خبر خوش برای معلمان | پرداخت فوق العاده ویژه معلمان با رتبه بندی فرهنگیان

3

1401/9/20

13:12


خبر خوش برای معلمان | پرداخت فوق العاده ویژه معلمان با رتبه بندی فرهنگیان

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

​صادق ستاری فرد درباره آخرین وضعیت اعمال فوق العاده ویژه معلمان اظهار کرد: همچنان که قبلا عنوان شد با تغییراتی که در لایحه ترمیم حقوق انجام شد مواردی جرح و تعدیل شد و به طور کلی اختیاری به دولت داده شده است.

وی افزود: این امکان برای شورای حقوق و دستمزد وجود دارد که مصوبه قبل خود در خصوص اعمال ۳۵ درصد فوق العاده را که در لایحه ترمیم حقوق آمده بود، مجددا تصویب کند لیکن در برخی رسانه ها موضوع به نحو دیگری مطرح و شیطنت‌هایی شد و نسبت‌هایی به برخی نماینده‌های پیگیر موضوع و پشتیبان جریان تعلیم و تربیت داده شد که دور از انصاف بود.

ستاری فرد با بیان اینکه اکنون شورای حقوق و دستمزد دولت در حال بررسی پیشنهادات دستگاه‌هاست گفت: همچنین باتوجه به پیگیری موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات و نگاه مثبت ایشان به رضایتمندی شغلی معلمان، کیفیت بخشی تعلیم و تربیت و افزایش بهره‌وری و کارآمدی منابع انسانی آموزش و پرورش، امیدواریم این مهم یا در شورای حقوق و دستمزد و یا در مجلس به سرانجام برسد.

رتبه بندی فرهنگیان

عملیات احداث مدرسه ۱۵ کلاسه دارالفنون در اردبیل با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران آغاز شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در این آیین اظهار داشت: این مجتمع آموزشی در فضایی به مساحت ده هزار مترمربع احداث می‌شود که برای تحصیل دختران و پسران در نظر گرفته شده و بی‌شک بزرگ‌ترین سرمایه تربیت نسل آینده است که منجر به خلق ثروت در کشور می‌شود.وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست اصلی دولت در همه ابعاد مردمی‌سازی است که در این زمینه اعتبارات قابل توجهی در نظر گرفته شده و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب بودجه امسال اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۱ هزار میلیارد ریال تعهد برای تامین زیرساخت‌ها و بسترهای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ‌در همین راستا ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص یافته که حائز اهمیت و اساسی است.

نوری خاطرنشان کرد: معلمان با تربیت نسل جدید جستجوگری را عهده‌دار شده‌اند که این موضوع در امر مردمی‌سازی آموزش از ظرفیت اولیا بهره‌گیری شود. برکت و همت خیران در احداث ۵۰ درصدی کلاس‌های درس با کمک خیران به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

 وی با اشاره نقش آموزش در تربیت نسل آینده افزود: تربیت نسل آینده می‌تواند بزرگترین سرمایه‌گذاری در توسعه نیروی انسانی و خلق ثروت در کشور باشد و دولت برای آموزش و پرورش اعتبارات سنگینی در نظر گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیران در تامین زیرساخت‌های آموزشی کشور نقش اساسی ایفا کرده‌اند که به همین منظور ۵۰ درصد کلاس‌های درس به همت خیران احداث و تامین می‌شود و در این زمینه با توجه به این که تربیت نسل جدید جامعه و تربیت و هدایت آنها به جامعه بر عهده معلمان است بنابراین مردمی‌سازی آموزش اولیا باید در جهت نقش‌آفرینی باشد.

رتبه‌بندی معلمان در رتبه «آموزشیار معلم» زد و معوقات هشت ماهه رتبه‌بندی را برای فرهنگیان واریز کرد.

در همان زمان معاون وزیر آموزش و پرورش وعده داده بود که احکام صادره برای پراخت حقوق‌ها در آذرماه ترمیم می‌شود. ضمن آنکه جاماندگانی چون معلمان نقل و انتقالی و بازنشستگان نیز احکام جدیدشان را در آذر دریافت می‌کنند.

بنابراظهارات سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش علاوه بر ترمیم احکام، فرایند تعیین رتبه نهایی و قطعی معلمان نیز همزمان دنبال خواهد شد تا معلمان بتوانند متناسب با رتبه‌های نهایی خود دریافتی داشته باشند.

صادق ستاری‌فرد آمارهایی از وضعیت صدور احکام نیز اعلام کرد و گفت: قریب به ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از همکاران فرهنگی، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند. ترمیم حقوق از اول مهرماه اعمال شد که در ماه‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی ۳۰۰۰ امتیاز و افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی عائله مندی است‌.

وی ادامه داد: در خصوص رتبه‌ بندی نیز صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شد. وجوه و معوقات از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت هشت ماه پرداخت شده است. با این حال طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و طبیعتا مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

ستاری‌فرد به موضوع جاماندگان نیز اشاره و عنوان کرد که برای ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی ازجمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداختی انجام می‌شود. به علاوه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو