کشف حجاب یک نماینده زن در پارلمان ترکیه +فیلم

منبع: ساعد نیوز

6

1401/9/19

12:21


ساعد نیوز: نماینده مخالف حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، حجابش را برداشت و آن را روی زمین پرتاب کرد.

کشف حجاب یک نماینده زن در پارلمان ترکیه +فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرارو، رمزیه توسون گفت: من روسری خود را اینجا می اندازم که همه تصمیمات جنگی گرفته می شود تا جنگ متوقف شود، تا سیستم انزوا [در زندان ها] از بین برود و به صلحی شرافتمندانه در این جغرافیا برسد.

این نماینده پارلمان ترکیه درباره عملیات برون مرزی ترکیه صحبت کرد و به آن اعتراض کرد.

توسون گفت: ما اینجا هستیم تا برای مردم اقدام کنیم پس موظفیم برای صلح شرافتمندانه برای مردم مبارزه کنیم. ما می گوییم بودجه برای صلح نه برای جنگ و این را ادامه می دهیم، اما باز هم زحمات مردم و عرق پیشانی آن ها به مخارج جنگ منتقل می شود. هزینه ۲۰ سال جنگ هزار میلیارد لیره است و جامعه چه سهمی از این دارد؟ فقط ظلم، مرگ، خشونت و گرسنگی.

نماینده حزب دموکراتیک خلق ها همچنین درباره شرایط زندان ها صحبت کرد. وی گفت: سیاست های جنگی از زندان تا خیابان، از خیابان تا عملیات برون مرزی ادامه دارد. در یک سال ۷۳ نفر در زندان ها جان باختند. زندانیان بیمار هستند. آن ها به عنوان برگ برنده و زندانیان سیاسی گروگان نگه داشته می شوند.

توسون گفت: اکنون ما بیش از هر زمان دیگری به صلح نیاز داریم و زنان بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند. زیرا زنان بیشترین آسیب را می بینند.

در ۲۰ نوامبر، ترکیه حملات هوایی را در شمال سوریه و عراق آغاز کرد و گروه های کرد را که مدعی است عامل انفجار تروریستی در خیابان استقلال استانبول هستند، هدف قرار داد.

از سال ۲۰۱۶، ترکیه چهار عملیات نظامی بزرگ در سوریه انجام داده است که در دو مورد از آن ها مناطق تحت کنترل کرد ها را هدف قرار داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو