تا حالا دسر مجلسی به اسم دیگچه مشهدی درست کردی ؟ پس بیا تا بگم چطوری این دیگچه مشهدی خوشمزه را درست کنی که همه حیرت زده بشن + عکس

10

1401/9/20

01:37


مواد لازم برای درست کردن دیگچه مشهدی خوشمزه مشهدی

مواد لازم دیگچه مشهدی
شیر پر چرب ۵ لیوان
برنج نیم دانه ۲ لیوان
شکر ۱٫۵ لیوان
گلاب ½ لیوان
روغن‌ مایع ½ لیوان
هل دم کرده‌ ½ فنجان
کره‌ ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده به مقدار کافی

تا حالا دسر مجلسی به اسم دیگچه مشهدی درست کردی ؟ پس بیا تا بگم چطوری این دیگچه مشهدی خوشمزه را درست کنی که همه حیرت زده بشن + عکس13

طرز تهیه دیگچه مشهدی

مرحله اول

برای تهیه دیگچه مشهدی خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه ترجیحا مسی روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن می افزاییم. در ادامه برنج آبکشی شده را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس شیر را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درب قابلمه را نیمه باز قرار می دهیم تا شیر سر نرود. زمانی که مقدار شیر درون قابلمه کم شد، درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم برنج کاملا پخته و شفته شود، سپس شکر را به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بپزد. پس از گذشت این زمان، هل دم کرده را به همراه گلاب و روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا برنج ته نگیرد، سپس اجازه می دهیم شیر کاملا تبخیر شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. زمانی که شیر کاملا به خورد برنج رفت، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس برای دو رنگ کردن دیگچه یک سوم از مواد دیگچه را بر می داریم.

مرحله ششم

حالا به مواد دیگچه که جدا کردیم مقداری زعفران دم کرده اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا زعفرانی شود. در ادامه یک قالب تفلون مناسب انتخاب می کنیم، سپس مواد سفید رنگ دیگچه را درون آن ریخته و با قاشق کاملا صاف می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد دیگچه زعفرانی را روی لایه قبلی می ریزیم و با پشت قاشق کاملا پخش کرده و صاف می کنیم. در ادامه روی قالب را با ورق فویل می پوشانیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم دیگچه کاملا خنک شود. زمانی که دیگچه خنک شد، آنرا با چاقو به ابعاد دلخواه برش می زنیم، سپس به سلیقه خود با پودر پسته و گل محمدی تزیین می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو