بیوگرافی محسن شکاری و فیلم جرم در خیابان ستارخان و اعدام و پیج اینستاگرام

منبع: شبونه

15

1401/9/17

21:08


در بیوگرافی محسن شکاری امده است او فرزند مسعود متولد ۱۳۷۸ یکی از دستگیر شده ها در اغتشاشات آبان ماه بوده که به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد و  آذر در نهایت حکم وی در  اجرا شد. https://media.mehrnews.com/d/2022/12/08/0/4354316.mp4 بیوگرافی محسن شکاری محسن شکاری متولد ۱۳۷۸و ۲۳ ساله سن داشت به دلیل اغتشاش در خیابان …

در بیوگرافی محسن شکاری امده است او فرزند مسعود متولد ۱۳۷۸ یکی از دستگیر شده ها در اغتشاشات آبان ماه بوده که به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد و  آذر در نهایت حکم وی در  اجرا شد.

بیوگرافی محسن شکاری

محسن شکاری متولد ۱۳۷۸و ۲۳ ساله سن داشت به دلیل اغتشاش در خیابان و به هم زدن نظم و آرامش جامعه و مجروح کردن یک مامور بسیجی به محاربه متهم و در نهایت به اعدام محکوم شد.

بیوگرافی محسن شکاری و فیلم جرم در خیابان ستارخان و اعدام و پیج اینستاگرام

جلسه اول دادگاهی او در دهم آبان ماه برگزار شد و بعد از صدور حکم اعدام این حکم و دیوان عالی کشور تایید شد و در نهایت روز ۱۷آذر ۱۴۰۱ اجرا گردید این اولین حکم اعدام یک اغتشاشگر در سال ۱۴۰۱ بود.

ماجرای اغتشاش

محسن ستاری در سوم مهرماه ۱۴۰۱ دستگیر شد او اقدام به بستن خیابان ستارخان کرده و یک مامور بسیجی را مجروح کرده است بعد از برگزاری جلسه دادگاه او در نهایت اتهام او را مصداق خفه ناس تشخیص دادند و حکم اعدام وی صادر شد .

همچنین ببینید:

جرم محسن شکاری

براساس دادنامه صادره از طرف دادگاه انقلاب تهران محسن شکاری به جرم محاربه از طریق اسلحه کشیدن برای قتل و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم با استفاده از سلاح سرد که منجر به زخمی شدن یک مامور بسیجی در حین انجام وظیفه شده بود به اعدام محکوم شد و بعد از تایید در دیوان عالی کشور حکم او اجرا شد.

بیوگرافی محسن شکاری و فیلم جرم در خیابان ستارخان و اعدام و پیج اینستاگرام

محسن شکاری در سومین روز از مهرماه بازداشت شد جلسه اول دادگاه او که دهم آبان ماه برگزار شد گفته می‌شود که اقدام به مسدود کردن خیابان ستارخان تهران کرده و عبور و مرور مردم را مختل کرده است و همچنین با قمه با یک مامور بسیجی درگیر شده و کتف سمت راست او را مورد ضرب و جرح قرار داده است که به او ۱۳ بخیه زده شده است و به قصد کشتن این نیروی بسیجی اقدام کرده است.

روایت محسن شکاری از اغتشاش

محسن شکاری درباره حضورش در اغتشاشات می‌گوید به همراه یکی از دوستان از محله نارمک به میدان ولیعصر آمدیم و آنجا که شلوغ شده بود ما هم به آنها پیوستیم و اقدام به بستن تقاطع خیابان کردیم علی به من گفت به تجمعات برویم و یک قبضه قمه نیز به من داد تا ماموران را بزنیم و به من گفت اگر ماموری را بتوانم بزنم پول خوبی را به من می دهند.

روایت بسیجی مجروح شده

شاکی پرونده می‌گوید سوم مهرماه بود که ماموریتی به من دادند تا به گشت‌زنی به خیابان ستارخان برویم ساعت ۸ شب بود که وارد خیابان ستارخان شدم که بیش از ۱۰۰ الی ۱۵۰ خودرو در ترافیک گیر کرده بودند به جلوتر رفتم دیدن دو نفر اقدام به بستن خیابان کرده‌اند که در دستانشان قمه بود و مردم را تهدید می کرد که اگر با آنها همکاری نکند به ماشینشان آسیب می‌زند من هم پیاده شدم و به سمت متهم رفتم و گفتم داری چیکار می کنی که به من حمله کرد و ضرباتی را به من زد.

بیوگرافی محسن شکاری و فیلم جرم در خیابان ستارخان و اعدام و پیج اینستاگرام

فرجام خواهی وکیل محکوم علیه محسن

فرجام خواهی وکیل محکوم علیه محسن شکاری نسبت به رای صادره وارد و موجه نیست زیرا اقدامات مرتکب یعنی حضور در جمع اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان‌ و تهدید مردم با سلاح سرد و نیز درگیر شدن با برخی از نیروهای حافظ امنیت و مجروح کردن آن‌ها با سلاح سرد از مصادیق (من شهر السلاح لاخافه الناس) یعنی بزه محاربه است و دادنامه صادره از این جهت منطبق با موازین شرعی و قانونی است، لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید و ابرام می‌شود.

بیوگرافی محسن شکاری و فیلم جرم در خیابان ستارخان و اعدام و پیج اینستاگرام

دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور حافظ امنیت حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود. در این مرحله پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی های دقیق تر، به دیوان عالی کشور ارسال گردید. در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور ، مورد تایید قرار گرفت و صبح امروز، ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.

منبع ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو