گوشی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ؛ مشخصات، قیمت، طراحی و تاریخ عرضه

منبع: پلازا

3

1401/9/17

20:02


گوشی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ؛ مشخصات، قیمت، طراحی و تاریخ عرضه

سری Z Flip سامسونگ شاید محبوب‌ترین گوشی‌های تاشو در جهان باشند. سامسونگ توجه ویژه‌ای به این سری دارد و هرسال تلاش کرده آن را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید همراه کند. عضو بعدی قرار است گوشی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ باشد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به آخرین اخبار و شایعات پیرامون این گوشی بپردازیم.

سامسونگ چند ماه پیش از جدیدترین عضو خانواده فلیپ یعنی گلکسی زد فلیپ 4 رونمایی کرد. آن گوشی با توجه به شارژدهی بهتر و دوام و مقاومت بالاتر، توانست نظر مثبت منتقدین و کاربران را به‌خود جلب کند. اما کم کم باید تمرکزمان را به بررسی گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ که احتمالا در سال 2023 عرضه می‌شود، معطوف کنیم.

فهرست مطالب

گوشی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ

با توجه به بهبودهایی که سامسونگ به نسل چهارم سری فلیپ داده است، بسیاری از کارشناسان امیدوارند با معرفی گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ، بتوانیم شاهد رونمایی از یک گوشی کامل‌تر از کره‌ای‌ها باشیم. در حال حاضر و تا پیش از این که تریلر گوشی گلکسی z flip 5 منتشر شود، باید به اولین شایعات این گوشی بپردازیم.

مشخصات گوشی گلکسی Z Flip 5

با توجه به این که در ماه‌های اولیه هستیم و هنوز تا زمان عرضه گوشی فاصله خیلی زیادی داریم، هنوز اخبار زیادی در مورد گوشی منتشر نشده است. یکی از اولین اطلاعاتی که تاکنون افشا شده، به پردازنده گوشی اشاره دارد و مدعی است که این گوشی از اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد. این اطلاعات را وبسایت کره‌ای The Elec منتشر کرده است.

گوشی گلکسی z flip 5

با توجه به این که کوالکام یک نسخه پلاس از اسنپدراگون 8 نسل 1 را عرضه کرد و سامسونگ نیز از همین نسخه در گلکسی زد فلیپ 4 استفاده کرد، این احتمال وجود دارد که گلکسی زد فلیپ 5 از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 استفاده کند؛ با این حال اگر شاهد عرضه نسخه پلاس نباشیم، به‌احتمال خیلی زیاد سامسونگ از همان پردازنده پرچم‌دار اسنپدراگون 8 نسل 2 برای این گوشی استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که قرار است قلب تپنده تمام گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی در سال 2023 باشد.

اما در مورد سایر مشخصات مثل رم گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ، هنوز هیچ خبر یا گمانه‌زنی انتشار پیدا نکرده است.

نمایشگر گوشی گلکسی Z Flip 5

در مورد نمایشگر، راس یانگ که یکی از کارشناسان پنل‌های نمایش است، مدعی شده که صفحه نمایش کاور گوشی، قرار است بزرگ‌تر شود و به حداقل 3 اینچ افزایش پیدا کند. این در حالی است که صفحه نمایش کاور زد فلیپ 4 در حال حاضر 1.9 اینچ است. در این صورت باید شاهد تغییرات گسترده‌ای در طراحی گوشی گلکسی Z Flip 5 نیز باشیم. همچنین احتمالا نمایشگر کاور، قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت و به یکی از ویژگی های جدید گوشی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ تبدیل می‌شود.

به گفته یانگ، سامسونگ نمایشگر اصلی را نیز بهبود خواهد داد و قصد دارد با بهره‌مندی از یک طراحی جدید برای لولای گوشی، بخش میانی صفحه نمایش (قسمتی که از وسط تا می‌شود) را که با چشم قابل مشاهده است، را به‌شکل بهتری مخفی کند. به‌خصوص از آنجایی که رقبای چینی سامسونگ در این زمینه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتند.

تاریخ عرضه گوشی گلکسی Z Flip 5

هنوز در مورد تاریخ عرضه گوشی گلکسی Z Flip 5، سامسونگ رسما اطلاع‌رسانی نکرده است ولی با توجه به تاریخ عرضه مدل‌های قبلی این گوشی، می‌توان تاریخ رونمایی نسل جدید را حدس زد. 3 مدل قبلی همگی در ماه آگوست (مرداد/شهریور) معرفی شدند. تنها گلکسی زد فلیپ نسل بود که در ماه فوریه عرضه شد.

تاریخ عرضه گوشی گلکسی z flip 5

با توجه به این که سامسونگ ماه فوریه را برای معرفی پرچم‌داران سری S و به‌خصوص سری گلکسی S23 کنار گذاشته است، بعید است که این گوشی در این ماه معرفی شود. به‌احتمال خیلی زیاد آن‌ها گلکسی زد فلیپ 5 را نیز در ماه آگوست سال 2023، معرفی خواهند کرد.

قیمت گوشی گلکسی Z Flip 5

قیمت گوشی‌های تاشو همچنان بسیار بالا است. با این حال طی چند سال گذشته شاهد کاهش قیمت آن‌ها بودیم. البته بعید است قیمت زد فلیپ 5 تفاوت خیلی زیادی با نسل 4 داشته باشد. با این حال سامسونگ قیمت گلکسی زد فلیپ 4 را در اروپا و بریتانیا افزایش داده بود و مشخص نیست چنین برنامه‌ای برای زد فلیپ 5 نیز دارد یا خیر.

گلکسی زد فلیپ 4 در مدل 128 گیگابایتی با قیمت 999 دلار در آمریکا عرضه شد و در حال حاضر نیز در بازار ایران حدود 38 میلیون تومان قیمت دارد. البته در صورت بالا رفتن قیمت دلار، به‌احتمال خیلی زیاد، قیمت این گوشی در ایران بالای 40 میلیون تومان خواهد بود.

سخن پایانی

این‌ها فعلا تنها اطلاعات و شایعاتی بودند که تاکنون در مورد گوشی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ منتشر شدند. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ به‌نظر شما دوربین گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ و دیگر مشخصات آن باید با چه به‌روزرسانی‌هایی همراه شوند تا این گوشی بتواند موفقیت بیشتری در بازار داشته باشد؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو