ارتقای مهارتهای آموزشی صنایع دستی در کردستان

منبع: همگردی

12

1401/9/17

23:02


ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، ارتقای مهارتهای آموزشی صنایع دستی در کردستان صورت می گیرد.

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار باید ضمن تولید و ترویج آثار ارزشمند هنری، به تربیت هنرمندان جدید و توانمندسازی صنعتگران این حوزه پرداخته شود.

وی بر تعامل هرچه بیشتر 2 مجموعه در خصوص ارائه آموزش های مهارتی در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و افزود: هدف از برگزاری این نشست ارتقای توانمندی های علمی، مهارتی و شایستگی های شغلی در شاغلان و هنرجویان حوزه صنایع دستی و همکاری در برگزاری هرچه بهتر مسابقات ملی مهارت در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ابراز امیدواری کرد با استفاده از پتانسیل های اداره کل فنی و حرفه ای در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، شاهد شناسایی استعدادها و ارتقای جایگاه واقعی این صنعت ارزشمند در استان باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان هم در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری در منطقه، خواستار تعامل هرچه بیشتر هر 2 اداره در راستای ارائه آموزش های مهارتی شد.

فردین وکیلی با بیان اینکه آموزش یکی از اساسی ترین نیازهای جامعه امروز است، اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم اداره کل فنی و حرفه ای کردستان سرمایه گذاری در حوزه آموزش مهارت به نیروهای جوان و علاقمند است.

وی یادآور شد: این مجموعه آمادگی دارد تا با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با برگزاری دوره ها و مسابقات مهارتی، نیازهای آموزشی علاقمندان به صنایع دستی را برآورده کرده و زمینه معرفی این هنر و اشتغال کارآموزان این حوزه را نیز فراهم کند.

ارتقای مهارتهای آموزشی صنایع دستی در کردستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو