ساعت هواوی واچ بادز؛ اولین ساعت هوشمند 2 در 1 جهان معرفی شد

ساعت هواوی واچ بادز؛ اولین ساعت هوشمند 2 در 1 جهان معرفی شد


منبع: پلازا

4

1401/9/19

20:03


ساعت هواوی واچ بادز؛ اولین ساعت هوشمند 2 در 1 جهان معرفی شد

ساعت هواوی واچ بادز به‌تازگی در کنار چند ساعت جدید دیگر از این کمپانی معرفی شد. در این مطلب قصد داریم با مشخصات و ویژگی‌های ساعت هوشمند هواوی Watch Buds آشنا شویم.

طی چند مدت اخیر، تصاویر و اطلاعات مختلفی از ساعت هواوی واچ بادز در اینترنت و به‌خصوص در داخل چین منتشر شده بود. بیشتر کاربران با توجه به طراحی منحصر به‌فرد و متفاوتی که این ساعت داشت، خیلی به اطلاعات افشا شده آن اتکا نکردند اما هواوی با معرفی رسمی این ساعت، همه را شگفت‌زده کرد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا بیشتر با ساعت هواوی واچ بادز و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

فهرست مطالب

ساعت هواوی واچ بادز

در نگاه اول و با بررسی هواوی Watch Buds، همانطور که از نام این محصول مشخص است، شما با یک ساعت 2 در 1 طرف هستید که تابه‌حال کمتر نمونه شبیه به آن را دیده بودیم. این ساعت به گفته برخی منابع، اولین ساعت هوشمند با میزبانی از 2 ایرباد مغناطیسی است. شما با باز کردن نمایشگر ساعت، می‌توانید به 2 ایربادی که داخل ساعت قرار دارند، دسترسی داشته باشید. باید دید سخت افزار ساعت هواوی واچ بادز تا چه اندازه می‌تواند در جلب نظر کاربران موفق عمل کند.

طراحی ساعت هواوی واچ بادز

طراحی موردی است که بیشتر از همه از زمان معرفی ساعت، توجه همه را به‌خود جلب کرده است. هواوی توانسته یک فضای خالی داخل ساعت ایجاد تا 2 ایربادز داخل آن جای بگیرند. آن‌ها حتی توانستند یک سیستم شارژ بی‌سیم نیز به ساعت اضافه کنند تا بتوانید این ایربادزها را شارژ کنید.

طراحی خارجی ساعت اما از نظر ظاهری خیلی خاص نیست و شبیه به هر ساعت هوشمند دیگری است. اما به محض این که آن را باز کنید، با طراحی منحصر به‌فرد ساعت مواجه خواهید شد. البته این طراحی سبب شده ساعت برخی دیگر از جنبه‌ها را نیز قربانی کند.

ساعت هوشمند هواوی Watch Buds

برای مثال ساعت هواوی واچ بادز، حدود 50 درصد ضخامت بیشتری از هواوی واچ GT 3 پرو دارد. اگر قسمت پشتی ساعت که از سنسورها میزبانی می‌کند را نیز حساب کنیم، ضخامت ساعت بیشتر نیز خواهد شد. وزن ساعت هم بدون بند به 66.5 گرم می‌رسد و 33 درصد سنگین‌تر از واچ GT 3 پرو است.

البته هواوی تلاش کرده تا جای ممکن وزن نهایی ساعت را زیاد نکند. هرکدام از ایربادها تنها 4 گرم وزن دارند و از طراحی استوانه‌ای بهره می‌برند. هواوی از یک پنل مایکرو با قابلیت شخصی‌سازی صدا استفاده کرده است. همچنین ایربادزها دارا کنترل‌های لمسی هستند و از ویژگی حذف نویز نیز پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات ساعت هواوی واچ بادز

هواوی این ساعت را با یک نمایشگر 1.43 اینچی امولد با رزولوشن 466×466 همراه کرده است. بدنه ساعت از فلز ساخته شده و بند چرمی آن هم 22 میلی‌متری است و در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای عرضه شده است.

ساعت هوشمند هواوی Watch Buds با سیستم‌عامل هارمونی 3 عرضه شده و از بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند. به گفته هواوی، ساعت و ایربادزها مجموعا به اندازه 3 روز شارژدهی دارند. شما با یک بار شارژ کامل ایربادزها، می‌توانید تا 4 ساعت موسیقی گوش دهید و تا 2.5 ساعت نیز در صورت خاموش بودن ویژگی حذف نویز، به مکالمه تلفنی بپردازید.

معرفی ساعت هواوی واچ بادز

خود ساعت با باتری 410 میلی‌آمپری همراه شده است ولی هواوی در ارتباط با شارژدهی ساعت، اظهار نظری نکرده است. ایربادزها همچنین از گواهی IP54 برخوردار هستند اما خود ساعت به دلیل مکانیسم مخصوصی که دارد، فاقد گواهی IP است. سایر موارد مثل پرازنده ساعت هواوی واچ بادز، رسما اعلام نشده‌اند.

ویژگی های هوشمند هواوی Watch Buds

هواوی واچ بادز مانند دیگر ساعت‌های هواوی از ویژگی‌های سلامتی و ورزشی فراوانی پشتیبانی می‌کند. به گفته هواوی شما در این ساعت به بیش از 80 حالت ورزشی و 200 دوره تمرینی دسترسی دارید؛ افزون بر این، ساعت به ویژگی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل هارمونی 3 مثل خرید آنلاین و مدیریت دیگر دستگاه‌های هواوی نیز مجهز است.

از دیگر ویژگی‌های ساعت می‌توان به سنسور ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، ردیابی خواب و مدیریت استرس، تحت نظر قرار دادن ضربان قلب و هشدار در صورت ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی و امکان گرفتن نوار قلب اشاره کرد.

طراحی ساعت هواوی واچ بادز

تاریخ عرضه و قیمت ساعت هوشمند هواوی واچ بادز

هواوی در هنگام معرفی ساعت هواوی واچ بادز، قیمت آن را 2988 یوآن، معادل 429 دلار اعلام کرد. این ساعت در حال حاضر در بازار چین عرضه شده و قابل خریداری است. اما تاریخ عرضه ی هوشمند هواوی Watch Buds در بازارهای جهانی اعلام نشده است. با توجه به گزارشی که وبسایت پولتیکو منتشر کرده، هواوی در حال خروج از بازار اروپا است و بعید است این ساعت حتی در اروپا نیز عرضه شود. در این صورت باید دید آیا هواوی برنامه‌ای برای عرضه این محصول در بازار سایر کشورها از جمله ایران دارد یا تمام تمرکز خود را به بازار داخلی چین معطوف خواهد کرد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

بهترین ساعت های هوشمند در سال 2022
تیم پلازا20 شهریور 1401 16:30

thumbnail

بهترین گوشی های هواوی سال ۲۰۲۲ را بشناسید: معرفی پرچمداران ...
مهدیه ثابت12 شهریور 1401 15:30

سخن پایانی

ساعت هواوی واچ بادز تلاش کرده با معرفی یک فرم فاکتور جدید به دنیای اسمارت واچ‌ها، سهم بیشتری از این بازار را در اختیار هواوی قرار دهد. البته باید دید آیا این ساعت اصلا وارد بازارهای خارج از کشور چین خواهد شد یا خیر. در این صورت نظر شما در مورد آن چیست؟ آیا حاضر به خرید آن خواهید بود؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو