بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست پرسپولیس و تیم ملی و عکس قدیمی و جدید

منبع: شبونه

27

1401/9/17

14:37


کریم باوی از فوتبالیست های سرشناس تیم ملی ایران بود که در 9 دی ماه 1343 در خرمشهر به دنیا آمد و در ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در تهران درگذشت او  سال ها در تیم ملی فوتبال ایران و تیم های شاهین و پرسپولیس بازی کرد. https://video-vcdn.varzesh3.com/videos-quality/2022/12/08/C/ubviu4xe.mp4 بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست کریم باوی متولد 9 دی …

کریم باوی از فوتبالیست های سرشناس تیم ملی ایران بود که در 9 دی ماه 1343 در خرمشهر به دنیا آمد و در ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در تهران درگذشت او  سال ها در تیم ملی فوتبال ایران و تیم های شاهین و پرسپولیس بازی کرد.

بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست

کریم باوی متولد 9 دی 1343 در خرمشهر بود در حالی که مدت کمی در فوتبال حضور داشت موفق شد به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تیم ملی ایران لقب بگیرد.

بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست پرسپولیس و تیم ملی و عکس قدیمی و جدید

او در ۲۳ بازی توانست ۱۰ گل را به ثمر برساند که در بین مهاجمان وقت تیم ملی آمار بسیار خوبی بود.

ضربات سر او یکی از بهترین های تیم ملی ایران به شمار می آمد.

سوابق

کریم باوی توانست با تیم پرسپولیس تهران در سال ۱۳۷۱ در لیگ آزادگان مقام نایب قهرمانی را تجربه کند.

همچنین 23 بار برای تیم ملی ایران بازی کرده است.

بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست پرسپولیس و تیم ملی و همسر و فرزندان +عکس

ترکش در پا

جالب است بدانید کریم باوی دو ترکش در بدنش بود اما با وضعیتی که داشت باز هم فوتبال را ادامه داد اما در نهایت وضعیت جسمی او باعث شد که مدتی از فوتبال به دور باشد.

بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست پرسپولیس و تیم ملی و همسر و فرزندان +عکس

وضعیت مالی کریم باوی چندان خوب نبود و در مهرماه ۱۳۹۲ حمید استیلی و باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند هزینه جراحی او را بپردازند و در نهایت پای او را عمل کردند.

تیم های باشگاهی

کریم باوری در سال ۱۳۶۳ فوتبالش را با تیم شاهین آغاز کرد و به مدت سه سال در این تیم بازی کرد سپس به پرسپولیس آمد در مدت زمان کمی که در پرسپولیس بود توانست بازی های بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست پرسپولیس و تیم ملی و همسر و فرزندان +عکس

در سال ۱۳۶۹ به شاهین رفت و بعد از سه سال مجددا به پرسپولیس بازگشت.

کریم باوی تا سال ۱۳۷۱ در تیم پرسپولیس بازی کرد و در نهایت به دلیل ترکش در پایش مدتی از فوتبال به دور بود و در نهایت در سال ۱۳۷۶ به شاهین اهواز آمد و مدتی در این تیم بازی کرد.

تیم ملی

کریم باوی در سال ۱۹۸۵ میلادی به تیم ملی ایران دعوت شد و چهار سال در تیم ملی ایران بازی کرد و ۲۳ بازی ملی دارد و ۱۰ گل را هم به ثمر رسانده است.

همچنین ببینید:

درگذشت

ین گلزن درخشان سابق تیم‌های شاهین، پرسپولیس و تیم ملی پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان درگذشت. ظهور کریم باوی در فوتبال ایران به اوایل دهه ۱۳۶۰ بازمی‌گردد، جایی که او با درخششی ناگهانی در تیم فوتبال شاهین، آقای گل رقابت‌های جام باشگاه‌های تهران در سال ۱۳۶۴ شد و پس از حضور پرویز دهداری در تیم ملی بدل به مهره اصلی خط حمله ایران در حضور بزرگان و نامدارانی مثل ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس، عبدالعلی چنگیز، حمید علیدوستی و … شد.

بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست پرسپولیس و تیم ملی و همسر و فرزندان +عکس

گلایه کریم باوی از بی‌توجهی‌ها و اوضاع فوتبال ایران

کریم باوی در مصاحه با خبرگزاری ایسنا با اشاره به دوران فوتبالش گفت: این همه برای فوتبال دویدیم اما کسی سراغی از ما نمی‌گیرد. متاسفانه کسی نیست که سراغ کریم باوی را بگیرد.

این بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران درباره اینکه مدتی قبل در مراسم بزرگداشت مرحوم دهداری، از مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی‌ المپیک درخواست شد که به دیدار او بروند و در فرآیند درمان این بیماری به او کمک کنند، گفت: تاکنون هیچ خبری نشده است. اصلا و ابدا کسی برای کمک نیامد. اگر خبری می‌شد، من می‌گفتم. حتی اگر می‌آمدند و سراغی می‌گرفتند، روحیه من هم بهتر می‌شد. ما این همه زحمت کشیدیم، انتظار داشتم کمی توجه می‌شد.

همچنین ببینید:

باوی درباره اینکه در این مدت چه کسانی به دیدار او رفته و یا کمکی کرده‌اند، اظهار کرد: حسن یوسفی گاهی سر می‌زد که مدتی است او را نمی‌بینم. حمید استیلی یک مقدار کمک حال بود. از فدراسیون فوتبال و وزارت و باشگاه پرسپولیس خبری نیست.

بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست پرسپولیس و تیم ملی و عکس قدیمی و جدید پیری و جوانی

باوی در پاسخ به این سوال که آیا صندوق پیشکسوتان کمکی به او کرده است یا خیر؟ گفت: صندوق پیشکسوتان هم کمکی نکرده است. اگر کمکی کرده بودند، می‌گفتم.

این بازیکن سابق تیم ملی درباره اینکه این روزها در محافل ورزشی حاضر می‌شود و آیا سفری به خوزستان داشته است یا خیر؟ اظهار کرد: نه، فقط بعضی وقت‌ها به مغازه رفیقم می‌روم و شب‌ها آنجا هستم. خیلی وقت است که خوزستان نرفتم. آخرین بار دو سال قبل بود که به خوزستان رفتم.

بیوگرافی کریم باوی فوتبالیست پرسپولیس و تیم ملی و عکس قدیمی و جدید پیری و جوانی

باوی درباره مصاحبه اخیر علی دایی مبنی بر اینکه گفته بود از حمید علی دوستی و کریم باوی چیزهای زیادی یاد گرفته است، گفت: علی دایی همیشه حقایق را می‌گوید و انسان بزرگی است. اینکه از ما یاد می‌کند، بزرگواری ما را نشان می‌دهد.

همچنین ببینید:

موقعی که در پرسپولیس بودم، مهاجم دیگری در این تیم جای نداشت. کم کم من هم افت کردم و سن و سالم بالاتر رفت و وضعیت جسمانی به هم ریخت تا علی دایی وارد تیم ملی شد. حتی به یاد دارم در یک بازی پرسپولیس و بانک تجارت بازی داشتند که گفته بودند علی دایی من را مهار کند اما هر چند بار تلاش کرد، نتوانست جلوی ضربه‌های سر من را بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو