دیوارهای خانه را به آسانی برق بیندازید

منبع: دلتا پیام

8

1401/9/17

11:20


نگران تمیزکردن دیوارهای خانه نباشید. تمیزکردن دیوارها کار سختی نیست. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان بهترین راه برای شستن دیوار می‌پردازیم.

دیوارهای خانه را به آسانی برق بیندازید

نگران تمیزکردن دیوارهای خانه نباشید. تمیزکردن دیوارها کار سختی نیست. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان بهترین راه برای شستن دیوار می‌پردازیم.

بهترین راه برای شستن دیوار

برای شستن دیوار روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید به آسانی دیوارها را برق بیندازید.

مشخص‌کردن نوع رنگ دیوار

بعضی رنگ‌ها نسبت به سایر رنگ‌ها کمتر کثیف می‌شوند. درصورتی‌که رنگ دیوار نیمه براق یا غیرشفاف باشد در برابر هر نوع شست‌وشوی دوام می‌آورد. رنگ‌هایی که مات هستند نیاز به شست‌وشوی آرام و ظریف‌تری دارند. رنگ روغن به‌آسانی با هر ماده‌ای قابل شستن است. اگر رنگ دیوار پلاستیکی است هنگام شستشو دقت بیشتری داشته باشید.

پاک‌کردن گردوخاک روی دیوار، بهترین راه برای شستن دیوار

برای این کار از گردگیرهای پارچه‌ای استفاده نکنید؛ چراکه گردوغبار را به اطراف پخش می‌کنند. از یک وسیله برس‌دار استفاده کرده و به‌آرامی روی دیوار بکشید.

آماده‌کردن فضای کار

بعد از اینکه تمام گردوخاک را از روی دیوار پاک کردید بهتر است چند حوله یا پارچه برزنتی کهنه را در محلی که می‌خواهید دیوار را تمیز کنید قرار دهید تا از انتقال آلودگی و کثیفی به سایر قسمت‌ها جلوگیری کنید.

مواد و وسایل شست‌وشوی را حاضر کنید

بعد از آنکه نوع رنگ دیوار را مشخص کردید باید متناسب با آن از یک ماده شوینده مخصوص استفاده کنید. ابتدا آب و صابون آماده کنید و در مرحله بعد از شوینده‌های قوی مانند محلول سرکه استفاده کنید. دو سطل در کنار خود داشته باشید. یکی آب خالص و دیگری محلول آب با مواد شوینده است. در ادامه به روش شست‌وشوی دیوارهای مختلف می‌پردازیم.

شست‌وشوی دیوار  رنگ روغن، بهترین راه برای شستن دیوار

برای شست‌وشوی دیوار با رنگ روغن از مواد شیمیایی قوی‌تر و سخت‌تر استفاده کنید. برای اینکه از محلول جرم‌گیر یا چندمنظوره برای دیوارهایی که خیلی چرب هستند استفاده کنید بخصوص دیوارهای آشپزخانه که چربی بیشتری دارند. برای پاک‌کردن حتماً از یک اسفنج نرم استفاده کنید تا روی دیوار خط‌وخش نیفتد.

برای پاک‌کردن دیوارهای رنگ روغنی از محلول‌های شوینده طبیعی زیر نیز می‌توان استفاده کرد:

  • از یک محلول حاوی پیمانه آمونیاک، یک‌چهارم پیمانه جوش شیرین، یک‌دوم پیمانه سرکه به همراه یک سطل پرازآب داغ استفاده کنید.
  • محلول ترکیبی از سرکه و آب هم مفید است، یک قسمت سرکه و سه قسمت آب

بهترین راه برای شستن دیوار

شست‌وشوی دیوارهای لاتکس

از ترکیب مایع ظرف‌شویی و آب برای شست‌وشوی دیوار استفاده کنید. برای این کار از ۴ قطره مایع ظرف‌شویی به همراه آب استفاده کنید و با یک دستمال خشک و تمیز آن را خشک کنید. اگر آلودگی‌ها از بین نرفت از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید.

شست‌وشوی کاغذ دیواری، بهترین راه برای شستن دیوار

این کار به‌دقت زیادی نیاز دارد. سعی کنید از ترکیبات قوی برای تمیزکردن استفاده نکنید. چراکه ممکن است بافت آن آسیب ببیند. کاغذ دیواری را خیس نکنید؛ چون چسب آن کنده می‌شود. از یک محلول ملایم به همراه یک دستمال خشک استفاده کنید.

شست‌وشوی رنگ اکریلیک

این رنگ قابل شست‌وشو نیست و نسبت به سایر رنگ‌ها ضعیف‌تر بوده و زودتر پوسته‌پوسته می‌شود. این رنگ درصورتی‌که زیرسازی آن با رنگ روغن انجام شده باشد، قابل شست‌وشو است.

بهترین راه برای شستن دیوار

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتاق نشیمن شما این وسیله را کم دارد +ویدیو را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو