معرفی سریال اشک و لبخند (ع الحلوة والمرة) ؛ داستان، بازیگران و بررسی سریال

معرفی سریال اشک و لبخند (ع الحلوة والمرة) ؛ داستان، بازیگران و بررسی سریال


منبع: پلازا

8

1401/9/17

21:04


معرفی سریال اشک و لبخند (ع الحلوة والمرة) ؛ داستان، بازیگران و بررسی سریال

سریال اشک و لبخند یک سریال لبنانی پرطرفدار است که با پخش خود توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم سری به آثار کشورهای عربی زده و سریال لبنانی اشک و لبخند را به شما معرفی کنیم.

سریال اشک و لبخند (به عربی: ع الحلوة والمرة و به انگلیسی: Ala Al Hilwa Wa Al Morra) محصول کشور لبنان به کارگردانی فاکارت قادی (Fakart Qady) ساخته شده است. نویسندگان این سریال لوبنا ماشالله (Lubna Mashallah) و مای هایک (Mai Hayek) هستند. این سریال از شبکه MBC 1 پخش شد و در واقع اقتباسی از سریال ترکی در روز خوب در روز بد (İyi Günde Kötü Günde) محسوب می‌شود. در این مقاله پلازا قصد داریم تا به معرفی این سریال بپردازیم.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال اشک و لبخند

داستان سریال لبنانی اشک و لبخند / خلاصه ی سریال لبنانی اشک و لبخند

ژانر سریال اشک و لبخند کمدی، درام و عاشقانه است. این اثر نخستین بار در تاریخ 29 اوت 2021 (6 شهریور 1400) از شبکه MBC 1 شروع به پخش شد و در تاریخ 16 نوامبر 2021 (25 نوامبر 2021) به پایان رسید. حال اگر سوال شما این باشد که سریال عربی اشک و لبخند چند قسمت است؟ باید بگوییم این سریال طی یک فصل و 58 قسمت 45 دقیقه‌ای پخش شد.

داستان سریال لبنانی اشک و لبخند

در این بخش قصد داریم به خلاصه ی سریال لبنانی اشک و لبخند بپردازیم. داستان درباره زنی به نام فرح است که نامزدش رایان او را در روز عروسی به دلیل بحث با پدرش ترک می‌کند. فرح دلشکسته سعی می‌کند خود را سرپا نگه دارد و به شغل برنامه‌ریز عروسی مشغول می‌شود. حال پس از پنج سال رایان بازگشته اما با زنی دیگر که قرار است با او ازدواج کند.

بازیگران سریال اشک و لبخند

تیم بازیگری این سریال شامل 18 بازیگر می‌شود که 4 بازیگر این سریال اصلی و دیگر بازیگران مکمل هستند. دانا ماردینی (Dana Mardini) در نقش فرح، نیکلاس موئاواد (Nicolas Mouawad) در نقش رایان، بامیلا الکیک (Pamela El Kik) در نقش لانا و جو طراد (Joe Trad) در نقش ویسم در این اثر ایفای نقش دارند. در ادامه به معرفی آنان خواهیم پرداخت.

دانا ماردینی در نقش فرح

بازیگران سریال اشک و لبخند - دانا ماردینی

  • سن: 34 سال
  • محل تولد: دمشق، سوریه

دانا ماردینی بازیگر اهل سوریه در 26 ژوئن 1988 (5 تیر 1367) به دنیا آمد‌. او به محض فارغ‌التحصیلی از دانشگاه وارد دنیای بازیگری شد و در چند تئاتر و سریال به ایفای نقش پرداخت. او تاکنون در 15 سریال، 2 فیلم سینمایی و 4 تئاتر ایفای نقش داشته است. سریال اشک و لبخند معروف‌ترین اثر او محسوب می‌شود.

نیکلاس موئاواد در نقش رایان

ژانر سریال اشک و لبخند - نیکلاس موئاواد

  • سن: 43 سال
  • محل تولد: بیروت، لبنان

نیکلاس موائاواد بازیگر لبنانی در 22 فوریه 1979 (3 اسفند 1357) به دنیا آمد. او در سینمای عرب و آمریکا فعالیت می‌کند. این بازیگر نخستین بار کار خود را با مجری‌گری و در سال 2003 شروع کرد و سپس به او پیشنهادهای بازیگری داده شد. نیکلاس موئاواد در کشورهای عربی شهرت خوبی دارد و بارها در سریال‌های مختلف مصری ایفای نقش داشته و برای بازی در آنها ستایش شده است. در سال 2019 این هنرپیشه در نخستین فیلم انگلیسی زبان خود یعنی فیلم تنها پسر او (His Only Son) ایفای نقش داشت.

بامیلا الکیک در نقش لانا

سریال عربی اشک و لبخند چند قسمت است - بامیلا الکیک

  • سن: 34 سال
  • محل تولد: دیر القمر، لبنان

بامیلا الکیک بازیگر اهل لبنان متولد 14 مه 1988 (24 اردیبهشت 1367) است. او در بیروت بزرگ شد و از همان کودکی به دنیای بازیگری علاقه داشت و در آن فعالیت می‌کرد. او در سنین نوجوانی علاقه خود را به رقص و آواز نیز نشان داد و سرانجام در سن 18 سالگی رسما وارد دنیای بازیگری شد. یکی از نقش‌آفرینی‌های معروف این بازیگر در ایران، ایفای نقش ژاکلین در قسمت اول سریال ساخت ایران بود. بامیلا الکیک در سریال اشک و لبخند ایفاگر نقش لانا همسر رایان است.

جو طراد در نقش ویسم

تریلر سریال لبنانی اشک و لبخند - جو طراد

  • سن: 41 سال
  • محل تولد: بیروت، لبنان

جو طراد بازیگر اهل لبنان در 27 نوامبر 1981 (6 آذر 1360) به دنیا آمد. او فارغ التحصیل دانشگاه نوتردام است و پس از فعالیت در زمینه تبلیغات تجاری به او پیشنهاد بازیگری شد. این بازیگر از سال 2012 تاکنون فعالیت می‌کند، یک فیلم سینمایی و 26 سریال در کارنامه خود ثبت کرده است. از آثار شاخص او باید به سریال‌های اجیال و عروس بیروت اشاره کنیم.

سایر بازیگران سریال اشک و لبخند عبارتند از:

  • سلما المصری (Salma El Masry) در نقش شریهان
  • محمد خیر الجراح (Nour Ali) در نقش صلاح
  • نورعلی (Nour Ali) در نقش آیه
  • کارمن لبس (Carmen Lebbos) در نقش اسما
  • و…

بررسی سریال عربی اشک و لبخند

بررسی سریال عربی اشک و لبخند / نقد سریال لبنانی اشک و لبخند

به قسمت نقد سریال لبنانی اشک و لبخند می‌رسیم. درباره این سریال باید گفت که آنقدر قوی عمل کرد تا بتواند خود را از مرزها خارج کرده و به کشورهای دیگر نشان دهد اما در حد یک سریال بین‌المللی و پر از جاذبه نبود. البته نباید از این حقیقت غافل شویم که سریال از لحاظ روایت داستان و کیفیت توانست از نسخه ترکی خود بهتر عمل کند. نمرات سریال عربی اشک و لبخند نیز قابل قبول بودند. این اثر از سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 7.9 از 10 را دریافت کرد اما لازم به ذکر است که بگوییم این نمره صرفا براساس 17 رای است. از طرف دیگر 92% کاربران گوگل سریال را پسندیدند که می‌توان گفت با مجموعه تلویزیونی درخور تماشایی روبه‌رو بودیم.

کلام آخر

به پایان این مقاله رسیدیم و با معرفی سریال اشک و لبخند همراه شما بودیم‌. ظاهرا فیلم و سریال‌های عربی نیز در میان آثاری قرار گرفتند که قصد اثبات خود به دنیا را دارند. تلاش‌ها قصد دارند این را بگویند که دیگر نیاز نیست برای تماشای یک فیلم یا سریال در اوقات فراغت فقط به سراغ کشورهای اروپایی و آمریکایی برویم. البته هنوز راه طولانی‌ای برای بالا بردن کیفیت این آثار نیاز است. تریلر سریال لبنانی اشک و لبخند را تماشا کردید؟ تا چه حد از عملکرد این اثر راضی بودید؟ اگر این مجموعه تلویزیونی را تماشا نکرده‌اید با دانلود سریال لبنانی اشک و لبخند و دیدن آن تجربه جدیدی از تماشای سریال به زبان عربی داشته باشید. از همراهی شما متشکریم‌.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو