همه چیز درباره بیمه محصولات کشاورزی

منبع: آرگا

206

1401/9/18

00:13


برای بیمه محصولات کشاورزی باید از قانون های ان و وظایفی که این بیمه بر عهده دارد آگاه شوید از این رو اطلاعاتی را در این موارد به شما می دهیم تا بتوانید با آگاهی بالاتری این کار را انجام دهید.

بیمه محصولات کشاورزی یکی از مطمئن ترین راه هایی می باشد که می توانید برای مواد کشت شده خود از آن استفاده نمایید و در صورت آسیب دیدنشان از این آن استفاده کرده و دیگر ضرر و زیانی بابت آن ها نپردازید. در ادامه اطلاعاتی بیشتر در این زمینه به شما خواهیم داد.

فواید بیمه کردن

بیمه محصولات کشاورزی و اطلاعاتی در مورد آن

این بیمه در سال ۱۳۶۲ برای اولین بار تصویب شد و این کار در اول خرداد انجام شد و در ۵ خرداد سال ۱۳۶۳ اساسنامه ای برای این گفته تهیه گردید و صندوق بیمه تصویب شد. قانون هایی که در این بیمه وجود دارد به سه بخش تقسیم بندی می شود. در دسته اول قانون بیمه کشاورزی قرار می گیرد و در دسته دوم قانون الحاق یک تبصره به ماده واحد قانون محصولات کشاورزی قرار خواهد گرفت و در دسته آخر قانون اصلاح برای محصولات کشاورزی مصوب ۱۳۶۲ قرار می گیرد.

قانون اول برای محصولات کشاورزی

این قانون برای تمامی محصولات کشاورزی، آبزیان پرورشی، کرم ابریشم، طیور، زنبور عسل و … می باشد و در برابر خسارت های ناشی از سواحل طبیعی مانند سیل، طوفان، سرمازدگی، آتش سوزی و رعد و برق و امراض و بیماری های واگیر دار مسئول می باشد.

قانون دوم و الحاق تبصره به ماده واحد قانون بیمه

در این قانون آمده است که همه تولید کنندگان طیور اعم از لارو، اجداد، مادر گوشتی و تخم گذار باید جوجه های یک روزه خود را در برابر خسارت های طبیعی، حوادث و امراض واگیر در صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیمه کنند در غیر این صورت صندوق خسارت های ناشی از این موارد را پرداخت نخواهد کرد و ممکن است دیگر نتوانید خسارت های ناشی از سوانح طبیعی را دریافت نمایید.

قانون سوم اصلاح برای محصولات کشاورزی مصوب ۱۳۶۲

در این قانون تمامی درختان، بادهای گرم موسمی، بنیه، تأسیسات، مستحدثات، قنوات، چاه‌های آب کشاورزی، تأسیسات آبیاری و عوامل تولید و خدمات کشاورزی مانند ماشین‌آلات و ابزار و ادوات در قبال حوادث بیمه پذیر به بیمه برای مواد کشاورزی اضافه گردید.

بیمه محصولات کشاورزی

وظایف و اختیارات این بیمه

بیمه محصولات گیاهی دارای یک سیر وظایفی می باشد که بهتر است با آن ها آشنا باشید در غیر این صورت امکان دارد مشکلاتی برایتان ایجاد گردد. تمامی وظایف و اختیاراتی که این بیمه با خود به همراه دارد عبارت است از :

  • بررسی فنی کل مناطق و تحقیق در مورد آن ها
  • انجام تحقیقات زمینه ای برای بهره برداری بیشتر و رسیدن به اهداف کشاورزی
  • مطالعه طرح ها و پیشنهادات جهت کاهش خسارت ها
  • انجام کارهای بیمه
  • اصلاح آیین نامه ها و دستور العمل های تحقیق
  • توسعه صندوق و بالا بردن کارآیی آن از طریق آگاهی دادن به مردم
  • انجام یک سری از کارها جهت پیشگیری از رکود سرمایه مانند خرید اوراق بهادار

انواع صندوق های بیمه

به صورت کلی برای محصولات کشاورزی دو نوع صندوق وجود دارد. یکی از این صندوق ها مرتبط با بیمه بانک کشاورزی می باشد و دیگری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر است. این دو صندوق یک سری تفاوت هایی با هم دارند و هر کدام به صورت جدا فعالیت دارند.

بیمه کشاورزی

حال که با این مورد آشنا شدید بهتر است سعی کنید محصولات خود را بیمه کنید زیرا شما نمی توانید از بروز حوادث پیشگیری نمایید و برای اطمینان خودتان بهتر است این کار را انجام دهید. در ادامه شما را با آفت کش خانگی و دفع آفات ارگانیک آشنا می کنیم و برای دریافت اطلاعات بیشتر کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو