ساحل ریشهر ، ساحلی چشم نواز در حاشیه خلیج فارس

منبع: تاپ تراول

14

1401/9/17

09:36


ساحل ریشهر بوشهر در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با ساحل ریشهر بوشهر (ساحل لیان)…

ساحل ریشهر بوشهر

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با ساحل ریشهر بوشهر (ساحل لیان) آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

استان بوشهر یکی از جنوبی‌ترین استان‌های کشور ایران است که از نظر مساحت هفدهمین استان ایران بوده و در حاشیه خلیج‌فارس قرار دارد. مرکز این استان بندر بوشهر می‌باشد که سالانه هزاران گردشگر و توریست داخلی و خارجی را از اقصی نقاط ایران و جهان به خود جلب می‌کند. با توجه به اینکه این استان در حالت کلی مسافتی حدود ۹۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد، به همین سبب نیز یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری این استان، ساحل های زیبای بوشهر می‌باشد.

در استان بوشهر ساحل‌های دیدنی و زیبایی وجود دارد. در 12 کیلومتری جنوب شهر بوشهر منطقه‌ی باستانی ریشهر قرار دارد که دارای ساحلی چشم نواز به نام لیان می‌باشد.

ساحل ریشهر بوشهر

ریشهر در بخش مرکزی استان بوشهر و در قسمت جنوبی بندر بوشهر قرار دارد و با توجه به قدمت تاریخی که دارد، آثار جالب و باارزشی را دارا می‌باشد. قدمت برخی از آثار تاریخی کشف شده از ساحل ریشهر بوشهر، به هزاره سوم تا هزاره اول پیش از میلاد می‌رسد.

ساحل ریشهر بوشهر (Rishehr Beach) یکی از مهم‌ترین ساحل های زیبای بوشهر می‌باشد که سالانه گردشگران بسیار زیادی برای دیدن آن به استان بوشهر سفر می‌کنند. امکان انجام انواع تفریحات آبی در این ساحل وجود دارد.

بر اساس برخی از کاوش‌های باستان‌شناسان فرانسوی، این ساحل در دوره‌ای از تاریخ، تحت حکومت امپراطوری عیلام بوده و با توجه به سنگ نوشته‌ها و کتیبه‌های عیلامی، نام این شهر در گذشته لیان بوده است. در واقع بندر ریشهر بوشهر در جنوبی‌ترین قسمت خشکی ایران و نزدیکی دریا قرار دارد و همین باعث می‌شود تا این ساحل از گذشته تاکنون یکی از درگاه‌های بسیار مهم ارتباطی فلات ایران با سایر کشورها باشد و به همین دلیل نیز ارزش بسیار بالایی داشته باشد.

ساحل ریشهر بوشهر

لازم به ذکر است که برای آب‌تنی در این ساحل زیبا در بوشهر، پیشنهاد می‌شود تا در فصل زمستان به این ساحل سفر کنید؛ زیرا در زمستان دمای آب به اندازه‌ای گرم خواهد بود که شما بتوانید یک آب‌تنی راحت و دلچسب داشته باشید. علاوه بر آن، وجود مناظر شنی و صخره‌ای زیبا در این ساحل باعث شده تا برخی از افراد به کوهنوردی در این ساحل بپردازند.

در کنار ساحل ریشهر پارکی احداث شده است که می‌توانید وسایل پیکنیک خود را جمع کنید، به آن جا بروید و روزی به یاد ماندنی را در کنار خانواده سپری کنید؛ هم‌چنین می‌توانید در زمان غروب خورشید به کنار ساحل بروید و روی شن‌ها بنشینید. در آرامش و سکوت به امواج پی در پی دریا خیره شوید و به صدای آن‌ها گوش سپارید و آرامش را به وجود خود تزریق نمایید و کمی از دغدغه‌های زندگی روزمره خلاصی پیدا کنید.

دیدن صحنه‌ی دل چسب غروب خورشید که رخ زیبای قرمز و نارنجی‌اش را از روی دریا جمع می‌کند و در افق پنهان می‌کند به‌یاد ماندنی‌ترین تصویر ذهنی را می‌تواند برایتان رقم بزند و می‌توانید خاطرات زیبایی را برای خود بسازید. باید ذکر شود که آلاچیق‌ها، بوفه، پارکینگ و سرویس بهداشتی از امکانات مناسبی است که پارک ساحلی برای مسافران پدید آورده است و امکانات تفریحی مانند قایق سواری، شنا، جت اسکی، دوچرخه سواری و… نیز وجود دارد.

ساحل ریشهر بوشهر

دسترسی

ساحل ریشهر زیبا در 8 کیلومتری جنوب شهر بوشهر قرار دارد. منطقه ریشهر بالاتر از سطح آب قرار دارد به همین دلیل پس از رسیدن به پارک ساحلی ریشهر، باید از آن گذر کنید و پله‌هایی را به سمت پایین بروید تا به ساحل ریشهر برسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو