طرز تهیه بورک پنیر و جعفری خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه بورک پنیر و جعفری خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

7

1401/9/17

10:26


طرز تهیه بورک پنیر و جعفری بورک پنیر و جعفری یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و ساده است که برای وعده صبحانه …

طرز تهیه بورک پنیر و جعفری

طرز تهیه بورک پنیر و جعفری , دستور پخت بورک پنیر و جعفری

بورک پنیر و جعفری یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و ساده است که برای وعده صبحانه بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک پنیر و جعفری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بورک پنیر و جعفری
خمیر یوفکا ۴ عدد
کره ۱۰۰ گرم
آب گازدار ۱ بطری
مواد لازم میانی بورک
پنیر به مقدار کافی
جعفری تازه به مقدار کافی
مواد لازم بورک پنیر و جعفری
تخم مرغ ۱ عدد
کنجد و سیاهدانه به مقدار کافی

طرز تهیه بورک پنیر و جعفری

مرحله اول

برای تهیه بورک پنیر و جعفری خوشمزه در ابتدای کار جعفری را به صورت ریز ساطوری خرد کرده، سپس با پنیر به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله دوم

حالا یک ورق خمیر یوفکا روی سطح کار گذاشته و روی آنرا با کره ذوب شده کاملا رومال می کنیم. در ادامه مجددا یک خمیر دیگر روی خمیر قبلی گذاشته و روی آنرا با مقداری کره ذوب شده کاملا رومال می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را به اندازه های ۱۰ سانتی متر به صورت نواری بلند با پیتزابر برش می زنیم. حالا ابتدای خمیر مقداری از مخلوط پنیر و جعفری ریخته و خمیر را به صورت مثلث به شکل سمبوسه جمع می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در این مرحله درون یک ظرف مناسب آب گازدار را ریخته و خمیرها را درون آن ظرف می چینیم تا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله پنجم

حالا یک بشقاب روی بورک ها گذاشته تا باز نشوند. پس از گذشت آن بورک ها را با دست کمی فشار داده تا آب اضافی از آنها خارج شود، سپس درون سینی فر که از قبل چرب شده می چینیم و مقداری کنجد روی آنها می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم بورک ها به مدت ۳۵ دقیقه کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشته این زمان سینی را از فر خارج کرده و بورک ها را سرو می کنیم. نوش جان.

نظرات


تصویری


ویدئو