10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس


منبع: تالاب

18

1401/9/17

09:24


10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

چه کسی تصمیم میگیرد بهترین سریال‌هاي‌ انیمه تمام دوران کدامند؟ من؟ شـما؟ یا شاید این یک موضوع سلیقه شخصی اسـت. هنگام تهیه فهرستی مانند این موارد بسیار زیادی باید درنظر گرفت. مثلا این کـه آیا کیفیت را بیش از موارد مورد علاقه طرفداران قرار دهیم یا نه یا این کـه تأثیرگذارترین سریال انیمه شایسته جایگاه ویژه در بالای صفحه اسـت.

 

تعداد زیادی از طرفداران انیمه ممکن اسـت بـه طور ناخواسته با افرادی مانند Dragon Ball Z شروع کرده باشند. این نمایش در دهه 90 بسیار محبوب بود. با این حال، تعداد زیادی از این بینندگان ممکن اسـت بـه طرفداران طولانی مدت این ژانر تبدیل نشده باشند. این هم تقریبا داستان من بود. بیش از یک دهه بعد بود کـه با یکسری شرایط بـه انیمه بازگشتم. من بـه سرعت از یک تماشاگر معمولی بـه یک طرفدار مشتاق و شیفته دنیای انیمه تبدیل شدم.

 

پس از تماشای تعداد زیادی از بهترین سریال‌هاي‌ انیمه در تمام دوران‌ها و تماشای مجدد عده اي از انیمه‌هاي‌ مورد علاقه‌ام، کاملاً مطمئن هستم کـه نظرم را در مورد انچه کـه بـه نظرم مورد علاقه شخصی من اسـت ارائه میدهم. حتی وقتی ان جمله را تایپ می‌کنم، متوجه می‌شوم کـه با بسیاری دیگر موافق نیست، زیرا هر طرفدار مورد علاقه شخصی خودرا دارد.

 

گفته می شود انیمه، با اشاره بـه تولیدات انیمیشن ساخته شده در ژاپن، برای نخستین بار بیش از 100 سال پیش درسال 1917 بـه وجود آمد. اما محبوبیت هنر ژاپنی تا دهه 1960 کـه نخستین انیمیشن از تلویزیون پخش شد، چندان گسترده نبود. این افتخار متعلق بـه Astro Boy «با نام مستعار Mighty Atom» اسـت. امروزه سالانه 100 سری انیمیشن جدید پخش می شود کـه هر سال بر محبوبیت ان افزوده می شود.

 

معرفی بهترین سریال های انیمه

من با هر یک از سریال هاي‌ انتخاب شده رابطه خاصی دارم. انها نه تنها من را جذب کردند، هرکدام بـه دلایل خاص خود، بلکه سبک هاي‌ هنری، صداگذاری، موسیقی و موسیقی متن، تم هاي‌ پیچیده و ماهیت تفکر برانگیز تعداد زیادی از انها، انها را برای من متمایز می کند. من می‌توانستم هر یک از این نمایش‌ها را بیش از یک‌بار تماشا کنم، با تماشای دوم، قدردانی بسیار بیشتری برای هر کدام ایجاد میکند.

 

بیشتر بخوانید: انیمه چیست ؟ | معرفی بهترین انیمه ها | دلیل محبوبیت انیمه ها چیست؟

 

10. Re:Zero – شروع زندگی در دنیایی دیگر

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

Re:Zero بـه اندازه کافی ساده شروع میشود، اما بـه‌سرعت بـه مجموعه‌اي مبدل میشود کـه بر اساس حلقه‌هاي‌ زمانی، توسعه شخصیت‌هاي‌ منفی منحصربه‌فرد اسـت. ماجراجویی خطی نیست و حلقه‌هاي‌ زمانی همیشه پس از بازنشانی مسیر مورد انتظار را دنبال نمیکنند. جالب اینجاست کـه منبع اصلی انیمه یکسری رمان سبک نوشته Tappei Nagatsuki بود.

 

شخصیت اصلی، سوبارو ناتسوکی، بـه دنیای دیگری پرتاب می شود، پادشاهی لوگنیکا در ایسکای، با ماجراجویی‌هایش پس از یک برخورد تصادفی با قهرمان، امیلیا. سوبارو چیزی اسـت کـه در ژاپن بـه عنوان یک هیکیکوموری شناخته می شود، یک فرد تنهای افراطی، یا فردی کـه بـه دنبال درجات شدید انزوای اجتماعی و حبس اسـت، برای کسی کـه بـه سختی خانه خودرا ترک می کند، کاملاً تغییر می کند. این ته‌مایه‌هاي‌ کمدی زیادی دارد، سوبارو، یکی از طرفداران انیمه، در ابتدا تلاش میکند تا بر اساس تجربه‌اش از تماشای انیمه، تمام اتفاقات اطرافش را پیش‌بینی کند. اما همه ی چیز برای او آن گونه پیش نمی‌رود.

 

هنگامی کـه سوبارو برای نخستین بار بـه Isekai میرسد، بدون این کـه خیلی خراب شود، توسط Witch of Envy، Satella، قابلیت Return by Death بـه او داده می شود. بـه نظر میرسد کـه Satella ارتباط غیر قابل توضیحی با سوبارو و امیلیا دارد، کـه بـه نظر می‌رسد با تبدیل شدن سوبارو بـه شوالیه شخصی امیلیا، آن ها نیز مرتبط هستند. قابلیت Return by Death سوبارو بـه او اجازه میدهد تا بـه «نقاط ذخیره‌سازی» بازگردد، لحظات غیر قابل پیش‌بینی و نامشخصی در زمان قبل از مرگش و بـه نوعی وی را جاودانه میکند.

 

این تنها توانایی سوبارو دراین سری نیست، اما اگر می خواهید بیشتر بدانید، باید انیمه را تماشا کنید.

 

9. یادداشت مرگ

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

پس از کشف یک دفترچه یادداشت کـه قادر بـه کشتن افراد زمانی کـه نام آن ها در ان نوشته می شود، این سریال حول محور یک دانش آموز دبیرستانی بسیار باهوش، سخت کوش و با استعداد، لایت یاگامی می‌چرخد.

 

لایت، با حسی قوی از عدالت نسبتاً منحرف شده، تصمیم می گیرد کـه از قدرت Death Note نیرومند برای خلاصی جهان از شر جنایتکاران و افرادی کـه فکر می کند شرور هستند استفاده کند. او با یک احساس قوی از عدالت شروع می کند، اما متأسفانه با قدرتی کـه درکتاب پیدا می کند، این موضوع مخدوش می شود. البته قتل‌هاي‌ او برای مدت طولانی بی‌توجه نمی ماند، و عموم مردم بـه زودی وی را «کیرا» صدا می کنند و بـه نهادی کـه فکر می کنند این مرگ‌ها را بـه وقوع می‌پیوندد، می گویند، اگر چه نام بازی این اسـت کـه بفهمیم کیرا چه کسی اسـت.

 

Death Note بر اساس مانگایی بـه همین نام اسـت کـه بین سال‌هاي‌ 2003 و 2006 پخش شد.

 

این نمایش تا حد زیادی بـه دلیل مضامین ژانر معمایی و ترسناکش محبوب اسـت و همچنین بـه یک تریلر روانشناختی نگاه می کند. مخاطبان ژاپنی و بین المللی از ان لذت میبرند. داستان نسبتاً کوتاه اسـت و کمتر از 40 قسمت را شامل می شود و ان را مختصر و بدون انحراف زیاد می کند، کـه اغلب ممکن اسـت با سریال هاي‌ طولانی اتفاق بیفتد.

 

8. ناروتو

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

مجموعه انیمه ناروتو بین سال‌هاي‌ 2002 تا 2007 پخش شد و ناروتو: شیپودن بین سال‌هاي‌ 2007 تا 2017 پخش شد. این مجموعه بر اساس مانگای هفتگی Shonen Jump اثر ماساشی کیشیموتو اسـت کـه درسال 1999 منتشر شد.

 

این سریال حول یک دنیای انیمه تخیلی شینوبی میچرخد، جایی کـه ناروتو اوزوماکی یاد می گیرد کـه با کمک دوستانش و دیگر استادان بـه یک استاد نینجا تبدیل شود. تکنیک‌هاي‌ نینجا کـه در نبردها استفاده میشوند، از انرژی چاکرا گرفته شده‌اند. نخستین چیزی کـه در مورد ناروتو متوجه خواهید شد این اسـت کـه چقدر با بقیه همکلاسی هایش متفاوت بـه نظر می‌رسد، و منظورم فقط مو هاي زرد نیست. او دارای علائم بسیار متمایز اسـت کـه بـه سرعت آشکار می شوند زیرا یک شیطان نیرومند در درون او مهر و موم شده اسـت. ناروتو روزی کـه برای نجات جهان از دست نه دم بـه دنیا آمد، تبدیل بـه یک جینچوریکی شد، یک قربانی انسانی.

 

ناروتو در نهایت با شینوبی، ساسوکه اوچیها «کـه داستانی بـه همان اندازه غم انگیز دارد» و ساکورا هارونو، کـه اساساً یک نینجا هرمیون اسـت، با مو هاي صورتی دوست می شود. ساسوکه در بین همسالان خود یک اعجوبه اسـت و تمام خشم خودرا بـه سمت مطالعاتش هدایت می کند. او در مسیری برای انتقام قرار دارد کـه برادرش تمام روستای وی را بـه جز او کشت. این سریال زندگی و سفر وی را برای تحقق رویای خود یعنی تبدیل شدن بـه هوکاگه، رهبر دهکده نینجاهای خود دنبال می کند. ساکورا قلب نرمی دارد و وادار نبوده هیچ یک از سختی‌هاي‌ پسران گروهش را تجربه کند، با این حال او نه تنها آرامشی کمیک برای سه نفر فراهم می کند، بلکه نقطه‌نظری هم پایه‌گذاری می کند.

 

پرداختن بـه موضوعاتی در مورد پیوندهای قوی با دوستان و خانواده، خیانت و غلبه بر موقعیت هاي‌ مختلف، این نمایش یک ماجراجویی جذاب برای سنین اسـت. ورود بـه این نمایش آسان اسـت، بـه خصوص برای تازه واردان و بـه طور گسترده توسط تعداد زیادی از طرفداران بـه عنوان یک انیمه برتر درنظر گرفته می شود کـه شایسته جایگاه خود در تمام فهرست هاي‌ 10 برتر و برای بسیاری حتی در رتبه اول اسـت. احتمالاً ناروتو یکی از بزرگ ترین طرفداران انیمه دراین ژانر را دارد.

 

7. رورونی کنشین: سامورایی سرگردان

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

Rurouni Kenshin یک انیمه بر اساس یک شمشیرزن سرگردان اسـت کـه تلاش می کند گذشته رنج کشیده خودرا پشت سر بگذارد. هیتوکیری باتوسای کـه زمانی یک قاتل مشهور بـه هیتوکیری از باکوماتسو بود، تلاش میکند تا زندگی قدیمی خودرا بـه اتمام برساند و اکنون بـه‌جای یک جان‌باخته، کـه اکنون بـه نام هیمورا کنشین شناخته می شود، تبدیل بـه یک محافظ جان می شود. هیمورا اکنون یک رورونی اسـت «از آنجا کـه عنوان از ان گرفته شده اسـت» کـه مشتق شده از کلمه رونین، یک سامورایی سرگردان و بی استاد اسـت. هیمورا عهد کرده اسـت کـه هرگز جان دیگری را نگیرد، عهدی کـه زمانی آزمایش می شود کـه او باید برای حفظ امنیت کشورش بجنگد.

 

این در دوره میجی ژاپن با نگاهی اجمالی بـه زندگی مردم در ان دوران اتفاق میوفتد. پس از برخورد با یک مدرسه هنرهای رزمی، او تصمیم می گیرد کمک کند، سعی می کند زندگی ساده‌اي داشته باشد، اما معلوم میشود کـه چیزی جز این نیست.

 

این سریال طیف وسیعی از موضوعات را بـه خود اختصاص می دهد، اما لحن زیربنایی از فروتنی و فدا کردن خود برای کمک بـه افراد کمتر خوش شانس و نیازمند وجوددارد. ماجراهای متعدد دراین مجموعه با اکشن عالی و سبک انیمه اي کـه بـه طرز درخشانی جفت می شوند، پر شده اسـت. این فقط یک داستان فوق العاده اسـت.

 

6. Ghost in the Shell

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

 

در آینده اي نه چندان دور، سرگرد موتوکو کوساناگی، یا صرفاً سرگرد، و گروه افسرانش بـه عنوان بخشی از بخش امنیت عمومی 9 با جرایم شدید در سراسر ژاپن مبارزه می کنند. کوساناگی فقط یک افسر نیست، اما او یک سایبورگ و یک رهبر موثر اسـت کـه از هوش و پیشرفت‌هاي‌ سایبرنتیک خود برای محاکمه مجرمان استفاده می کند. از آنجایی کـه تمام بدن او با سایبرنتیک جای گزین شده اسـت، او اغلب بـه این فکر می کند کـه آیا روحش هر شکلی از انسانیت را حفظ کرده اسـت یا بـه معنای واقعی کلمه فقط یک روح دریک پوسته سایبرنتیک اسـت.

 

اطلاعات کمی در مورد دوران کودکی کوساناگی وجوددارد و وی را بـه این باور رساند کـه او اصلاً انسان نبوده و بـه طور مصنوعی برای خدمت بـه هدفش خلق شده اسـت.

 

Ghost in the Shell در 2030 اتفاق می‌افتد، جایی کـه علم و فناوری پیشرفت کرده و بـه انسان‌ها اجازه میدهد با توانایی‌هاي‌ مختلف بـه سایبورگ تبدیل شوند تا بـه پیشرفت بشریت کمک کنند. با این حال، سندیکاهای ژاپنی شروع بـه استفاده از این موارد بـه نفع خود کرده اند.

 

Ghost in the Shell بـه لطف مفاهیم و سبک هنری خود بـه کارگردانی Mamoru Oshii، الهام بخش نسلی از انیمیشن‌ها، سریال‌هاي‌ تلویزیونی و فیلم‌هاي‌ دیگر اسـت. در حالی کـه فیلم لایو اکشن ان ممکن اسـت مورد تحسین قرار نگرفته باشد، اما همان‌ گونه یکی از بهترین سریال هاي‌ انیمه تمام دوران اسـت و تکرارهای زیادی برای لذت بردن دارد.

 

بیشتر بخوانید: با بهترین انیمه های جهان آشنا شوید « 10 عنوان برتر تاریخ »

 

5. استاین؛ دروازه

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

Steins;Gate در تعداد زیادی از پلت‌فرم‌هاي‌ رتبه‌بندی در بین 10 سری انیمیشن برتر تاریخ قرار دارد. این تنها دلیلی نیست کـه سزاوار جایگاهش در فهرست من اسـت. تم هاي‌ علمی تخیلی و سفر در زمان ان یکی از بهترینها هستند. این نمایش در آکیهابارا، توکیو برگزار می شود، جایی کـه تعداد زیادی از طرفداران از ان بازدید می کنند.

 

رینتارو اوکابه، یک دانشجوی دانشگاه، سفر در زمان را کشف میکند و بـه همراه همکارانش در آزمایشگاه گجت آینده، باید سعی کنند از اجرای برنامه‌هاي‌ یک شرکت شیطانی پیشگیري کنند. رینتارو کـه اغلب اوکارین یا نام مستعار مورد علاقه‌اش هووئین کیوما نامیده می شود، یک دانشمند دیوانه خودخوانده اسـت، او تمام ملودراماتیک‌ها و ویژگی‌هاي‌ عجیب‌وغریب و همچنین ناتوانی اجتماعی را دارد کـه یک دانشمند دیوانه معمولی را می‌سازد، اما هرگز از کمک بـه افراد غریبه دریغ نمی کند. . بـه دلیل اصالتش خیلی آسان فریب میخورد. چندین چرخش داستانی و لحظات غافلگیر کننده وجوددارد کـه شـما را در قسمت بـه قسمت در جریان قرار می دهد.

 

4. کیمیاگر تمام فلز

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

مجموعه انیمه‌ها بـه دو سری Fullmetal Alchemist و Fullmetal Alchemist: Brotherhood تقسیم می شوند. این سریال بر اساس یک سریال مانگا ساخته شده اسـت کـه هردو سریال در ابتدا بسیار نزدیک دنبال می شوند. با این حال، اولی بدون این کـه سریال مانگایی بـه اتمام برسد، تقریبا مانند بازی تاج و تخت بـه اتمام رسید. Fullmetal Alchemist: Brotherhood بر اساس کل مانگای تکمیل شده اسـت.

 

پس از تلاش برای احیای مادر متوفی خود با استفاده از کیمیاگری، دو برادر بـه شدت آسیب میبینند کـه بـه طرز وحشتناکی اشتباه می شود. برادر بزرگ‌تر، ادوارد، بازوی خودرا از دست می دهد، در حالی کـه برادر کوچکترش، آلفونس، تمام بدن خودرا از دست می دهد و برای نجات او از مرگ، شکل زره فلزی بـه خود می گیرد.

 

برادران الریک لحظات شادی را در حین سفر هردو تجربه می کنند و افسانه کیمیاگر تمام فلز بـه سرعت مشهور می شود. بـه اندازه کافی خنده دار، ادوارد کیمیاگر تمام فلز اسـت، اما بـه دلیل بدنه کاملا فلزی آلفونس، مردم اغلب فکر می کنند کـه آلفونس کیمیاگر افسانه اسـت.

 

همانگونه کـه نتایج ثابت می کند، احیای کسی از مردگان یک تابو بزرگ در دنیای کیمیاگری اسـت کـه عواقب جدی دارد. آن ها در جستجوی سنگ فیلسوف بـه راه افتادند تا اشتباهات خودرا اصلاح کنند.

 

اما این تازه شروع یک ماجراجویی وحشیانه برای این دو اسـت. همان طور کـه انها شهر کوچک خودرا ترک می کنند، وارد دنیایی بسیار بزرگ‌تر از آن ها می شوند و باید بر تعداد زیادی از چالش ها غلبه کنند و همچنین مانع از یافتن سنگ فیلسوف توسط یک گروه شیطانی برای رسیدن بـه اهداف خود شوند.

 

3. شامپو سامورایی

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

پس از یک برخورد تصادفی، فوو کاسامی، پیشخدمت نوجوانی کـه دریک چایخانه کار می کند، دو استاد شمشیرباز بـه نام هاي‌ موگن و جین را کـه پس از درگیری ناخواسته بـه کشته شدن پسر قاضی محلی توسط پلیس ژاپن دستگیر شده اند، نجات می دهد. در ان زمان، پسر در حال اذيت و اذیت فوو بود، کـه در نتیجه کمک بـه او، دو نفر را نجات می دهد. او از این دو می خواهد کـه در سراسر ژاپن وی را در تعقیب سامورایی کـه بوی گل آفتابگردان میدهد همراهی کنند، و ماجراجویی واقعاً از این جا شروع میشود.

 

فوو کسامی یک دختر جوان باهوش و قابل اعتماد اسـت کـه مهربانی او بی نظیر اسـت. او کمی تمایل بـه گرفتار شدن در دردسر، گم شدن و تصادف دارد، اما در عین حال فوق العاده عملی اسـت. این دو کـه نمی خواهند در مقابل محافظانی کـه اخیراً پیدا کرده‌اند بی‌تجربه بـه نظر برسند، در نهایت با او مانند یک خواهر کوچک رفتار میکنند.

 

موگن یک شمشیرباز چیره دست اسـت کـه سبک مبارزه اش با شخصیت بی پروا و نامنظمش مشخص می شود. موگن تا حدودی یک ضدقهرمان، بی ادب، خلق و خو و بی بند و بار اسـت، او بـه جنگیدن علاقه دارد و تمایل دارد برای دوستانش دردسر ایجاد کند. یکی از چیزهایی کـه باعث می شود او درکنار جین بجنگد، ماهیت رقابتی‌اش اسـت کـه باعث میشود او رقابت مداومی با جین داشته باشد ودر تعداد زیادی از موارد قمار شرکت کند.

 

جین بسیار جدی‌تر از همتای خود اسـت و دانش آموز کنجوتسو اسـت. دلیل فرار او این بود کـه در دفاع از خود ارباب خودرا کشت. تقریبا مخالف موگن، جین آرام اسـت و تقریبا در هر شرایطی جمع و جور اسـت، اگر چه میتواند کمی رواقی بـه نظر برسد. یکی از شعارهای جین این اسـت کـه هیچ افتخاری در خدمت بـه یک ستمگر وجود ندارد و این واقعاً وی را در طول سریال دنبال می کند زیرا او با کسانی کـه از مهارت هاي‌ خود برای سرکوب دیگران استفاده می کنند مبارزه می کند.

 

این نمایش در ژاپن دوره ادو اتفاق میوفتد. نکته جالب این اسـت کـه Samurai Champloo سعی میکند از نظر تاریخی با دوره زمانی دقیق باشد، نه فقط در سبک زندگی، بلکه همچنین رویدادهایی کـه اتفاق می‌افتد و شخصیت‌ها بـه طور غیرمستقیم در ان نقش دارند.

 

این یک مجموعه انیمیشنی ساده اسـت کـه خنده دار و گاهی اوقات بیش از حد اسـت. اما سبک هنری و عناصر کمدی ان؛ ان را بـه یک ساعت آسان برای تماشاگران انیمه تبدیل کرده اسـت.

 

Samurai Champloo همچنین تنها یکی از سه انیمه نمایشی اسـت کـه نامزد من برای تماشای کامل ان هوس کرده اسـت. تم هاي‌ موسیقی هیپ هاپ نیز مرتبط هستند و سبکی منحصر بـه فرد را برای همراهی با نبردهای شمشیر بزرگ در سرتاسر سری بـه ارمغان می آورند.

 

2. تیره تر از سیاه

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

یک دهه پیش، یک نابهنجاری مرموز بـه نام دروازه بهشت در اکثر مناطق آمریکای جنوبی ظاهر شد. بلافاصله پس از ان؛ یکیدیگر از اینها در توکیو ظاهر شد، بـه نام دروازه جهنم، کـه آسمان را تغییر داد و منطقه اطراف را ویران کرد. در نتیجه ستارگان آسمان ناپدید شدند و ستاره هاي‌ جعلی جای گزین شدند. هر یک از این ستاره هاي‌ جعلی با افرادی مرتبط اسـت کـه دارای توانایی هاي‌ خاصی هستند کـه بـه عنوان پیمانکار شناخته می شوند.

 

این پیمانکاران توسط دولت هاي‌ مختلف پیدا شده و آموزش دیده اند تا از آن ها بـه عنوان جاسوس و قاتل استفاده کنند. با این حال، هر زمان کـه از توانایی‌هاي‌ خود استفاده میکنند، باید «بهای ان» را بپردازند، کـه بـه اشکال مختلف، زیاده‌روی در غذا خوردن، خودآزاری، تغییر بدن و مواردی از این دست وجوددارد. قدرت‌ها بـه قیمت انسانیتشان تمام می شوند، از طریق اهداف و منطق بـه قتل میرسند و هرگونه مانع عاطفی و دیگر انسانی را سرکوب میکنند تا انها را از دستیابی بـه اهدافشان بازدارند.

 

Darker Than Black یکی از مجموعه‌هاي‌ انیمیشن مورد علاقه من اسـت. این توسط بسیاری رتبه بندی شده اسـت، اما متأسفانه اغلب در تعداد زیادی از فهرست ها ظاهر نمی‌شود. من سریال را دوست دارم، و برای درک تمام جزئیات و معنای استخراج شده از نمایش، حداقل بـه دو ساعت سریال نیاز دارد. ممکن اسـت قسمت‌هاي‌ نسبتاً کوتاهی باشد، اما تماشای سهولت نیست، مخصوصاً برای طرفداران انیمه‌هاي‌ جدید. علیرغم عدم انسانیت پیمانکار، هی، شخصیت اصلی، تناقض جزئی با این موضوع اسـت و از طریق گروهی بـه نام سندیکا، گروهی از قاتلان، با پیمانکاران دیگر مبارزه می کند.

 

هی توانایی نظارت الکتریسیته یا مولکول‌ها را دارد و بـه طور منظم برای مأموریت‌هاي‌ متعدد خود برای سندیکا و فقط برای زندگی روزمره‌اش، هویت‌ها و شخصیت‌هاي‌ جعلی بـه خود می گیرد. او اغلب با نقاب خود دیده میشود، و یک قاتل فوق‌العاده حسابگر اسـت، و فردی شگفت‌انگیز احساساتی اسـت کـه برای پیمانکاری کـه طبق معمولً ارتباطش رابا احساسات انسانی خود از دست میدهد، غیر معمول اسـت. همان طور کـه او قدرتمندتر می شود، بی رحم تر می شود، اما هرگز طبیعت مراقبت کننده خودرا از دست نمیدهد.

 

1. حمله به تایتان

10 تا از بهترین سریال انیمه تا سال 2023 + عکس

Attack on Titan تنها سریال موجود در فهرست اسـت کـه هنوز ادامه دارد. این سریال بر اساس یک مانگایی اسـت کـه درسال 2009 منتشر شد و نخستین قسمت ان درسال 2013 پخش شد. پس از هشت سال، سریال در فصل آخر خود قرار دارد و تا یک ماه آینده بـه اتمام میرسد. داستان از جزیره پارادیس شروع می شود، جایی کـه ساکنان ان دیوارهای بزرگی را برای محافظت از خود در برابر حملات غول هاي‌ بی فکر ساخته اند.

 

وقتی دو تایتان از دیوارها عبور میکنند، اوضاع بـه سرعت بدتر می شود و جنگی را آغاز می کند کـه تقریبا 13 سال از شروع سریال طول میکشد. Eren Yeager بـه سرعت بـه عنوان شخصیت اصلی ظاهر می شود، درکنار بهترین دوستش Mikasa Ackerman بـه سپاه Survey می پیوندند، تیمی کـه فراتر از دیوار می‌رود تا سعی کند تا آنجا کـه می‌تواند در مورد تهدید تایتان کشف کند و بـه دنبال انتقام گرفتن از تایتان ها پس از نابودی انها اسـت. خانه و خوردن مادر ارن.

 

اما چیزی کـه بـه عنوان یک نبرد ساده در برابر تایتان ها شروع می شود، چیزهای زیادی برای کشف در ان سوی دیوارها وجوددارد. ارن، اگر چه کار را نسبتاً غیر ماهر آغاز کرد، اما بـه دلیل نفرت شدید او نسبت بـه تایتان ها رانده شد. میکاسا گذشته‌اي بـه شدت تاریک دارد، پس از این کـه والدینش توسط قاچاقچیان انسان بـه قتل رسیدند، او تنها بـه لطف نجات توسط ارن بـه عنوان یک پسر جوان و بزرگ شدن درکنار او زنده ماند. میکاسا در ادامه بـه یکی از اعضای رده بالای شرکت Survey تبدیل شد، کـه یکی از قویترین و ماهرترین افراد در کلاس یا افرادی بود کـه بـه قیمت بی‌صدا بودن و احتمالاً خجالتی بودنش بود.

 

آرمین آرلرت، بخش سوم سه گانه مرموز آن ها، یک مرد جوان فوق‌العاده باهوش اسـت، اگر چه در مقایسه با دو دوست دیگر دوران کودکی‌اش نسبتاً نرم اسـت. از آنجایی کـه در ابتدا خودرا آخرین انسان میدانستند، حتی چیزهای بیشتری برای کشف بیشتر در سراسر اقیانوس ها وجوددارد.

 

حتی فراتر از نمایش، چیزهای زیادی برای باز کردن وجوددارد. افسانه‌اي غنی وجوددارد کـه پتانسیل ان را دارد کـه فراتر از قسمت‌هاي‌ نمایش بررسی شود، با همین تعداد سؤال. پیچش‌هاي‌ داستانی وحشیانه هستند و تقریبا در هر نوبت بمب‌ها پخش میشود. صداپیشه ها هم برای دوبله هاي‌ ژاپنی و هم انگلیسی عالی کار می کنند و ارتباط عاطفی را ایجاد می کنند کـه من را برای کارهای بیشتر بازمی گرداند.

با تماشای دوباره سریال برای بار دوم، چیزهای بیشتری برای درک وجوددارد. متوجه میشوید کـه هر اقدامی نتیجه‌اي بر تاریخ جنگ دارد کـه بـه نسل‌هاي‌ زیادی قبل از درگیر شدن ارن و میکاسا بازمی‌گردد. حتی با توجه بـه این کـه سریال بـه زودی بـه اتمام میرسد، با توجه بـه اطلاعات بسیار زیادی کـه هنوز باید بسته شود، فقط میتوان امیدوار بود کـه یکسری پیش درآمد برای بازگرداندن طرفداران بیشتر باشد.

 

بیشتر بخوانید: تصاویر انیمه دختر برای پروفایل 1401

 

در پایان

همه ی ساله انیمیشن هاي‌ متعددی در سراسر جهان تولید و منتشر می شود. ما دراین مطلب از مجله تفریحی تالاب انیمه کـه اصطلاح ژاپنی منشا ان ژاپن اسـت و مخصوصاً بـه معنای انیمیشن هاي‌ ساخته شده در ژاپن اسـت منتشر کرده ایم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو