جدال نیکلودئون و جیمز کامرون برای عنوان Avatar

منبع: گیمفا

7

1401/9/17

11:34


نیکلودئون و جیمز کامرون برای بدست آوردن حق استفاده از عنوان Avatar کشمکش و جدال جالبی با یکدیگر دارند.

جدال نیکلودئون و جیمز کامرون برای عنوان Avatar

نیکلودئون و جیمز کامرون برای بدست آوردن حق استفاده از عنوان Avatar کشمکش و جدال جالبی با یکدیگر دارند.

سریال انیمیشنی آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender) که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ میلادی پخش شده بود، از جمله سریال‌های محبوب نیکلودئون به شمار می‌رود و توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و در بین مخاطبان محبوب شود.

حالا کارگردان سریال انیمیشنی «آواتار: آخرین بادافزار» یعنی جیانکارلو ولپه (Giancarlo Volpe) آشکار کرده که در آن زمان، آن‌ها مجبور بودند تا «آخرین بادافزار» را به عنوان سریال انیمیشنی خود اضافه کنند تا با فیلم آواتار (Avatar) ساخته جیمز کامرون (James Cameron) تداخل نداشته باشد.

نکته جالب‌توجه آن است که فیلم «آواتار» در سال ۲۰۰۹ میلادی و حدود چهار سال بعد از این سریال انیمیشنی ساخته شده اما ظاهرا جیمز کامرون سال‌ها قبل‌تر و از سال ۱۹۹۴ میلادی حق استفاده از عنوان «آواتار» را بدست آورده بود.

حالا جیانکارلو ولپه در توییتی اظهار داشته که آن‌ها عنوان «آواتار» را برای این سریال انیمیشنی در نظر داشتند اما بعدا متوجه شدند که جیمز کامرون حق استفاده از عنوان «آواتار» را در اختیار دارد و آن‌ها مجبور شدند تا عنوان سریال انیمیشنی خود را به «آواتار: آخرین بادافزار» تغییر بدهند.

جیانکارلو ولپه در توییت خود همچنین بیان کرده که فیلم جدید جیمز کامرون آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) نام دارد که اشاره‌ای به عنصر آب و آب‌افزارها در سریال انیمیشنی «آواتار» است.

فیلم Avatar 2

با وجود اینکه عنوان سریال انیمیشنی تغییر کرده اما همچنان بسیاری از افراد آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌‌گیرند. این در حالی است که به دنبال موفقیت بسیار زیاد فیلم «آواتار» در سال ۲۰۰۹ میلادی، یک سال پس از آن نیز فیلمی لایو اکشن بر اساس سریال انیمیشنی «آواتار: آخرین بادافزار» به کارگردانی ام نایت شیالامان (M. Night Shyamalan) ساخته شد که نتوانست چندان موفق باشد.

با این حال، احتمالا در سال‌های آینده نیز جدال بین این دو فرنچایز همچنان ادامه داشته باشد؛ از یک سو جیمز کامرون به دنبال ساخت فیلم‌های بیشتری است و از سوی دیگر، نتفلیکس در حال ساخت سریالی لایو اکشن بر اساس سریال انیمیشنی «آواتار: آخرین بادافزار» است و پارامونت نیز در حال توسعه سه انیمیشن سینمایی در این فرنچایز است.

منبع: اسکرین رنت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو