روستای قلات در شیراز؛ زیباترین روستای پلکانی منطقه

روستای قلات در شیراز؛ زیباترین روستای پلکانی منطقه


منبع: همگردی

11

1401/9/18

22:01


اگر قصد سفر به شیراز را دارید، از روستای قلات در شیراز حتما بازدید کنید، چرا که بدون شک لحظات بسیار خوبی در یک طبیعت بی نظیر، تلفیقی از کوه، رود و دره های سرسبز برایتان رقم خواهد خورد. در سفر به قنات، تلألو نور خورشید به همراه نسیم خنک زاگرس صورتتان را نوازش خواهد داد و برق شادی را به چشمانتان هدیه خواهد کرد. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا بدانید روستای قلات کجاست و با دیدنی های روستای قلات فارس آشنا شوید.

روستای قلات

معرفی

وقتی خوب در شیراز گردش کردید، یک روز از زمان خود را به قلات اختصاص دهید. استشمام هوای خنک و کوهستانی نه تنها جهانگردان حتی خود اهالی شیراز را هم برای رهایی از گرما مسحور و مجذوب خود کرده است. هوای پاک و نسیم نوازشگر یکی از ویژگی و جاذبه های گردشگری روستای قلات فارس هست. در سفر به روستای قلات فارس، مناظر زیبای طبیعت که نقاش هستی بر زمین نقش کرد، میهمان چشمان شما خواهند شد.

معرفی روستای قلات

زیبایی ها

وقتی در روستای قلات در شیراز قدم می زنید، زلالی آب رودخانه حتما نگاهتان را درگیر خود خواهد کرد. اگر شما اهل عطاری و داروهای گیاهی هستید، روستای قلات برایتان جای خوبی است، چرا که زمین های این روستا بستر گیاهانی خودرویی چون آویشن، بومادران و گل ختمی هستند. در روستا خوب گشت و گذار کنید و از تک تک لحظاتتان کمال استفاده را داشته باشید. طبیعت قلات بخشی از زیبایی های آرامش بخش به شماست، اما از نظاره مردم روستا هم غافل نشوید. این روستا حدود 7000 نفر را در دل خود جای داد؛ مردمانی که پیشه آنها دامداری و باغداری است. حتما در سفر به قنات، اهالی این روستا را خواهید دید که مشغول کسب درآمد و فروش محصولات لبنی خود مثل کشک، شیر و پنیر هستند.

از شیره انگور و آبغوره می توانید خریداری کنید. در حقیقت، شما علاوه بر لذتی که از زیبایی مناظر و جاذبه های قلات از آن خودتان کرده اید، با خریدتان از روستاییان حمایت می کنید و رونق اقتصادی هم در روستا حاکم خواهد شد. از جاذبه های روستای قلات در شیراز، این بار از کلیسای قلات یاد می کنیم. این کلیسا بخاطر اینکه مسیحیان از روستا به سایر نقاط عزیمت کرده اند، متأسفانه رو به استهلاک است. دیدن آسیاب آبی حتما برای شمایی که در شهر جز مغازه، پاساژ و برج های بلند چیز دیگری نمی بینید، بی نظیر خواهد بود. در روستای قلات یادتان نرود که از قلعه قزل ارسلان و حمامی که می گویند محل استحمام سعدی بوده، دیدن کنید. قدم زدن در بازار قدیمی قلات و دیدن گورستان قدیمی هم بی شک شما را از پا گذاشتن به این روستا پشیمان نخواهد کرد.

زیبایی های روستای قلات

ورود انسانها و برهم زدن طبیعت روستا

هرجایی که انسانها قدم بر دل طبیعت می گذارند، به فکر ساخت رستوران و کافه هایی البته برای رفاه بیشتر مسافران می افتند و گاه برای این کار، نقش طبیعت بکر هستی را بر هم می زنند. در بدور ورود به روستا، رستوران و کافه ها آماده خدمت رسانی به مسافران و جهانگردان هستند و این شاید در نظر اول شما را متوجه طبیعت بی نظیر قلات نکند. براساس مقاله روستای قلات کجاست باید بدانید که در ابتدای روستا توقف زیادی نداشته باشید و سعی کنید به دل روستا قدم بگذارید و لذت استشمام هوای پاک را از آن خود نمایید.

ورود انسان ها و برهم زدن طبیعت روستا

راه آسانی برای رسیدن به قلات در پیش دارید

اگر تصمیم برای سفر به شیراز دارید، از دیدن روستای قلات غافل نشوید. براساس مقاله روستای قلات کجاست باید بدانید که برای قدم گذاشتن در قلات و زیبایی هایش از پلیس راه شیراز که گذشتید، به سمت سپیدان حرکت کنید و تا روستا 18 کیلومتر برانید. راه رسیدن به روستا آسفالت است. پس، نگران در پیش داشتن یک جاده خاکی و پردردسر نباشید. به روستا که رسیدید، مسیرتان سنگفرش است. با خودروی خودتان هم می توانید تا اواسط روستا بروید. ولی، سعی کنید در این طبیعت زیبا قدم بزنید و لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو