جاذبه های گردشگری استان اردبیل از وضعیت تک بعدی خارج شد

منبع: همگردی

5

1401/9/17

19:34


ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، جاذبه های گردشگری استان اردبیل از وضعیت تک بعدی خارج شد.

فردین عینی اظهار کرد: شهرهای ملی عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر ملی گلیم و ورنی بتازگی با تشکیل دبیرخانه کار خود را به شکل جدی آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: استان اردبیل با داشتن آثار مهم تاریخی و میراث ثبت جهانی در چهارگوشه خود جاذبه های مهمی در این حوزه برای گردشگران دارد و با ساماندهی سایر آثار جاذبه های بیشتری ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در زمینه محوطه تاریخی شهر یئری مشگین شهر نیز گفت: این محوطه تاریخی به پایگاه ملی تبدیل شده و پروژه پوشش این مجموعه در حال اتمام است که در ادامه نیز با تبدیل این مجموعه به سایت موزه شرایط حفظ و نگهداری آن و حتی شرایط بازدید عمومی بهبود می یابد.

عینی یکی از برنامه های این اداره کل برای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی استان را ثبت ملی آنها دانست و افزود: پس از ثبت ملی شرایط قانونی برای حفاظت از میراث فرهنگی تسهیل می شود.

وی با اشاره به تعدد آثار فرهنگی و تاریخی در استان و کمبود منابع و نیروی انسانی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: حفاظت از این آثار تنها با همراهی مردم، انجمن های میراث فرهنگی و نهادهای امنیتی ممکن است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در حوزه صنایع دستی استان هم با پرداخت تسهیلات گسترده به صورت فردی و کارگاهی و ارائه آموزش در همه شهرستان ها دنبال توانمندسازی مردم و علاقمندان به صنایع دستی هستیم.

جاذبه های گردشگری استان اردبیل از وضعیت تک بعدی خارج شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو