‌ تأسیس اینترنشنال هم تقصیر جمهوری اسلامی است!

منبع: ساعد نیوز

4

1401/9/20

11:37


ساعد نیوز: حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب کارگزاران در گفتگو با خبرآنلاین، تأسیس و تجهیز اینترنشنال از سوی دربار سعودی را به این دلیل دانسته که متحدان ایران، تأسیسات نفتی عربستان را زده‌اند!

‌ تأسیس اینترنشنال هم تقصیر جمهوری اسلامی است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از روزنامه جوان، مرعشی گفته که «در سیاست خارجی درگیری دائم با اسرائیل را رقم می زنید، آقای سیستانی در عراق را برای دستگیری روح الله زم می رنجانید و رابطه تان را با او به هم می زنید. با عربستان سعودی هم به ته خط می رسید، در حدی که متحدان شما تأسیسات نفتی او را می زنند، و او هم ایران اینترنشنال را برای شما تجهیز می کند تا در خیابان های خودتان جنگ شود، با اروپا هم تمام عیار درگیر می شوید و خودتان را نفر دوم جنگ اوکراین می کنید و با امریکا هم تکلیف معلوم است؛ چه کسی گفته اتخاذ چنین سیاست هایی عاقلانه است؟»
عجیب است که اصلاح طلبان آن قدر در نقش اپوزیسیونی خود فرو رفته اند که خودشان هم باورشان شده است. مثلاً تجهیز اینترنشنال را کاری علیه نظام یا جریان سیاسی داخلی مقابل خود می دانند، گویی اگر اوباش رسانه ای اینترنشنال حرفی می زنند، اصلاح طلبان را جدا کرده اند یا مثلاً اگر روزی جمهوری اسلامی نباشد، براندازان با اصلاح طلبان مصالحه می کنند و فقط اصولگرایان را دار می زنند!
اصرار اصلاح طلبان به مقصر دانستن همیشه جمهوری اسلامی تا جایی است که حسین مرعشی، درگیری دائم با اسرائیل را هم کار ایران می داند! یا ماجرای تأسیس اینترنشنال توسط دولت عربستان را به هدف گرفتن تأسیسات نفتی عربستان به دست یمن مرتبط می کند.
در حالی که اولاً جنگ عربستان و یمن را خود عربستان آغاز کرده است. ثانیاً نمی شود یمن در برابر عربستان از خود دفاع نکند، چون عربستان ناراحت می شود و دوستان اصلاح طلبش در ایران هم ناراحت می شوند. ثالثاً گرچه یمن و ایران دوست محسوب می شوند، اما اینگونه نیست که یک کشور خارجی به خاطر دوستی با ایران قید دفاع از خود را بزند و کاری با متجاوز به کشور خود نداشته باشد.
بامزه آنکه مرعشی تلاش می کند خودش را به معترضان بچسباند و شروع به نصیحت دوستانه و بیان اشتباهات آنان می کند که «بزرگ ترین اشتباه معترضان این است که با علم به اینکه می دانند پول تلویزیون ایران اینترنشنال را عربستان سعودی می دهد و سیاستش را عربستان دیکته می کند، ولی در برخی موارد از آن تبعیت می کنند. عصبانیت از آقای رئیسی و سیاستمداران نظام حاکم، به این معنا نیست که در دام عربستان بیفتیم؛ جوان های تحصیل کرده و دانشجوی ما از این موضوع غافل هستند و از آن فاصله نمی گیرند.»
مرعشی می خواهد بگوید عصبانیت معترضان صرفاً متوجه دولت رئیسی است، اما در ادامه خودش می گوید که «مسئله بعدی برخورد با یکدیگر است؛ آقای زیدآبادی زندان رفته جمهوری اسلامی است و متفاوت فکر می کند، اما آن قدر به او فحش دادند که گفت فکر نمی کردم یک روزی حرف هایی را از هموطنانم بشنوم که آرزوی مرگ کنم. به آقای خاتمی، جبهه اصلاحات، مهندس موسوی توهین می کنند.»
مرعشی نمی خواهد اذعان کند که ویرانی طلبان کنونی او و کل جناح اصلاح طلب را هم قبول ندارند و توهین شان به موسوی و کروبی و خاتمی هم از همین روست. حقیرانه ملتمس است که براندازان اصلاح طلبان را بپذیرند، اما نمی داند که براندازان به نقش اصلاح طلبان در نظام جمهوری اسلامی و سمت ها و مقاماتی که تاکنون داشته اند، واقف هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو