مایو زنانه

منبع: ماگرتا

4

1401/9/17

14:23


در فصل تابستان شنا کردن یکی از لذت‌ بخش‌ترین کارها به شمار می‌آید. لباس مخصوص شنا، مایو نام دارد که در طرح‌ها و اشکال گوناگون در بازار موجود است. این لباس کاربردهای متفاوتی دارد؛ که از میان آن‌ها می‌توان به غواصی، آفتاب گرفتن و شنا کردن در استخر یا دریا اشاره کرد. اما منشا این لباس به چه زمانی برمی‌گردد؟ بنابر گفته تاریخ شناسان اولین نشانه‌های وجود مایو در رم باستان روی دیوار یافت شده که به صورت دو تکه بر اندام زنی خودنمایی می‌کرد. اما در سال 1946 در یک فشن شو این لباس پا به عرصه ظهور گذاشت و جنجال بسیار زیادی را نیز به پا کرد. بعد از گذر زمان، وقتی که بازیگران مشهوری مانند بریژیت باردو بیکینی را بر تن کردند و جلوی دوربین فیلم‌برداری ظاهر شدند، این لباس مورد پسند عامه مردم قرار گرفت و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین تن‌پوش بین افراد شد. امروزه در سراسر جهان کمتر کسی را خواهیم دید که بدون یکی از انواع مایو به استخر یا کنار ساحل برود.

مایو زنانه

مایو زنانه

انواع مایو زنانه

در ابتدای امر مایو زنانه به صورت دو تکه ظاهر شد؛ اما به مرور زمان هم شکل این دو تکه تغییر کرد و هم انواع دیگری به بازار عرضه شدند. حتی در کشورهای اسلامی باید به فکر طراحی و دوخت مدلی می‌بودند که مورد استفاده بانوان با پوشش اسلامی قرار بگیرد. در ادامه به بررسی انواع این مدل ها خواهیم پرداخت.

  • تانک سوییت
  • بیکینی
  • تانکینی
  • مونوکینی
  • بورکینی

انواع مایو زنانه

انواع مایو زنانه

تانک سوییت

عمومی‌ترین و ساده‌ترین مایو، مدل تانک سوییت بوده و به صورت یک تکه است. طرح‌ها و اشکال مختلفی از این مدل در بازار وجود دارد. این مدل را می‌توان مدل کلاسیک مایو زنانه نیز در نظر گرفت.

مدل مایو بیکینی

بیکینی یک مایو دو تکه بوده که یک قسمت آن جلوی سینه‌ها را می‌پوشاند و قسمت دیگر درناحیه شرمگاه قرار می‌گیرد. تنوع زیادی در این مدل وجود دارد و تقریبا سلیقه اغلب افراد که این مدل را می‌پسندند، پوشش خواهد داد. به عنوان مثال مدل‌هایی هستند که کل سینه‌ها و لگن را می‌پوشانند و مدل‌هایی نیز به صورت دو بند دوخته می‌شوند و فقط قسمت جلوی شرمگاه را در بر می‌گیرند و قسمت باسن در این مدل عریان است.

تانکینی

مدل مایو زنانه تانکینی در اواخر دهه 1990 در بازار عرضه شد. این لباس ترکیبی از یک تاپ در قسمت بالا و در ناحیه پایین به شکل مدل بیکینی است. تانکینی‌ها در سبک‌ها، رنگ‌ها و اشکال مختلف در بازار وجود دارند. دیده نشدن این مدل مایو دربازار به دلیل کم طرفدار بودنش نیست؛ شاید مانند مدل‌های دیگر پرطرفدار نباشد اما همچنان برای کسانی که نمی‌خواهند یک لباس شنا کاملا پوشیده یا کاملا عریان بر تن کنند، گزینه مناسبی است.

مدل مایو مونوکینی

مدل مونوکینی به مدلی گفته می‌شود که در واقع فقط از یک تکه تشکیل شده است و آن تکه قسمت شرمگاه بدن را می‌پوشاند و سینه‌ها را پوشش نمی‌دهد. این لباس در سال 1964 طراحی شد. این طرح انقلابی و بحث برانگیز از بالای ناف شروع می‌شود و تا قسمت بالایی ران‌ها را در بر می‌گیرد و به وسیله دو بند روی بدن نگه داشته می‌شود. وقتی از طراح این لباس سوال شد که چرا دست به طراحی این مدل زده است، پاسخ داد که هدفش این نبود که این لباس را وارد تجارت کند؛ بلکه می‌خواست در برابر جامعه سرکوبگر آن زمان اقدامی انجام دهد. وقتی در 3 ژوئن سال 1964 این لباس در بازار پخش شد، جنجال‌های بسیار زیادی را برپا کرد. اما به مرور زمان و دیدن عکس افراد مشهور روی مجله ووگ در حالی که مونوکینی بر تن کرده بودند، از سمت جامعه پذیرفته شد.

مدل مایو زنانه بورکینی

مدل مایو بورکینی مدل اسلامی مایو زنانه بوده و مخصوص بانوان مسلمان علاقمند به شنا کردن است. این لباس از کلاه، یک مایو دامن دار و یک شلوار تهیه شده است. این مایو تمامی قسمت‌های بدن را می‌پوشاند و در سال 2004 طراحی و به بازار عرضه شد. این مدل اگر چه در ابتدا به خاطر عقاید مذهبی زنان مسلمان طراحی شد اما امروزه برخی از افراد که پوست حساسی نسبت به نور خورشید دارند، از این مدل لباس استفاده می‌کنند.

چرا باید مایو بپوشیم؟

مایو فقط برای شنا کردن در دریا و استخر کاربرد ندارد. از این لباس برای آفتاب گرفتن در لب ساحل و همچنین قواصی استفاده می‌شود که مدل های بسیاری از آنها را می توان در پیج مایو زنانه ساترال که جز بزرگ ترین سایت های لباس شنا در ایران است را می توان دید . این لباس مانع از آفتاب سوختگی یا اثرگذاری کلر روی قسمت‌های حساس بدن خواهد شد. متریال به کار رفته در این لباس برای شناگرانی که در مسابقات شرکت می‌کنند، بسیار ضروری بوده و باعث حرکت بهتر شناگر خواهد شد.

پیج مایو زنانه

پیج مایو زنانه

قیمت مایو زنانه به چه صورت است؟

تعیین قیمت مایو زنانه تحت تاثیر مسایل بسیار زیادی بوده و نمی‌توان یک قیمت قطعی تعیین کرد. جنس به کار رفته، برند و مدل از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت مایو هستند.

از چه متریالی برای مایو استفاده می‌کنند؟

هر ماده‌ای واکنش متفاوتی در برخورد با آب از خود نشان می‌دهد. لذا بسیار مهم است که در انتخاب جنس به کار رفته در مایو نهایت دقت صورت بگیرد تا شخص دچار مشکلات پوستی مانند ایجاد آلرژی نشود. مایو را از جنس‌های مختلفی می‌سازند و هر کس بنا بر نیازی که دارد، جنس مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. به طور قطع جنس انتخابی یک شناگر حرفه‌ای با شخصی که به صورت تفننی به استخر می‌رود، متفاوت است.

  • نایلون
  • پلی استر
  • اسپندکس
  • کتان
  • لاکرا

از مهمترین متریال به کار رفته در لباس مایو هستند.

شگفتی‌های تمام نشدنی دنیای مد!

به راستی که دنیا مد و فشن هرگز تمام نخواهند شد. این جهان فقط برای پوشیدن لباس طراحی نشده است. در طول تاریخ، طراحان لباس ثابت کرده‌اند که می‌توانند انقلاب را به واسطه صنعت خود به راه بیندازند. مایو زنانه یکی از لباس‌های بسیار پر طرفدار در بین بانوان بوده و همه افراد اهل شنا از داشتن حداقل یک مدل آن بهره می‌گیرند. لباس مایو با جنس‌های مختلفی در بازار موجود بوده و فرد می‌تواند نسبت به نیاز خود جنس مورد نظر را خریداری کند. نظر شما خواننده گرامی چیست؟ مدل مایو محبوب شما کدامیک از موارد بالا است؟ ما منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو