قهوه ۷۰ – ۳۰ چیست؟ ( قهوه میکس عربیکا و روبوستا)

منبع: تاپ تراول

5

1401/9/19

10:31


قهوه ۷۰ – ۳۰ چیست؟ قهوه ۷۰ – ۳۰ چیست؟ قهوه میکس (عربیکا و روبوستا) اصلاحی است که به…

قهوه 70 – 30 چیست؟

قهوه 70 – 30 چیست؟ قهوه میکس (عربیکا و روبوستا) اصلاحی است که به ترکیب کردن قهوه ها با یکدیگر گفته می شود. در ادامه مطلب همراه مجله تاپ تراول باشید تا با قهوه میکس و ترکیبی بیشتر آشنا شوید.

قهوه میکس چیست ؟

اصلاح قهوه میکس که با نام ترکیب کردن قهوه ها ویا میکس کردن قهوه ها با یکدیگر که با نام blend کردن نیز میشناسیم. با کمی تلاش می توان میکس قهوه را آموخت و طبق سلیقه خود آن ها را باهم ترکیب نمود و از طعم دلخواه لذت برد. البته انجام این کار کمی پیچیدگی دارد و هرکسی نمی تواند آن را انجام دهد. ترکیب کردن قهوه باعث به وجود آمدن عطر و طعم متنفاوتی می شود که باعث لذت بردن از نوشیدن قهوه میگردد.

قهوه 70 - 30 چیست؟

قهوه میکس یا اصطلاحاً بلند قهوه ، ترکیبی از دو نوع دانه قهوه عربیکا و روبوستا است. برای بهترین استفاده از عطر و طعم عربیکا و کافئین و کرمای روبوستا، همواره در درست کردن قهوه هایی مانند اسپرسو از قهوه میکس عربیکا – روبوستا استفاده می شود. عدد 70 – 30 نشان دهنده درصد استفاده از این دو نوع قهوه است.

مثلا قهوه اسپرسو میکس عربیکا 70 درصد یعنی میکسی از قهوه روبوستا و عربیکا که 70 درصد آن عربیکا و 30 درصد را روبوستا تشکیل داده است. قهوه روبوستا بادی غلیظ و کافئین زیادی به قهوه شما می دهد و عربیکا طعم آن را بهتر می کند و از تلخی قهوه شما می کاهد. میکس این دو قهوه در کنار هم یک ترکیب شگفت انگیز و دلپذیر را ایجاد می کند که برای استفاده در هر زمانی از روز فوق العاده است.

قهوه 70 - 30 چیست؟

ویژگی های ترکیب روبوستا و عربیکا چیست؟

دانه عربیکا با وجود داشتن کافئین کمتر نسبت به روبوستا، اغلب طعم بهتری دارد. دانه عربیکا عطر و طعم ملایم تر و شرین تری دارد و رایحه هایی از شکلات و شکر در آن حس می شود. همچنین دانه های عربیکا اغلب نشانه هایی از میوه ها یا توت ها دارند. در مقایسه عربیکا و روبوستا می توان گفت که قهوه عربیکا طعم کمی ترش و روبوستا طعم تلخ تری دارد.

از طرف دیگر روبوستا طعم قوی تر، خشن تر و تلخ تری دارد و رایحه فرعی ناملایم و لاستیکی در آن احساس می شود. با وجود اینکه عطر و طعم روبوستا نسبت به عربیکا از لطافت کمتری برخوردار است، در بلند یا میکس های اسپرسو شدیدا مورد استفاده قرار می گیرد و بخاطر کرمای بهتری که تولید میکند (همان لایه خامه ای روی اسپرسو) بسیار مورد علاقه است.

گیاه روبوستا نسبت به عربیکا مقاوم تر بوده و بازده محصول بیشتری دارد. همچنین مقدار کافئین روبوستا تقریبا دو برابر عربیکا است. گاهی اوقات انواع روبوستا نسبت به عربیکا ایمنی بیشتری در مقابل بیماری ها دارند و بازده محصول بیشتری از خود نشان میدهند. روبوستا که در ارتفاعات پایین رشد خوبی دارد، در مناطقی رشد میکند که عربیکا در آنجا توسط قارچ ها و سایر بیماری ها و آفات از بین میرود. به همین دلیل همیشه دانه قهوه روبوستا نسبت به عربیکا ارزان تر بوده و بهترین گزینه، انتخاب میکسی از این دو برای داشتن یک اسپرسوی عالی است.

قهوه 70 - 30 چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو