بیوگرافی رستم قاسمی و همسرش(اول و دوم) + فرزندان

بیوگرافی رستم قاسمی و همسرش(اول و دوم) + فرزندان


منبع: نم نمک

127

1401/9/17

14:12


در ادامه با بیوگرافی کامل رستم قاسمی بازیگر سیاست مدار به همراه عکس های خانوادگی و شخصی رستم قاسمی و سرطان رستم قاسمی و اختلاس رستم قاسمی و گاف رستم قاسمی و مرتضی قاسمی فرزند رستم قاسمی و مرادی داماد رستم قاسمی با شما در نم نمک خواهیم بود.

بیوگرافی رستم قاسمی و همسرش(اول و دوم) + فرزندان

زندگینامه رستم قاسمی و همسرش(Rostam Ghasemi)

  • نام اصلی : رستم قاسمی
  • متولد : 15 اردیبهشت 1343 سرگاه
  • درگذشت : 17 آذر 1401 (57 سال)
  • علت مرگ : بیماری سرطان
  • زمینه فعالیت : سیاست
  • پیشه : سیاستمدار
  • مدرک تحصیلی : فوق لیسانس مجازی مهندسی عمران
  • سال های فعالیت : 1360 تاکنون
  • قد :
  • همسر : مرضیه سادات میرشفیعی
  • فرزندان : 4

بیوگرافی کامل رستم قاسمی

رستم قاسمی متولد 15 اردیبهشت 1343 در سرگاه استان فارس نظامی و سیاست مدار اصولگرای ایرانی بود.

بیوگرافی رستم قاسمی و همسرش(اول و دوم) + فرزندان

بیوگرافی رستم قاسمی و همسرش(اول و دوم) + فرزندان

رستم قاسمی - Rostam Ghasemi

رستم قاسمی - Rostam Ghasemi

او سابقه وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم را در کارنامه دارد وی در دولت دهم از سال 1390 تا 1392 وزیر نفت بود.

فارغ التحصیل فوق لیسانس مجازی مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر در سال 1394 می باشد که از سرداری سپاه در دولت احمدی نژاد به وزارت نفت رئیسی رسید.

رستم قاسمی

خانواده و شغل والدین

رستم قاسمی در روستای «سرگاه» از توابع شهرستان «مُهر» در استان فارس به دنیا آمد که هم پدر و هم مادرش مرحومش هر دو کشاورز بودند.

دو برادر به نام «بهروز قاسمی» و «عبدالحسین قاسمی» و پنج خواهر نیز دارد ، پدرش بخاطر ایران دوستی نام او را «رستم» و نام دو دختر دیگرش را هم «شیرین قاسمی» و «زلیخا قاسمی» گذاشت.

پدرش می گفت تا اونجا که دست من بود اسامی ایرانی گذاشتم ، ولی اونی که دست مادرت بود اسم ها را تغییر داد.

رستم قاسمی

قبل از انقلاب

قبل انقلاب نوجوان بودم و در برخی از تظاهرات شرکت می کردیم و هرجایی که لازم بود معمولا در توزیع عکس حضرت امام (ره) و یا در برخی از کارها حضور داشتم.

با این حال در هیچ کدام از تظاهرات دستگیر نشدم اما چند باری توگوشی خوردم.

عکس های اینستاگرام رستم قاسمی

عکس های اینستاگرام رستم قاسمی

از سپاه تا جانبازی

قاسمی فعالیت نظامی را از سال 1360 در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. او در فاصله سالهای 1386 تا 1390 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بود و پیش تر به عنوان معاون اقتصادی نیروی قدس فعالیت می کرد.

رستم قاسمی

پس از جنگ

بعد از پایان جنگ تحمیلی ، مسئولیت بخش عمده ای از بازسازی کشور را برعهده گرفت و در ادامه مجری ساخت تونل های عظیم انتقال آب کشور شد.

مسئولیت حفر تونل های مترو ، ریاست کارگاه سدهای کارون و کرخه و معماری و مجری لایروبی خلیج فارس و ساخت تاسیسات عظیم ساحلی را نیز برعهده داشت.

رستم قاسمی

وزیر نفت

در سال 1390 بعد از برکنار مسعود میرکاظمی توسط محمود احمدی نژاد وزیر نفت شد.

رفاقت با احمدی نژاد

من با آقای محمود احمدی نژاد دوستی داشتم و سال 84 و 88 هم به ایشان رای دادم.

وقتی شهردار تهران بودند ارتباطات من با او بسیار زیاد بود برای اینکه بخشی از کارهای قرارگاه خاتم را انجام می دادم و چند سفری هم با همدیگر داشتم.

رستم قاسمی و محمود احمدی نژاد

رستم قاسمی و محمود احمدی نژاد

در دولت حسن روحانی

قاسمی بعد از پیروزی حسن روحانی از آبان 1392 تا بهمن 1394 بعنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور در زمینه روابط اقتصادی با عراق مشغول بکار بود.

او پس از چند ماه مامور فروش نفت ایران با همکاری سپاه شد و تا سال 1399 فعالیت های گسترده ای در زمینه فروش نفت داشت.

رستم قاسمی

وضعیت ازدواج و همسر رستم قاسمی

ازدواج اول

رستم قاسمی بار اول سال 1363 وقتی 20 ساله بود با یکی از اقوامشان مرضیه سادات قاسمی(میرشفیعی) ازدواج کرد که همسرش اهل شهر ری و پدر خانم اش روحانی بود.

ثمره این زندگی 4 فرزند (دو پسر و دو دختر) می باشد.

نام فاطمه و مرتضی دو فرزند رستم قاسمی رسانه ای شده است و گفته می شود دکتر امین مرادی داماد رستم قاسمی است.

دختر رستم قاسمی

دختر رستم قاسمی

مرگ همسر اول

همسرم روزهایی که مریض شد هیچ وقت قبول نمی کرد خواهر یا مادرش در بیمارستان پیش او بمانند ، شاید 6 بار عمل کرد و هر بار حدود 10 روز در بیمارستان بود.

در این مدت تنها فقط خودم در بیمارستان بودم و گاهی می خواستم بروم خانه فقط یک دوش بگیرم و برگردم قبول نمی کردم ، می گفت زنگ بزن لباس ها را به بیمارستان بیاوردند و اینجا دوش بگیرید.

وابستگی زیادی به من داشت و من تقریبا همه آن کارهایی که یک پرستار خانم باید برای بیمار خانم انجام دهد را خودم در این دوران برعهده گرفت تا اینکه سال 1386 فوت کردند.

همسر اول رستم قاسمی

ازدواج دوم

رستم قاسمی چند سال بعد از فوت همسر اول برای بار دوم ازدواج کرد.

می گوید چون پسر من مجرد است ، خانم من و بچه ها جدا زندگی می کنند و بخاطر اینکه پسرم تنها نباشد برخی از شب ها نزد ایشان می روم.

عکس های لو رفته همسر دوم

شاهد علوی (خبرنگار ایران اینترنشنال) 9 آبان 1401 چندین عکس جنجالی از رستم قاسمی منتشر کرد که مربوط به دوران وزارت نفتی او در دولت احمدی نژاد بود.

این عکس های صمیمی نشان می دهد آقای وزیر در محوطه پشتی برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور با این خانم بدون حجاب در حال گرفتن عکس می باشند.

بعدا کاشف به عمل آمد ایشان «فاطمه مولایی» همسر و مشاور آقای وزیر در وزارت نفت می باشد ، خانم مولایی اهل ابهر ، از ازدواج اول خود دو فرزند دارد.

رستم قاسمی

واکنش ها

علی جعفری ، مشاور و رییس دفتر رستم قاسمی به تصاویر افشا شده از او که به همراه یک زن بی حجاب در مالزی گرفته شده واکنش نشان داد و در توییتی نوشت : صرف نظر از اصالت عکس ها ، انتشار عکس های خصوصی یک زن و شوهر با کدام مکتب اخلاقی سازگار است.

تحریم رستم و پسر

در 13 شهریور 1398 رستم قاسمی و پسرش مرتضی قاسمی در رابطه با یک شبکه انتقال نفت تحت کنترل سپاه پاسداران وارد لیست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا شد.

رستم قاسمی

جمعه ها ناهار با من است

روزهای جمعه همه بچه ها نزد من می آیند و من مسئول خانه هستم که ناهار درست کنم و بله آشپز خیلی خوبی هم شده ام.

تلاش دختر برای شورای شهر

فاطمه دختر رستم قاسمی در انتخابات شورای شهر سال 1396 از شهر کلاله کاندیدای شد اما در نهایت با کسب رتبه 7 بعنوان عضو علل البدل رای لازم را نیاورد.

او ابتدا نفر 9 شده بود که بعد از اعتراض و بازشماری آرای نفر 7 شد اما بازهم از راه یابی به لیست اصلی شورا بازماند !

رستم قاسمی

ماجرای ترور !

در فروردین 1400 سردار رستم قاسمی مدعی شد مدتی قبل از سفرش به لبنان ماموران امنیتی آمدند و عملا مانع سفر من شدند و گفتند نباید این سفر انجام شود.

آنها گزارش هایی از از سرویس هایی منطقه کشف کرده بودند که موساد قصد ترور من را دارد که در نهایت با بستن راه ها این سفر هم انجام شد.

رستم قاسمی

رد صلاحیت انتخابات ریاست جمهوری

سردار رستم قاسمی بعد از سال ها خدمات از سپاه تا خاتم الانبیاء و حضور در وزارت نفت اما در انتخابایت ریاست جمهوری 1400 رد صلاحیت شد !

او قبل از اعلام لیست مجبور شد با انتشار متنی به نفع ابراهیم رئیسی کنار بکشد اما بعدها گفت اعتراضی هم نمی شد کرد !

رستم قاسمی در انتخابات ریاست جمهوری

رستم قاسمی در انتخابات ریاست جمهوری

وزیر راه دولت رئیسی

با اینکه این سردار سپاه برای پست ریاست جمهوی رد صلاحیت شد اما ابراهیم رئیسی پس از پیروزی او را بعنوان وزیر راه و ترابری خود انتخاب کرد.

یادگاری ها

گم شدن دکل نفتی سال 1391 و جنجال واگذاری بخشی از فروش نفت به بابک زنجانی و حاشیه آن نیز مربوط به یادگاری های دوران وزارت رستم قاسمی در نفت است.

درگذشت

رستم قاسمی در روز پنجشنبه مورخ 17 آذر 1401 و تنها یک روز پس از معرفی بذرپاش به عنوان جانشینش در وزارت راه توسط مجلس ، بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

رستم قاسمی


منابع : نم نمک | رستم قاسمی اینستاگرام/ رستم قاسمی فیسبوک/ vsjl rhsld/صفحه شخصی رستم قاسمی/رستم قاسمی ویکی پدیا/ رستم قاسمی تلگرام

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو