سری تکنو Phantom X2 معرفی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

سری تکنو Phantom X2 معرفی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی


منبع: تکراتو

9

1401/9/17

22:44


کمپانی تکنو که معمولا محصولاتی اقتصادی روانه بازار می‌کند، امروز از سری تکنو Phantom X2 شامل دو گوشی با مشخصات فنی قابل توجه رونمایی کرده است.

کمپانی تکنو که معمولا محصولاتی اقتصادی روانه بازار می‌کند، امروز از سری تکنو Phantom X2 شامل دو گوشی با مشخصات فنی قابل توجه رونمایی کرده است.

کمپانی تکنو امروز از دو گوشی جدید تکنو فانتوم ایکس 2 و ایکس 2 پرو رونمایی کرد. هر دو گوشی به پردازنده قدرتمند دایمنسیتی 9000 مجهز هستند و از رم LPDDR5X و حافظه UFS 3.1 پشتیبانی می‌کنند. این دو گوشی نسبت به نسل گذشته خود،‌ارتقای قابل توجهی دارند.

بیشتر بخوانید: گوشی‌های سری آیکو 11 (iQOO 11) رسما معرفی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

مشخصات سری تکنو Phantom X2

سری گوشی‌های فانتوم ایکس 2 از نمایشگری 6.8 اینچی از نوع آمولد با نرخ نوسازی 220 هرتز برخوردار هستند که وضوح تصویر فول‌اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 20:9 را عرضه می‌کند. این گوشی‌ها طراحی عجیبی دارند و نمایشگرشان با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

سری تکنو Phantom X2 معرفی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم این گوشی‌ها هر دو از پردازنده دایمنسیتی 9000 برخوردار هستند که از لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC استفاده می‌کند و دارای یک هسته کورتکس X2، سه هسته A710 چهار هسته A510 است که در کنار آن‌ها، پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 تعبیه شده است. مدل پایه این سری با ترکیب حافظه ۸/۲۵۶ گیگابایت و مدل پرو آن با ترکیب حافظه ۱۲/۲۵۶ گیگابایت ارائه شده‌ است.

دو گوشی باتری یکسانی با گنجایش 5160 میلی‌آمپر ساعت دارند که با شارژر فوق‌سریغ 45 واتی شارژ می‌شود. اما تفاوت‌ها در بخش تصویربرداری آغاز می‌شود. جایی که مدل ایکس دو پرو دارای یک حلقه تزئینی در اطراف لنز پرتره جمع شدنی خود است که در مدل ایکس 2 خبری از آن نیست.

گرچه در اصل در این گوشی با یک دوربین پرتره مواجه هستیم، اما لنز 65 میلی‌متری آن برای استفاده به عنوان دوربین تله‌فوتو با بزرگنمایی 2.5 برابری نیز می‌تواند کارکرد داشته باشد. از سوی دیگر، قابلیت جمع شدن این دوربین باعث شده تا ضخامت گوشی کمی کاسته شود.

مدل ایکس 2 پرو در مجموع دوربین بهتری نسبت به مدل استاندارد دارد و از یک سنسور ۱/۱.۳ اینچی ایزوسل ۳.۰ با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل بهره می‌برد و در کنار آن از یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است که به‌عنوان دوربین ماکرو با قابلیت فوکوس خودکار نیز عمل می‌کند.

سری تکنو Phantom X2 معرفی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

در حالیکه سنسور بزرگ ۱/۱.۳ اینچی برای جذب نور بیشتر، کاملا بزرگ است، مدل Phantom X2 از روش دیگری استفاده کرده است. این گوشی از یک سنسور RGBW استفاده می‌کند. این سنسور ۶۰ درصد نور بیشتری جذب می‌کند. از طرفی مدل X2 به جای لنز کاملا پاستیکی مدل پرو از یک لنز شیشه‌ای استفاده می‌کند که جذب نور را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.‌ ترکیب این دو روش باعث جذب دو برابری نور نسبت به روش‌ سنتی شده است.

گوشی فانتوم X2 از همان دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت ماکرو مدل پرو و یک دوربین عمقی ۲ مگاپیکسلی برای حالت بوکه محاسباتی استفاده می‌کند. هر دو مدل استاندارد و پرو مجهز به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستند. مدل Phantom X2 Pro در رنگ‌های نارنجی و خاکستری ارائه شده و مدل X2 در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری قابل دسترس است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی سری تکنو Phantom X2 چیست؟ آیا این گوشی‌ها می‌توانند رقبای قابل توجهی برای پرچمداران هم رده باشند؟ نظرات خود را با ما در تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو