سوالاتی از در دنیای سینمایی مارول که بی پاسخ ماندند

سوالاتی از در دنیای سینمایی مارول که بی پاسخ ماندند


منبع: فیگار

10

1401/9/18

19:03


مارول به خوبی اکثر حفره‌های داستانی را پر کرده است. اما اکنون می‌خواهیم به 10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی مارول که باید به آن‌ها پاسخ داده شود بپردازیم.

سوالاتی از در دنیای سینمایی مارول که بی پاسخ ماندند

مارول به خوبی اکثر حفره‌های داستانی را پر کرده است. اما اکنون می‌خواهیم به 10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی مارول که باید به آن‌ها پاسخ داده شود بپردازیم.

بزودی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه به پایان خواهد رسید. اما همچنان وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که برخی از مهم سوال های بی جواب در دنیای سینمایی مارول همچنان باقی مانده‌اند که نیاز به یک جواب دارند.

مارول از سال 2008 فیلم‌ها و سریال‌های زیادی را به مخاطبان خود ارائه داد و توانست بهترین آثار ابرقهرمانی و کمیکی را بسازد، اما در طول تمام داستان‌های این دنیای سینمایی، سوالاتی برای بیننده ایجاد شد و مارول جوابی به آن‌ها نداد. در این نوشتار رقصد داریم تا سوالاتی از در دنیای سینمایی مارول که بی پاسخ ماندند را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دنیای سینمایی مارول

تمام ابرقهرمانان جدید در فاز چهارم MCU

سوالاتی از در دنیای سینمایی مارول که بی پاسخ ماندند

  • از وجود دو دستکش ابدیت، تا رازی نهفته در رابطه با قدرت کوئیک سیلور

شما می‌توانید فهرست 10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی مارول که باید به آن‌ها پاسخ داده شود را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

از اولین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول تا حتی آثار اخیر، تمام آن‌ها سوالاتی را برای مخاطبان ایجاد کرده‌اند. سوالاتی که پس از مدتی دیر یا زود به پاسخ رسیده‌اند. اما شاید بد نباشد تا گاهی اوقات نگاهی به سوالات بی پاسخ در دنیای سینمایی مارول بیاندازیم که نمی‌دانیم چه زمانی قرار است به آن‌ها پاسخ داده شود. پس با فیگار همراه باشید.

چرا یک دستکش ابدیت جعلی وجود دارد؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

دستکش ابدیت جعلی در آزگارد

در خزانه‌های آزگارد، گنجینه‌های بیشماری وجود دارد که اودین در طول سال‌ها جمع آوری کرده است. از شعله ابدی گرفته، تا تاج سورتور و چشم وارلاک. اما یکی از همین گنجینه‌ها، باعث ایجاد یکی از مهم‌ترین سوالات بی پاسخ در MCU شده است. دقیقاً چرا باید یک نسخه جعلی از دستکش ابدیت در گنجینه‌های اودین وجود داشته باشد؟

با توجه به اینکه تانوس شخصاً دستور ساخت دستکش ابدیت را داد، کمی عجیب بنظر می‌رسد که اودین یک ماکت از آن را برای خود نگه دارد. با توجه به مرگ اودین و نابودی آزگارد، احتمال اینکه به این سوال پاسخ داده شود بسیار کم است. با این حال، شاید اگر ثور پاسخی به این سوال دهد، تاریخچه تانوس بیش از پیش برای ما روشن شود.

قدرتمندترین سلاح های مارول

قدرت‌های کوئیک سیلور از کجا آمده‌اند؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

واندا و پیتر مکسیموف در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران

در سریال وانداویژن فاش شد که واندا از زمان تولدش قدرت‌های خودش را داشت. آزمایشاتی که هایدرا روی واندا انجام داده بود، تنها قدرت او را افزایش داد و به اوج خود رساند. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که اگر واندا چنین قدرت‌هایی را به واسطه جادو داشت پس پشتوانه قدرت پیترو چه بود؟

با توجه به اینکه سرعت ماورایی جادویی محسوب نمی‌شود، پیترو در کمیک‌های مارول یک جهش یافته است و قدرت‌هایش را از همین راه به دست می‌آورد. اما مردان ایکس و جهش یافته‌ها هنوز در دنیای سینمایی مارول معرفی نشده‌اند. احتمالاً در آینده بیشتر با منشاء قدرت‌های واندا آشنا می‌شویم اما منشاء قدرت پیترو، یکی دیگر از سوالات بدون پاسخ در دنیای سینمایی مارول است.

شخصیت هایی از دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

ویبرانیوم سپر کاپیتان آمریکا از کجا آمد؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

زمانی که کاپیتان آمریکا برای اولین بار به سپر خودش دست پیدا می‌کند، هاوارد استارک برای او شرح می‌دهد که این سپر از جنس ویبرانیوم بوده و در برابر هر آسیبی مقاوم است. اما سوال اینجاست که هاوارد چگونه است ویبرانیوم را به دست آورده بود؟

ما می‌دانیم که انبوهی از ویبرانیوم در واکاندا وجود دارد. اما رهبران واکاندا، همیشه آن را از دید جهان مخفی کرده بودند تا زمانی که تچالا وضعیت واقعی کشورش را فاش کرد. پس چطور هاوارد استارک در آن زمان به ویبرانیوم دسترسی داشت؟

شخصیت های برتر در سه گانه کاپیتان آمریکا

چرا تونی از باردار بودن مادرش تعجب کرد؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

تونی استارک در آغوش پدرش هاوارد استارک

بدون شک یکی از احساسی‌ترین سکانس‌های فیلم پایان بازی، زمانی بود که تونی به گذشته رفت و با پدر خود دیدار کرد. اما لحظه‌ای که هاوارد به تونی می‌گوید همسرش باردار است، تونی کمی تعجب می‌کند. دلیل تعجب تونی یکی دیگر از سوال های بی جواب در دنیای سینمایی مارول است.

افسوس که به دلیل مرگ تونی استارک، احتمالاً هرگز به پاسخ این سوال نمی‌رسیم. با این حال، احتمالاً دلیل اصلی تعجب تونی این بود که از لحاظ زمان بندی، مادرش اکنون نباید باردار می‌بود.

بهترین دیالوگ های تونی استارک در دنیای سینمایی مارول

دیگر کاربردهای ذرات پیم چیست؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

ذرات پیم در دست اسکات لانگ

تاکنون ذرات پیم در دنیای سینمایی مارول، تنها برای کارهای ابرقهرمانی استفاده شده‌اند. اما آیا ذرات پیم هیچ استفاده دیگری ندارند؟

آیا می‌توانیم با استفاده از ذرات پیم حجم ویبرانیوم را بیشتر کنیم؟ اگر بتوان با استفاده از این ذرات هرچیزی را بیشتر کرد، احتمالاً اقتصاد جهان آسیب می‌بیند اما از سوی دیگر، گرسنگی و فقر برای همیشه ریشه کن می‌شود.

بهترین کمیک های مرد مورچه ای

سرنوشت کاپیتان آمریکا چه شد؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

کاپیتان آمریکا پیر در فیلم انتقام جویان: پایان بازی

در فیلم پایان بازی، مسئولیت بازگردانی سنگ‌های ابدیت به زمان اصلی‌شان به کاپیتان آمریکا سپرده شد. اما او تصمیم گرفت تا پس از انجام وظیفه‌اش، به گذشته بازگشته و به زندگی با پگی بپردازد. اما درنهایت سرنوشت استیو چه شد؟

ما در فیلم پایان بازی دیدیم که او همچنان زنده است. پس دقیقاً چه اتفاقی افتاد؟ آیا او در فاصله بین فیلم‌ها مرد؟ آیا او یک زندگی منزوی را برای خودش انتخاب کرد؟ تمام این‌ها جزو سوالات بدون پاسخ در دنیای سینمایی مارول هستند.

دیالوگ‌هایی که داستان زندگی کاپیتان آمریکا را خلاصه می‌کند

چه کسی زره رودز را می‌سازد؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

رودی در فیلم مرد آهنی 3 زره ماشین جنگ را بر تن می‌کند

مرگ مرد آهنی تاثیرات بسیار بزرگی بر دنیای سینمایی مارول گذاشت که به بیشتر آن‌ها در نوشتار چه می‌شد اگر مرد آهنی در فیلم پایان بازی زنده می‌ماند پرداختیم. اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ساخت، نگهداری، پشتیبانی و ارتقاء زره‌های آهنی خودش و رودی رودز بود.

با توجه به اینکه رودز عملاً فقط به واسطه زرهی که تونی ساخته بود یک ابرقهرمان است، اکنون که تونی رفته است او چطور باید به دوران ابرقهرمانی‌اش ادامه دهد؟ او تجهیزات و دانش نگهداری از این زره را ندارد. حتی با فرض بر اینکه دولت با رودز کاملاً موافق باشد، اما حتی آن‌ها نیز دانش کافی برای تجهیز کردن او را ندارند. ما حداقل تا سریال تهاجم مخفی نمی‌توانیم به این سوالات پاسخی دهیم.

بهترین قهرمانان دنیای سینمایی مارول که قدرتی ندارند

رویارویی کاپیتان آمریکا و رد اسکال چگونه بود؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

ما می‌دانیم که رد اسکال در فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو پس از لمس تسارکت، به ورمیر تبعید شد تا هرکسی که به آنجا می‌رود را برای دستیابی به سنگ روح راهنمایی کند. از سوی دیگر، کاپیتان آمریکا وظیفه داشت تا سنگ‌های ابدیت را به گذشته و نقطه‌ای که از آن آمده‌اند بازگرداند.

اکنون یکی از سوالات بی پاسخ در دنیای سینمایی مارول است که رویارویی کاپیتان آمریکا و رد اسکال چگونه بود؟ ما می‌دانیم که رد اسکال شرور بسیار جاه طلبی است و بدون شک راهنمایی دیگران برای رسیدن به سنگ روح، او را به آرامش نمی‌رساند. پس بدون شک او به دنبال راهی برای آزادی است و رویارویی دوباره‌اش با کاپیتان آمریکا، می‌توانست بسیار جذاب باشد.

بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا

قدرت سنگ روح چیست؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

سنگ روح در دستکش ابدیت تانوس

درحالی که سنگ‌های ابدیت مهم‌ترین المان حماسه ابدیت بودند، اما ما همچنان از قدرت واقعی سنگ روح مطلع نیستیم. هرکدام از سنگ‌های ابدیت قدرتی منحصر به فرد دارند؛ برای مثال، یکی می‌تواند زمان را به عقب ببرد و دیگری واقعیت را تغییر دهد اما قدرت سنگ روح، همچنان یکی از سوالات بی پاسخ در MCU است.

با توجه به اینکه گامورا و ناتاشا هردو جان خود را برای دستیابی به سنگ روح از دست دادند، این مسئله خیلی مهم‌تر می‌شود که آن‌ها دقیقاً برای چه مردند. هرچند که با وجود نابودی سنگ‌های ابدیت جهان اصلی مارول در فیلم پایان بازی، احتمالاً هیچ‌وقت به پاسخ این سوال نخواهیم رسید.

دیالوگ های برتر تانوس در دنیای سینمایی مارول

آیا سپاه نوا همچنان وجود دارد؟

10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی

تصویر سپاه نوا درحال مبارزه با رونان

در رتبه اول لیست 10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی به وجودیت سپاه نوا می‌پردازیم. سپاه نوا در فیلم نگهبانان کهکشان به دنیای سینمایی مارول معرفی شدند و نقش پررنگی در این فیلم داشتند. سپاه نوا عملاً پلیس کهکشان است و به همین دلیل، اهمیت بسیار زیادی در داستان‌های کیهانی مارول دارد.

در فیلم جنگ ابدیت مشخص شد که تانوس به زاندار حمله کرده و سپاه نوا را شکست داده است. اما آیا این بدان معناست که سپاه نوا کاملاً و برای همیشه نابود شده است؟ پاسخ به این سوال فعلاً مشخص نیست اما می‌دانیم احتمالاً شخصیت نوا همچنان زنده است و بزودی شاهد او در دنیای سینمایی مارول خواهیم بود.

برترین ارتش های شیطانی در دنیای سینمایی مارول (MCU)

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی مارول که باید به آن‌ها پاسخ داده شود سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو