معیار‌های کلیدی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ایران

منبع: ایران ناز

5

1401/9/17

13:00


معیار‌های کلیدی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ایران

معیار‌های کلیدی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ایران

 

چالش‌های زیادی بر سر راه کسانی که در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند قرار گرفته است.

 

از آنجایی که این بازار مالی عمر زیادی نسبت به دیگر بازار‌ها ندارد، هنوز حکومت‌ها و فعالان اقتصادی قوانین مشخصی برای شفافیت و فعالیت در این عرصه تدوین نکرده‌اند.

 

یکی از چالش‌های مهمی که بر سر راه علاقه‌مندان به خرید ارز دیجیتال وجود دارد انتخاب صرافی ارز دیجیتال است.

 

معیار‌های کلیدی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ایران

 

با توجه به پیشرفت و مستعد بودن این بازار صرافی‌های زیادی در کشور و خارج از کشور وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 

شخصی که به تازگی وارد بازار شده است باید بداند که معیار‌های صرافی ارز دیجیتال معتبر چیست. اگر در ایران زندگی می‌کنید باید بدانید صرافی ایرانی ارز دیجیتال مناسب باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا شما آن را انتخاب کنید.

 

به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را تحت این عنوان برای شما بیان کنیم.

 

امنیت اولین معیار مهم است

هر معامله‌ای که در بازار کریپتوکارنسی انجام می‌شود در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد، بنابراین عجیب نیست که دغدغه اول بسیاری از کسانی که اهل خرید و فروش ارز دیجیتال هستند این باشد که صرافی ارز دیجیتال دارای امنیت بالایی باشد.

 

اگر به این موضوع توجه کنید می‌فهمید که مسئله اصلی اعتبار کار یک صرافی ارز دیجیتال است. کریپتو یک دارایی مجازی است و در دنیای مجازی دزدی‌های زیادی ممکن است صورت گیرد.

 

بنابراین وقتی می‌خواهیم صرافی ارز دیجیتال مناسب را برای خود انتخاب کنیم اول از همه باید به این توجه کنیم که از چه پروتکل‌های امنیتی‌ای برای حفظ اطلاعات کاربران و دور نگه داشتن دیتابیس آن‌ها انجام می‌دهد.

 

علاوه بر این باید مطمئن باشیم که این صرافی ارز دیجیتال منتخب چگونه تراکنش‌های ایمنی را برای کاربران مهیا کرده است.

 

صرافی ارز دیجیتال باید معتبر باشد

خیلی از افراد در دام طرح‌های کلاهبرداری در دنیای ارز دیجیتال می‌افتند. بنابراین نکته مهمی که درباره صرافی ایرانی ارز دیجیتال وجود دارد این است که در بازار چقدر معتبر است. به طور کلی، از دو طریق می‌توانیم اعتبار یک صرافی ارز دیجیتال را پیدا کنیم.

 

• اول این‌که ببینیم تا چه اندازه در این کار تجربه دارد و رزومه کاری این صرافی در دنیای کریپتوکارنسی و تکنولوژی چطور بوده است.

 

• علاوه بر این با توجه به نظرات کاربران در فضای مجازی و اطلاعاتی که از این طریق کسب می‌کنیم می‌توانیم به صورت حدودی اعتبار یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال را بسنجیم.

 

اگر یک صرافی آنلاین شهرت فراوانی داشته باشد و کاربران زیادی به صورتی رضایت بخش از آن استفاده کرده‌اند، می‌توانیم از خرید و فروش ارز دیجیتال در بستر این صرافی مطمئن باشیم بنابراین عامل اعتبار را باید در نظر بیاوریم.

 

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال چطور است؟

یکی دیگر از عوامل مهم برای انتخاب یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال برتر این است که مسأله احراز هویت را چگونه پوشش داده است.

 

برای مثال صرافی والکس به عنوان یکی از صرافی‌های برتر ایرانی فرایند احراز هویت را در پنج دقیقه انجام می‌دهد.

 

پلتفرم‌هایی که دارای اعتبار بالایی هستند روش‌های دقیقی را برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کنند تا کلاهبرداری در این صرافی صورت نگیرد.

 

البته نوعی از صرافی‌ها نیز وجود دارند که به آن‌ها صرافی‌های غیر متمرکز گفته می‌شود و در این صرافی‌ها نیاز به احراز هویت نیست و با وصل کردن کیف پول می‌توانید اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید.

 

باید توجه داشته باشید صرافی‌های معتبری همچون والکس برای تمام فرایند‌های موجود در صرافی از فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند.

 

والکس حتی این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا هر تراکنشی که انجام شد از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

 

آیا صرافی ارز دیجیتال پشتیبان شماست؟

 

آیا صرافی ارز دیجیتال پشتیبان شماست؟

اگر می‌خواهید یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کنید حتماً در نظر بگیرید که از نظر پشتیبانی چه میزان قوی عمل می‌کند.

 

حتی اگر یک صرافی بهترین صرافی جهان باشد ولی به سؤالات و مشکلات شما پاسخ ندهد، نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

مشتری مداری از نظر ما شرطی مهم برای یک صرافی برتر است. برای مثال صرافی والکس امکان سؤال و جواب را به صورت همه روزه و در تمام روز‌های هفته فراهم کرده است و پل‌های ارتباطی مختلفی را برای کاربران ایجاد کرده تا همیشه رابطه میان صرافی و کاربر برقرار باقی بماند.

 

شما برای سؤال کردن از تیم پشتیبانی می‌توانید از تماس تلفنی، کامنت گذاشتن در سایت و بلاگ، چت آنلاین و پرسش در شبکه‌های مجازی آن پلتفرم اقدام کنید.

 

تنوع در تعداد کوین‌ها

هر چه تعداد ارز‌های دیجیتال یک صرافی بیشتر باشد، دست شما برای انجام معامله بازتر است و معاملات متنوعی را می‌توانید انجام دهید.

 

البته منظور این نیست که هر چه تعداد ارز‌های یک صرافی بیشتر باشد، آن صرافی حتماً گزینه خوبی است.

 

ممکن است خیلی از ارز‌های ارائه شده در صرافی به کار شما نیاید و در بازار هم سودآوری خوبی نداشته باشند.

 

ولی به طور کلی در معاملات ارز دیجیتال گفته می‌شود که باید تنوع سبد خرید داشته باشید تا به قول معروف «همه تخم مرغ‌ها در یک سبد نباشند».

 

رابط کاربری آسان و استفاده از اپلیکیشن

یکی از مزایای صرافی ارز دیجیتال خوب این است که دارای رابط کاربری باشد.

 

شما شاید هر موقع از روز نیاز داشته باشید قیمت‌ها و حساب خود را چک کنید یا حتی خریدی ثبت کنید، برای همین خوب است که صرافی آنلاین ارز دیجیتال دارای اپلیکیشن نیز باشد.

 

استفاده از اپلیکیشن برای صرافی ایرانی ارز دیجیتال والکس یکی از مزایای این صرافی آنلاین برای خرید ارز دیجیتال است بنابراین حتماً این مزیت را نیز باید در نظر داشته باشید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به خصوصیات مختلفی پرداختیم که سبب می‌شود یک صرافی ارز دیجیتال مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال شوند.

 

صرافی آنلاین والکس دارای مزایای زیادی است و هر کدام از مواردی که بالاتر ذکر کردیم در این صرافی نیز وجود دارند بنابراین برای کسانی که دنبال یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال معتبر می‌گردند که معیار‌های یک پلتفرم حرفه‌ای را داشته باشد صرافی ارز دیجیتال والکس می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال قلمداد شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو