خود اقداماتی انجام دهید که برخی از این اقدامات به شرح زیر هستند:

  • استفاده از شامپوهای مخصوص و شامپو ضد سولفاته باعث جلوگیری از خشکی و آسیب‌دیدگی موها می‌شود، این شامپوها به راحتی در بازار پیدا نمی‌شوند. معمولا آرایشگرانی که تمرکز اصلی خود را بر روی رنگ مو گذاشته‌اند، این شامپو را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.
  • پس از دکلره حتما موهای خود را با تقویت کننده‌های مو نظیر روغن‌هایی مثل آرگان، زیتون و بادام ماساژ دهید.
  • توصیه می‌شود حتما موهای خود را هر مدت یکبار کراتینه، ویتامینه و پروتئین درمانی کنید که از سلامت بیشتر آن‌ها مطمئن شوید.

مراقبت‌ از موها بعد از دکلره.

زیباترین قاب صورت با فیس فریمی متفاوت

با پیشرفت روز به روز جهان، صنعت آرایشگری نیز در حال پیشرفت است. امروزه اکثر افراد برای جلوگیری از آسیب موی خود از تکنیک‌های جدیدی استفاده می‌کنند. تکنیک فیس‌فریم مناسب افرادی است که قصد ندارند موهای آسیب دیده خود را دکلره کنند. همچنین با استفاده از این تکنیک به راحتی می‌توان تغییرات زیادی روی صورت خود ایجاد کرد که نگهداری از آن بسیار راحت خواهد بود.

در این مقاله به معرفی انواع فیس فرم در قاب‌های مختلف صورت پرداختیم. امیدوار هستیم که با خواندن این مقاله بتوانید به راحتی در خانه فیس فریمی مناسب برای خود ایجاد کنید. در غیراین‌صورت توصیه می‌شود حتما به آرایشگری حرفه‌ای مراجعه کنید که بتوانید از نتیجه کار نهایت لذت را ببرید.

 

منبع : hadviser

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو