روستای کریک از جاذبه های گردشگری استان کهکیلویه و بویر احمد

روستای کریک از جاذبه های گردشگری استان کهکیلویه و بویر احمد


منبع: آرگا

8

1401/9/17

10:14


روستای کریک یک روستای شگفت انگیز ماسوله ای مانند بوده که در استان سرسبز کهکیلویه و بویر احمد واقع شده است. این روستا جاذبه های بسیار زیبایی به خود اختصاص داده و مورد توجه شما علاقمندان می باشد.

استان کهکیلویه و بویر احمد یکی از نواحی خاص و دیدنی کشورمان است. این استان با برخورداری از شرایط آب و هوایی معتدل خود می تواند، مقصد مناسبی برای گردشگران باشد. شما علاقمندان در این بخش با روستای کریک که یکی از نواحی تفریحی پر جاذبه این استان است، آشنا می شوید.

چشم انداز کریک

معرفی روستای کریک

این روستا نیز یکی از مناطق خوش آب و هوا با مردمانی مهمان نواز بوده که زندگی بسیار زیبا و دلنشینی دارند. این روستا بسیار بکر است و جاذبه های طبیعی متنوعی را در خود جای داده که می توانید از آن بازدید کنید. زندگی در میان مردمان این روستا تجربه ای خاطره انگیز بوده که پیشنهاد می کنیم از یاد نبرید. این روستا امروزه از دیدنی های کهکیلویه و بویر احمد است.

روستای دیدنی کریک

با ورود به این روستا اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، خانه ای پلکانی روستا بوده که از معماری جالب توجهی برخوردار هستند. این روستا دوست داشتنی در شهرستان سی سخت واقع شده است و باغ های پر از میوه دارد. طبیعت سرسبز این ناحیه به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوبی است که دارد.

طبیعت خاص کریک

خانه های روستایی:

اغلب خانه هایی که در این روستا مشاهده می کنید، شناخته شده از گل و خشت هستند. همین موضوع موجب شده تا در سرما و گرما مقاومت بالایی داشته باشد. پی این خانه ها سنگ چینی شده که یکی دیگر از دلایل مستحکم بودن این سازه ها خواهد بود. این بنا معماری های زیبا و دلنشینی دارد و همانطور که اشاره شد، اغلب آن ها پلکانی طراحی شده اند. همانطور که اشاره شد، این معماری ها مانند ماسوله و شما می توانید در لینک نیز می توانید، روستای ماسوله را هم بشناسید.

دهکده کریک

پیشینه تاریخی روستا:

اگر اهل سفر به مناطق تاریخی کشور هستید، این روستا نیز می تواند، مکان مناسبی برای شما علاقه مندان باشد. این روستای قدمتی طولانی داشته و در زمان هخامنشیان یکی از مهم ترین مسیرهای ارتباطی بوده و در کنار راه های اصلی قرار داشته داشت. رونق این روستا به نوعی به دوران هخامنشیان نیز باز می گردد. در آن زمان این نواحی اهمیت تجاری بالایی داشته اند.

طبیعت دهکده کریک

جاذبه های کریک:

روستای کریک جاذبه های متعددی را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه این روستا شرایط آب و هوایی خوبی دارد، شما می توانید با قدم زدن در بخش های مختلفی از آن تجربه های جدید داشته باشید و با زندگی روستایی بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های کریک

با پیاده روی کردن در میان مزارع، شالیزارها و باغ های میوه نیز می توانید، تجربه خاطره انگیزی داشته باشید. اگر اهل کوهنوردی هستید، ارتفاعات این ناحیه مکان مناسبی برای شما علاقمندان خواهد بود. یکی دیگر از تجربه های لذت بخش برای شما علاقه مندان به طبیعت، رودخانه زیبای این روستا بوده که از تماشای آن لذت خواهید برد.

اسکان در این روستا نیز تجربه ای جذاب بوده که توصیه می کنیم آن را انجام دهید و از این طریق با فرهنگ و زندگی روستایی مردمان این منطقه بیشتر آشنا شوید. در این بخش نیز به معرفی یکی از مکان های دیدنی سی سخت پرداختیم که امیدواریم برای شما جالب بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو