معاون قوه قضائیه: قضات با تفکیک معترضان از اغتشاشگران ‌رای دقیق و قاطع صادر کنند

منبع: ساعد نیوز

4

1401/9/20

10:50


ساعد نیوز: معاون امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: قضات افراد معترض و اغتشاشگر را از هم‌ تفکیک‌کرده و رای دقیق و قاطع صادر کنند.

معاون قوه قضائیه: قضات با تفکیک معترضان از اغتشاشگران ‌رای دقیق و قاطع صادر کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از تسنیم، محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در دیدار با رئیس کل دادگستری و قضات مرکز استان کردستان اظهار داشت: خدمت جهادی به مردم کردستان اجر بسیار بالایی دارد و باید به این استان توجه بیشتری شود.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات بزرگ و ارزشمندی در استان کردستان انجام شده اما برای محرومیت زدایی از این استان باید تلاش های بیشتری از سوی مسئولان انجام و به مطالبات مردم رسیدگی شود.

معاون قوه قضائیه بر لزوم تفکیک بین افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تاکید کرد و افزود: هنر دستگاه قضایی و قضات با دانش این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این افراد را شناسایی و تفکیک کنند.

وی با بیان اینکه قلم و رای دقیق و قاطع قاضی به مردم آرامش خاطر داده و صدور احکام مبتنی بر شریعت، قانون، استدلال و منطق در جامعه، امنیت ایجاد می کند، تصریح کرد: ما مسئولان به عنوان سربازان این انقلاب و نظام ولایی جمهوری اسلامی موظفیم تا فرهنگ انقلابی را حفظ و اشاعه کنیم.

الفت خاطرنشان کرد: این معاونت در پی تحکیم اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی در میان جامعه قضات کشور بوده تا قضات با دادرسی نوین و الکترونیک بیشتر آشنا شده و پویایی بیشتری در دادگستری های سراسر کشور ایجاد شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه حجم کار قضات را بالا توصیف کرد و یادآور شد: باید به قضات و خانواده هایشان توجه بیشتری شده تا با فراغ بال بتوانند به امر قضاوت بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت : خوشبختانه در دو سال اخیر 35 درصد از شعب نامتعارف استان، متعارف شده و مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی شعب کردستان متعارف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی بر لزوم توجه بیشتر به استان کردستان تاکید کرد و گفت: تعداد درخواست های انتقالی قضات از استان بالاست، می طلبد تا با تخصیص امکانات بیشتر و جذب قضات بومی، زمینه ماندگاری قضات در استان فراهم شود.

در این دیدار، چند تن از قضات استان کردستان نیز به بیان مشکلات و مسائل قضایی استان پرداختند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو