مکانیزم کار کولر گازی و مزیت ها و مشکلات استفاده از آن

مکانیزم کار کولر گازی و مزیت ها و مشکلات استفاده از آن


منبع: آرگا

13

1401/9/17

14:13


مکانیزم کار کولر گازی بسیار ساده می باشد و با کمی تحقیق می توانید در مورد نحوه کارکرد آن اطلاعاتی را بدست آورید. در ادامه همراه ما باشید تا علاوه بر این موارد اطلاعاتی در مورد مزیت ها و معایب آن ها نیز برایتان بیان نماییم.

امروزه بسیاری از افراد از کولرهای گازی استفاده می کنند با این حال نیاز است تا یک سری اطلاعاتی در زمینه مکانیزم کار کولر گازی داشته باشید و بدانید که این کولرهای جدید چطور کار می کنند و کارآیی آن ها چگونه خواهد بود.

نحوه عملکرد کولر های گازی

مکانیزم کار کولر گازی و اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب آن

همانطور که می دانید کولرهای گازی دارای دو اسپیلت داخلی و خارجی می باشد و  هوای خنک را از طریق یک واحد داخلی نصب شده روی دیوار با منافذی به درون زمین انتقال خواهد داد. این مدل از کولر های گازی رایج ترین نوع کولرهایی می باشد که می توانید آن ها را مشاهده نمایید.

خنک شدن هوا در داخل

برای این که با مکانیزم کار کولر گازی آنا شوید در ادامه به شما خواهیم گفت که این کولرها چطور می توانند منجر به سرد شدن هوای داخل خانه شوند و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما خواهیم داد.

  • در اسپیلت داخلی پنلی وجود دارد که روی آن صفحاتی فلزی قرار می گیرند. این صفحات و ماده خنک کننده که در حالت مایع و بسیار سرد است از درون آن عبور می نماید و هوای درون اتاق توسط موتور و دمنده به این صفحات دمیده می شود و در هوای اتاق منتشر خواهد شد و شما هوایی خنک تر را تجربه خواهید کرد.
  • در جلوی موتور فن یک پروانه دوم نیز متصل می باشد که هوا را از مجرای ورودی خارج خواهد کرد و هوای سرد تری را به درون آن وارد می نماید.
  • در واقع هوا برای خروج از واحد داخلی باید از یک دریچه عبور نماید و این دریچه دارای فیلتری می باشد که گرد و غبار را جذب کند و هوای تمیز را وارد خانه نماید.
  • مایع سردی که درون لوله ها وجود داشت بعد از این که منجر به خنک تر شدن هوا شد تبدیل به گاز می شود زیرا افزایش دمای زیادی را تجربه خواهد کرد.
  • گازی که از مایع به دست آمده به یونیت خارجی منتقل می شود و با عبور از کمپرسور پر فشار می شود و از کندانسور عبور کرده و دمای خود را از دست خواهد داد و مجددا به مایع تبدیل خواهد شد.

مزیت های استفاده از کولر گازی

مزیت های استفاده از کولر گازی

همانطور که می دانید کولر گازی هوای درون خانه را سریع تر خنک می نماید و می تواند برای افرادی که دوست دارند هوای خنک تری را در خانه داشته باشند بسیار خوب می باشد. باید بدانید که این دستگاه ها دارای یک سری مزیت هایی می باشند که می تواند برای هر فردی موثر باشد از این رو در ادامه آن ها را برای شما بررسی می کنیم.

  • گرمای بسیار شدید می تواند بر هوش تاثیرات منفی داشته باشد از این رو با استفاده از این کولرها می توانید تا حدودی از این تاثیرات بکاهید.
  • خنکی تولید شده توسط این کولرها قابل تنظیم می باشد و می تواند منجر به راحتی شما در حین فعالیت و استراحت شود.
  • دمای پایین در خانه خمی تواند میزان انگل ها و حشرات را به شدت کاهش دهد.
  • دمای کم تر می تواند میزان تعرق را به حدی کاهش دهد که نیاز به آبرسانی به بدن به صورت مداوم نیز کاهش پیدا نماید.
  • میزان آلرژی با وجود این کولرها کاهش پیدا می نماید زیرا این کولرها می توانند همزمان به تصفیه هوا نیز کمک کرده و میزان گرد و غبارها را به شدت کاهش می دهند.
  • با استفاده از این کولرها شما می توانید هوای تمیز تری را تنفس کنید.

عملکرد کولر گازی

معایب استفاده از این کولرها

حال که با مکانیزم کار کولر گازی و مزیت های استفاده از آن آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد معایب آن نیز بدست آورید. در واقع هر وسیله ای می تواند با استفاده مداوم تاثیرات منفی نیز داشته باشد از این رو بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

  • تاثیرات منفی زیاد بر روی دستگاه تنفسی افراد
  • استفاده بی رویه از این کولرها می تواند منجر به ایجاد مشکلات پوستی و کاهش رطوبت پوست گردد.
  • آلودگی صوتی استفاده از این مدل از کولرها تا حدودی می تواند آزار دهنده باشد.
  • گردش هوا می تواند به افزایش بیماری های تنفسی کمک کرده و ویروس ها و میکروب ها را وارد خانه نماید.
  • استفاده بیش از حد از این دستگاه ها با یک سری از بیماری ها مانند التهاب مخاط بینی مزمن، التهاب و عفونت گلو و گرفتگی صدا در ارتباط می باشد.
  • در برخی از شرایط امکان دارد این دستگاه منجر به آلودگی بیشتر در خانه شود.
  • استفاده از این دستگاه برای افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند تا حدودی مضر خواهد بود.
  • این دستگاه می تواند منجر به ایجاد سردرد، گلو درد، خارش های شدید پوستی و مشکلات اینچنینی گردد.
  • در موارد بسیار شدید تر ممکن الست در اثر استفاده بیش از حد از این کولرها مشکلاتی مانند آسم نیز افزایش پیدا کرده و افرادی که دچار ذات الریه می شوند نیز مشکلات فراوانی با این دستگاه خواهند داشت.
  • ار ساعت های طولانی از این کولرها استفاده کنید دیگر تحمل گرما را در بیرون از خانه نخواهید داشت و در این مورد ممکن است مشکلاتی مانند گرمازدگی برایتان ایجاد شود و شما بسیار اذیت خواهید شد.

نکته : معایب استفاده از کولر گازی زمانی ایجاد می شود که شما بی رویه از آن استفاده نمایید و اگر استفاده درست و منطقی از آن داشته باشید هیچ مشکلی برای شما و سلامتی تان ایجاد نخواهد شد.

مکانیزم کار کولر گازی

مکانیزم کار کولر گازی بسیار ساده می باشد و اگر کمی دقت کنید می توانید به راحتی متوجه آن شوید با این حال بهتر است بدانید که استفاده از هر دستگاهی برای خانه می تواند مزیت ها و مزایای مخصوص به خود را داشته باشد از این رو قبل از این که وسیله ای برای خانه خود بخرید ابتدا اطلاعات خود را در مورد آن بالا ببرید. در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد یخ زدن کولر گازی و عملکرد کولر گازی بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید و وارد صفحات مربوطه شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو