بهترین بازی های ایکس باکس 360 | شاخص ترین های نسل پیشین مایکروسافت

بهترین بازی های ایکس باکس 360 | شاخص ترین های نسل پیشین مایکروسافت


منبع: پلازا

5

1401/9/20

14:18


بهترین بازی های ایکس باکس 360 | شاخص ترین های نسل پیشین مایکروسافت

کنسول ایکس باکس 360 جزو یکی از طلایی‌ترین کنسول‌های گیمینگ است. در این مقاله بهترین بازی های ایکس باکس 360 را بررسی می‌کنیم. با معرفی بهترین بازی های Xbox 360 همراه ما باشید.

مدت تقریبا زیادی است که کنسول ایکس باکس 360 مایکروسافت از دور خارج شده و کنسول ایکس باکس وان آن را جایگزین کرده است. بدون شک کیفیت بازی های ایکس باکس 360 در زمان خود مثال زدنی بود و در این کنسول‌ شاهد منتشر شدن تعدادی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های ویدیویی مختلف بودیم. بر همین اساس بر آن شدیم تا در این مقاله تعدادی از بهترین بازی های ایکس باکس 360 را برای شما فهرست کنیم. کمپانی مایکروسافت بهترین بازی های Xbox 360 را در نسل پیشین در حالی منتشر می‌کرد که رقیب تنگاتنگش کمپانی سونی با کنسول PS3 خود قصد ربودن بازار گیمینگ را از آن داشت. اتفاقا دقیقا به دلیل همین رقابت میان این دو کمپانی بود که در نسل قبلی شاهد انتشار تعدادی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین بر اساس استانداردهای آن زمان‌ بودیم. با بررسی برترین بازی های ایکس باکس ۳۶۰ همراه پلازا باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید با «برخی از بهترین بازی های ایکس باکس 360» آشنا شوید.

فهرست مطالب

بهترین بازی های ایکس باکس 360

اگر بدنبال بهترین بازی های ایکس باکس 360 هستید باما در ادامه این مقاله همراه باشید که تصمیم داریم 25 بازی ایکس باکس ۳۶۰ که از زوایای بسیاری جزو بهترین ها بوده اند را برای شما عزیزان معرفی نماییم.

17. بازی Batman: Arkham Asylum

18. بازی Batman: Arkham Asylum

  • تاریخ انتشار: 25 آگوست 2009
  • میانگین امتیاز: 92

Batman: Arkham Asylum ، مجموعه بازی های بتمن به دلیل ماهیت مخفی کاری و جذابی که در اختیار دارند همیشه مورد توجه گیمرهای بسیاری قرار گرفته که در این خصوص بتمن آرکام در ایکس باکس توانسته نام خود را در میان بهترین های این سبک قرار دهد. داستان بازی در خصوص شرورهایی بوده که تصمیم دارند به بخشی از شهر حکمرانی کنند که این مورد با قوانین شما تضاد کامل داشته است و باید بدنبال راهی جهت شکست دادن آنها باشید.

Batman: Arkham Asylum از جایی آغاز خواهد شد که شما باید نقش بتمن را به عهده بگیرید و جوکر را به Arkham Asylum تحویل دهید. این بازی براساس فیلمنامه ای با همین جریان ساخته شده است که اگر از دوست داران شخصیت بتمن هستید بی شک این بازی براساس فیزیک روانی و طراحی واقع گرایانه ای که در اختیار داشته میتواند گزینه خوبی برای سرگرمی باشد که خط داستانی و محور گونه آن میتواند شمارا با نسل جدیدی از بازی های بتمن آشنا کند.

16. بازی Forza Motorsport 3

17. بازی Forza Motorsport 3

  • تاریخ انتشار: 27 اکتبر 2009
  • میانگین امتیاز: 92

Forza Motorsport 3 امکان انتخاب هر خودروی جذابی را در این بازی خواهید داشت اما باید از یک مانع عبور کنید. پول ، اصلی ترین مانع سد راه شما خواهد بود که فقط با مسابقه دادن میتوانید آنرا بدست آورید. در مسابقات غیرقانونی که برای شما در این گیم شبیه سازی شده است باید حضور پیدا کنید و مهارت هایی که طی این سال ها کسب نموده اید را به نمایش بگذارید. با تکرار برنده شدن میتوانید دارایی خود را افزایش دهید و در نتیجه توان خرید ماشین های بهتر را برای خود به ارمغان بیاورید.

Forza Motorsport 3 استارت نسل جدیدی از بازی های گرافیکی و اتومبیل رانی بوده است که امروزه نسخه 5 آن توانسته گیمرهای بسیاری را در پلتفرم های مختلف به سمت خود جذب نماید. این بازی از وسعت بسیاری برخوردار بوده که میتوانید به بیش از 400 خودرو دسترسی داشته باشید که در طول مراحل بیش از 100 مسیر معروف جهانی برایتان درنظر گرفته شده است. امکان تنظیم و دستکاری ماشین برای شما امکان پذیر بوده است که پیشنهاد میشود در ادامه این مقاله و معرفی بازی های بیشتر باما همراه باشید.

15. بازی Fallout 3 بهترین بازی های ایکس باکس 360

16. بازی Fallout 3

  • تاریخ انتشار: 28 اکتبر 2008
  • میانگین امتیاز: 93

Fallout 3 یک بازی تعاملی با ویژگی های شبانه روزی بسیار است که در خصوص مهندسان Vault-Tec بوده است. دنیایی وسیع در فال اوت 3 وجود داشته است که در آن باید به مبارزات منحصر به فرد بسیاری بپیوندید و به اهدافی که درسر دارید برسید. تصاویر تکان دهنده و طراحی عالی سبب شده تا گیم پلی واقع گرایانه ای در این بازی پدیدار شود که امروزه این بازی در پلتفرم های مختلف به یک بازی جذاب و پویا برای سرگرمی تبدیل شده است که در ادامه سایر ویژگی های آنرا بازگو خواهیم نمود.

Fallout 3 در خط داستانی دارک و غمگینی جریان داشته است که ساکنین واشنگتن دی سی و حومه آن عد از 200 سال تصمیم به بازگشت گرفته اند. حال تمامی برده ها و انسان های بیگناه حتی نیروهای جهش یافته نیز توان رقابت با مهندسان برتری که خودرا دوست دار انسان میدانند نداشته است. خط داستانی بازی کمی شبیه به قهرمانان افسانه ای بوده است اما باید در دنیایی بی رحم بدنبال شکست دادن دشمنان بشریت باشید که این مبارزات سبب قویتر شدن شما خواهد شد که در آینده میتوانید از ویژگی های خود برای زمینه های دیگری نیز استفاده کنید.

 

14. بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 بهترین بازی های ایکس باکس 360

بهترین بازی های xbox 360 در سال 2020 / برترین بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ برای کودکان

  • تاریخ انتشار: 10 نوامبر 2009 (19 آبان 1388)
  • میانگین امتیاز: 94

جایگاه چهاردهم فهرست بهترین بازی های Xbox 360 به بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 اختصاص دارد. بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 جزو بهترین بازی های ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم محسوب می‌شود. این بازی ویدیویی که توسط کمپانی Infinity Ward ساخته شده است موفق شد در 24 ساعت اولیه انتشار خود حدود 4.7 میلیون نسخه در کشور آمریکا فروش داشته باشد. پروسه ساخت بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 که جزو بهترین بازی های Xbox 360 در سال 2020 (نسخه بازسازی شده) محسوب می‌شود در سال 2008 شروع شد. این بازی ویدیویی هم از لحاظ کمپین و از لحاظ بخش چندنفره و محتوای کلی خود ستوده شده است.

با این وجود برخی منتقدین نیز عدم خلاقیت موجود در بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 را مورد انتقاد قرار داده‌اند. جا دارد بگوییم که بخش چندنفره بازی ایکس باکس 360 کال اف دیوتی: مدرن وارفر 2 هنوز هم طرفداران خود را دارد و توسط مخاطبان تمام گروه‌های سنی به شکل روزانه تجربه می‌شود. نهایتا باید بگوییم که برخی از مراحل این بازی ویدیویی در لیست بازی های ایکس باکس 360 توسط مخاطبان مورد نکوهش نیز قرار گرفته است؛ به ویژه مرحله‌ای که در آن باید مسئولیت یک حمله تروریستی را برعهده بگیرید.

13. بازی Halo 3 بهترین بازی های ایکس باکس 360

بهترین بازیهای ایکس باکس 360 / خرید بازی ایکس باکس 360

  • تاریخ انتشار: 25 سپتامبر 2007 (3 مهر 1386)
  • میانگین امتیاز: 94

در معرفی بازی های ایکس باکس 360 در سیزدهمین جایگاه به بازی Halo 3 فرا می‌رسیم که جزو بهترین بازیهای ایکس باکس 360 محسوب می‌شود. این بازی ویدیویی در عین حال برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس نیز بعدها منتشر شده است. کمپانی مایکروسافت حدود 40 میلیون دلار برای بازاریابی بازی Halo 3 که از زعم بسیاری کاندیدای عنوان «بهترین بازی Xbox 360» محسوب می‌شود، خرج کرده بود که البته نتیجه نیز داد؛ چراکه این بازی ویدیویی موفق شد در اولین روز انتشار خود 170 میلیون دلار فروش کند. بازی Halo 3 علاوه بر آنکه یکی از برترین بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ است به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تمام دوران‌ها شناخته می‌شود و هنوز هم افراد بسیاری آن را در سراسر دنیا تجربه می‌کنند.

12. بازی Call of Duty 4: Modern Warfare بهترین بازی های ایکس باکس 360

بهترین بازی Xbox 360 / بازی ایکس باکس 360

  • تاریخ انتشار: 5 نوامبر 2007 (14 آبان 1386)
  • میانگین امتیاز: 94

جایگاه دوازدهم فهرست بهترین بازی های Xbox 360 به بازی Call of Duty 4: Modern Warfare اختصاص دارد. بازی Call of Duty 4: Modern Warfare توسط کمپانی Infinity Ward ساخته شده و کمپانی اکتیویژن آن را برای پلتفرم‌های PC، پلی استیشن 3، Xbox 360 و Wii منتشر کرده است. می‌توان گفت گیم پلی بازی ایکس باکس 360 کال اف دیوتی 4: مدرن وارفر عامل اصلی موفقیت آن است. وبسایت IGN پس از منتشر شدن این بازی آن را «بهترین بازی ایکس باکس 360» نامید.

وقایع بازی Call of Duty 4: Modern Warfare در سال 2011 رخ می‌دهند؛ جایی که سرپرست یکی از گروه‌های افراطی یک رئیس جمهور را ترور کرده است. این بازی ویدیویی را از همه لحاظ می‌توان یک شوتر اول شخص تمام عیار نامید که هنوز هم گیمرهای بسیاری در سراسر جهان در حالت چندنفره آن به مصاف همدیگر می‌روند.

11. بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰

کیفیت بازی های ایکس باکس 360 / آخرین بازی ایکس باکس 360

  • تاریخ انتشار: 20 مارس 2006 (29 اسفند 1384)
  • میانگین نمرات: 94

در جایگاه یازدهم فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion قرار دارد. بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion توسط کمپانی Bethesda Game Studios ساخته شده و همین کمپانی آن را علاوه بر ایکس باکس 360 برای پلتفرم‌های PC و PS3 نیز منتشر کرده است. ژانر این بازی ویدیویی نقش آفرینی دنیای باز (Open World RPG) محسوب می‌شود.

از جمله موارد تحسین شده این بازی که جزو بهترین بازی های Xbox 360 است می‌توان به جلو‌ه‌های بصری، دنیای پیرامونی وسیع، شخصیت‌های غیرقابل بازی دقیق و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. اگر دارای این نسل از کنسول مایکروسافت هستید و در عین حال به عناوین نقش آفرینی علاقمند هستید با خرید بازی ایکس باکس 360 به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد.

10. بازی Gears of War برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰

گیم پلی بازی ایکس باکس 360 / لیست بازی های ایکس باکس 360

  • تاریخ انتشار: 7 نوامبر 2006 (16 آبان 1385)
  • میانگین نمرات: 94

در دهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 بازی Gears of War قرار دارد. این بازی ویدیویی توسط کمپانی Epic Games ساخته شده و کمپانی مایکروسافت آن را برای پلتفرم‌های ایکس باکس 360 و کامپیوتر منتشر کرده است. ژانر بازی Gears of War که جزو بهترین بازی های Xbox 360 است تیراندازی سوم شخص محسوب می‌شود. این بازی ویدیویی که در سال 2006 منتشر شده تبدیل به سریعترین بازی ویدیویی همان سال از منظر فروش شده است. بازی ویدیویی Gears of War چه به لحاظ گیم پلی خود و چه از منظر جلوه‌های بصری پرجزئیاتش سبب تحسین منتقدین و مخاطبان شد و موفق شد بیش از 30 «جایزه سال» را در سال 2006 دریافت کند.

همانطور که اشاره کردیم بازی Gears of War یک موفقیت تجاری بود و بیش از سه میلیون نسخه در ده هفته اول خود فروش کرد. موفقیت این بازی همچنین سبب شد که چهار دنباله مختلف نیز برای آن منتشر شوند که به ترتیب عبارتند از بازی Gears of War 2، بازی Gears of War 3، بازی Gears of War 4 و بازی Gears 5 که در سال 2019 منتشر شد. جا دارد اشاره کنیم که یک فیلم نیز هم اکنون بر اساس سری بازی Gears of War در دست ساخت است.

9. بازی Batman: Arkham City برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰

معرفی بازی های ایکس باکس 360

  • تاریخ انتشار: 18 اکتبر 2011 (26 مهر 1390)
  • میانگین نمرات: 94

رتبه نهم فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 به بازی Batman: Arkham City اختصاص دارد. بازی Batman: Arkham City توسط کمپانی راک استدی استودیوز (Rocksteady Studios) ساخته شده و کمپانی وارنر براس (Warner Bros. Interactive Entertainment) آن را علاوه بر ایکس باکس 360 برای پلتفرم‌های PS3، کامپیوتر، Wii U، پلی استیشن 4 و Xbox One منتشر کرده است. ژانر بازی بتمن: شهر آرخام اکشن ماجراجویی (Action-adventure) محسوب می‌شود و در آن شاهد بتمن و تاکیدی فزاینده روی قابلیت‌های مبارزه و مخفی‌کاری، قابلیت‌های کارآگاهی و نهایت ابزار مختلف استفاده شده توسط او هستیم.

از دوستان بتمن در بازی Batman: Arkham City می‌توان به زن گربه‌ای (Catwoman) اشاره کرد که دارای کمپین داستانی ویژه خود است که به شکل موازی با داستان بتمن روایت می‌شود. بازی بتمن: شهر آرخام به واسطه روایت داستانی، کاراکترپردازی و طراحی محیط خود مورد تحسین منتقدین و مخاطبان مختلف قرار گرفت و به عنوان بهترین بازی سال 2011 از منظر نمره شناخته شد. یک اسپین آف موبایلی نیز از این بازی که جزو برترین بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ است به نام Batman: Arkham City Lockdown در ماه دسامبر 2012 منتشر شد.

8. بازی Portal 2 برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰

بهترین بازی های ایکس باکس 360 / بهترین بازی های xbox 360

  • تاریخ انتشار: 19 آپریل 2011 (30 فروردین 1390)
  • میانگین نمرات: 95

هشتمین جایگاه فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 به بازی Portal 2 اختصاص دارد. بازی Portal 2 جزو برترین بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ برای کودکان و البته بزرگسالان محسوب می‌شود که توسط کمپانی ولو (Valve) ساخته شده است. ژانر این بازی ویدیویی پازل پلتفرمی (Puzzle-platform) است. بازی پورتال 2 که جزو بهترین بازی های Xbox 360 است به واسطه گیم پلی خود، طنز تلخ، نویسندگی و همچنین صداپیشگی‌اش مورد تحسین منتقدین و مخاطبین قرار گرفته است. این بازی ویدیویی به عنوان یکی از مهمترین بازی‌های ویدیویی تاریخ گیمینگ شناخته می‌شود.

یکی از نکات حائز اهمیت در رابطه با بازی Portal 2 آن است که وقایع این بازی ویدیویی بین اولین و دومین نسخه‌‌های بازی نیمه جان (Half-Life) روی می‌دهند. این بازی ویدیویی همچنین جزو بهترین بازی های Xbox 360 دو نفره محسوب می‌شود و تجربه دو نفره آن به زعم بسیاری از افراد جزو شیرین ترین تجربه‌های ممکن است.

7. بازی Red Dead Redemption برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰

برترین بازیهای ایکس باکس ۳۶۰

  • تاریخ انتشار: 18 می 2010 (28 اردیبهشت 1389)
  • میانگین نمرات: 95

هفتمین جایگاه فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 به بازی Red Dead Redemption اختصاص دارد. بازی Red Dead Redemption توسط کمپانی راک استار سن دیگو (Rockstar San Diego) ساخته شده و همین کمپانی (راک استار) آن را برای پلتفرم‌های PS3 و Xbox 360 منتشر کرده است. بازی Red Dead Redemption به عنوان یکی از برترین بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ از یک زاویه سوم شخص تجربه می‌شود و بازیکنان در آن آزادانه به گشت و گذار در محیط دنیای باز (Open World) بازی می‌پردازند.

ساخت بازی Red Dead Redemption بیش از پنج سال زمان برد و این بازی ویدیویی تبدیل به یکی از گران‌ترین عناوین دنیای گیمینگ شد. بازی رد دد ردمپشن با بهره گرفتن از موتور بازی‌سازی RAGE ساخته شده است و هر دو حالت تک نفره و چندنفره در آن موجود هستند. قهرمان بازی Red Dead Redemption جان مارستون (John Marston) نام دارد که یک گانگستر قدیمی است. در ادامه مقاله برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰ باما همراه باشید.

6. بازی The Elder Scrolls V: Skyrim برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰

بهترین بازی های xbox 360 دونفره / بهترین بازی های ایکس باکس 360 در سال 2019

  • تاریخ انتشار: 11 نوامبر 2011 (20 آبان 1390)
  • میانگین نمرات: 96

رتبه ششم فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 به بازی The Elder Scrolls V: Skyrim اختصاص دارد. این بازی ویدیویی که توسط کمپانی Bethesda Game Studios ساخته شده یک بازی اکشن نقش آفرینی دنیای باز (Open-world) است که در تاریخ 11 نوامبر 2011 برای پلتفرم‌های ایکس باکس 360، PS3 و PC منتشر شد. داستان بازی اسکایریم حول محور قهرمان بازی به نام دراگون بورن (Dragonborn) اتفاق می‌افتد. وقایع این بازی حدود 200 سال پس از وقایع بازی Oblivion روی می‌دهند و در سرزمین اسکایریم (به عنوان بخشی از منطقه وسیع تر تمریل) شاهد اتفاق افتادنشان هستیم. در ادامه لیست برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰ به بازی های خوب دیگری اشاره شده که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

بازی اسکایریم به عنوان یکی از بهترین بازی های Xbox 360 از طریق موتور بازی‌سازی‌ Creation Engine ساخته شده و علاوه بر آن‌که مورد تحسین منتقدین قرار گرفته است اغلب به عنوان یکی از بهترین‌ بازی‌های ویدیویی تمام دوران‌ها شناخته می‌شود. جا دارد بگوییم که یک نسخه بازسازی شده نیز از این بازی به نام The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition در اکتبر 2016 برای پلتفرم‌های کامپیوتر، PS4 و Xbox One منتشر شد. همچنین در ماه نوامبر سال 2017 نسخه نینتندو سوییچ این بازی نیز توسط سازندگان آن روانه بازار شد.

5. بازی Mass Effect 2 برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰

بهترین بازیهای ایکس باکس 360 / / خرید بازی ایکس باکس 360

  • تاریخ انتشار: 26 ژانویه 2010 (6 بهمن 1388)
  • میانگین نمرات: 96

رتبه پنجم فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 به بازی Mass Effect 2 اختصاص دارد. بازی Mass Effect 2 یک بازی ویدیویی اکشن نقش آفرینی است که توسط کمپانی بایوویر ساخته شده و کمپانی الکترونیک آرتز آن را برای PC و ایکس باکس 360 در سال 2010 و PS3 در سال 2011 منتشر کرده است. این بازی ویدیویی دومین نسخه از سری‌ بازی‌های مس افکت محسوب می‌شود و وقایع آن در کهکشان راه شیری و در قرن بیست و دو روی می‌دهند. در این بازی ویدیویی که جزو بهترین بازی های Xbox 360 است بازیکنان در نقش قهرمانی به نام کماندو شپارد (Commander Shepard) قرار می‌گیرند؛ یک سرباز خبره که قصد دارد کهکشان را از متهاجمین و در طی یک ماموریت انتحاری نجات دهد. بازی های بیشتری در ادامه لیست برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰ معرفی شده است.

از جمله نقاط قوت بازی Mass Effect 2 که جزو بهترین بازی های Xbox 360 است می‌توان به کاراکترهای پیچیده و متنوع، نحوه ارائه و کارگردانی و همچنین مکانیزم مبارزات پیشرفت کرده نسبت به نسخه قبل اشاره کرد. البته جا دارد بگوییم که برخی منتقدین شیوه ساده المان‌های نقش آفرینی بازی را مورد انتقاد قرار داده‌اند. با این وجود بازی Mass Effect 2 نیز همانند بسیاری از عناوین اشاره شده در مقاله امروز به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی تمام دوران‌ها شناخته می‌شود.

4. بازی Half-Life 2 برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰

بهترین بازی های xbox 360 دونفره / / بهترین بازی های ایکس باکس 360 در سال 2019

  • تاریخ انتشار: 10 اکتبر 2007 (18 مهر 1386)
  • میانگین نمرات: 96

جایگاه چهارم فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 به بازی Half-Life 2 اختصاص دارد. بازی Half-Life 2 یک بازی ویدیویی تیراندازی اول شخص است که توسط کمپانی ولو (Valve) ساخته شده است. این بازی ویدیویی علاوه بر پلتفرم ایکس باکس 360 برای پلتفرم‌های کامپیوتر، PS3، لینوکس و اندروید نیز منتشر شده است. بازی Half-Life 2 توسط موتور بازی‌سازی Source کمپانی ولو (Valve) ساخته شده است. بازی Half-Life 2 موفق شد بیش از 39 جایزه بازی سال را از آن خود کند. این بازی ویدیویی به عنوان یکی از برترین بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ در عین حال همانند اکثر عناوین قبلی با لقب یکی از «بهترین بازی های تمام دوران‌ها» نیز شناخته می‌شود.

از ویژگی‌های برتر بازی نیمه جان 2 می‌توان به فیزیک پیشرفته، انیمیشن‌ها، جلوه‌های صوتی، هوش مصنوعی، جلوه‌های بصری و روایت داستانی آن اشاره کرد. وقایع این بازی حدود 20 سال پس از رویدادهای بازی اول اتفاق می‌افتند؛ عنوانی که در آن دانشمندان به شکل تصادفی درگاهی خطرناک به نام Xen را باز کردند. قهرمان بازی Half-Life 2 که جزو بهترین بازی های Xbox 360 محسوب می‌شود گوردون فریمن (Gordon Freeman) نام دارد که در ابتدای بازی توسط فردی مرموز به نام G-Man بیدار می‌شود و وظیفه دارد به رویارویی با یک امپراطوری چندبعدی به نام The Combine بپردازد. در ادامه لیست برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰ با پلازا همراه باشید.

3. بازی Bioshock محبوب ترین بازی های xbox 360

بهترین بازی Xbox 360 / بازی ایکس باکس 360

  • تاریخ انتشار: 21 آگوست 2007 (30 مرداد 1386)
  • میانگین نمرات: 96

نهایتا به سه جایگاه اول فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 فرا رسیدیم و سومین این جایگاه‌ها به عنوان دیگری جز بازی بایوشاک (Bioshock) تعلق ندارد. بازی بایوشاک یک بازی تیراندازی اول شخص است که توسط کمپانی 2K Boston ساخته شده و همین کمپانی (2K Games) آن را برای پلتفرم‌های PC، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، PS3، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ منتشر ساخته است. وقایع بازی بایوشاک در سال 1960 رخ می‌دهند. بازیکنان در بازی Bioshock در نقش قهرمان بازی جک (Jack) قرار می‌گیرند که به شکل تصادفی سر از شهر زیردریایی Rapture در می‌آورد.

یکی از مشخصه‌های بازی بایوشاک در زمینه گیم‌پلی که آن را از عناوین مشابه جدا می‌کند استفاده از المان‌های نقش آفرینی و همچنین برخی المان‌های ژانر ترس و بقا (Survival Horror) است که وقتی با تیراندازی اول شخص بازی ترکیب می‌شود تجربه‌ای منحصر به‌ فرد را خلق می‌کند که تنها از این عنوان برمی‌آید. بر همین اساس بازی بایوشاک را می‌توان یکی از مهمترین نمادهای یک بازی ویدیویی به عنوان «اثر هنری» نامید؛ چرا که وقتی این بازی را تجربه می‌کنید حس می‌کنید واقعا در حال تجربه کردن یک اثر هنری ناب هستید. بدنبال بازی های بیشتری هستید ؟ ادامه لیست برترین بازی ایکس باکس ۳۶۰ را از دست ندهید.

2. بازی Grand Theft Auto V محبوب ترین بازی های xbox 360

گیم پلی بازی ایکس باکس 360 / لیست / بازی های ایکس باکس 360

  • تاریخ انتشار: 17 سپتامبر 2013 (26 شهریور 1392)
  • میانگین نمرات: 97

به رتبه دوم فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 فرا رسیدیم و این رتبه به عنوان دیگری جز بازی Grand Theft Auto V اختصاص ندارد. بازی Grand Theft Auto V توسط کمپانی راک استار نورث ساخته شده و همین کمپانی آن را در عین حال برای پلتفرم‌های PS3، پلی استیشن 4، Xbox One، کامپیوتر، PS5 و Xbox Series X/S نیز منتشر کرده است. بازی GTA V را هم می‌توان از زاویه اول شخص و هم از زاویه سوم شخص تجربه کرد. این بازی ویدیویی که جزو برترین بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ محسوب می‌شود داستان سه شخصیت متفاوت را دنبال می‌کند.

بازی Grand Theft Auto V پس از انتشار خود تبدیل به پرفروش‌ترین محصول دنیای سرگرمی شد و منتقدین به ویژه طراحی چندقهرمانه بازی را به همراه محیط دنیای باز آن و همچنین نحوه ارائه بازی و نهایتا گیم پلی ستودند. البته انتشار بازی GTA V بدون حاشیه نیز نبود و این بازی به ویژه به واسطه میزان خشونت موجود در آن سبب بحث و جنجال شد. بازی Grand Theft Auto V همچنین لقب پرفروش‌ترین محصول سرگرمی تمام دوران‌ها را نیز به خود اختصاص داد.

1. بازی Grand Theft Auto IV بازی ایکس باکس ۳۶۰

معرفی بازی های ایکس باکس 360

  • تاریخ انتشار: 29 آپریل 2008 (10 اردیبهشت 1387)
  • میانگین نمرات: 98

نهایتا به جایگاه اول فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 فرا رسیدیم و این جایگاه به عنوان دیگری جز بازی Grand Theft Auto IV اختصاص ندارد. بازی Grand Theft Auto IV یک بازی ویدیویی اکشن ماجراجویی است که توسط کمپانی راک استار نورث ساخته شده و همین کمپانی در عین حال آن را برای پلتفرم PS3 و PC نیز منتشر کرده است. قهرمان اصلی بازی Grand Theft Auto IV که جزو بهترین بازی های Xbox 360 محسوب می‌شود نیکو بلیک (Niko Bellic) نام دارد و از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد بازی می‌توان به رویکرد واقع گرایانه یا رئالیستی آن نسبت به عناوین قبلی اشاره کرد.

این بازی ویدیویی در عین حال که یکی از برترین بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ محسوب می‌شود به عنوان یکی از مهمترین عناوین نسل هفتم بازی‌های ویدیویی نیز شناخته می‌شود و البته بسیاری از منتقدین آن را به عنوان یکی از بهترین‌ بازی‌های تمام دوران‌ها نیز می‌شناسند. جا دارد اشاره کنیم که سازندگان بازی Grand Theft Auto IV برای بازسازی شهر نیویورک در عنوان خودشان از این شهر بیش از 100 هزار عکس و ساعت‌ها ویدیو گرفتند. از بازی GTA IV بعدها دو بسته الحاقی به نام The Lost and Damned و The Ballad of Gay Tony نیز منتشر شد.

بازی های ایکس باکس 360 دونفره

فارغ از گیم پلی مناسب و سرگرم کننده بازی های ایکس باکس سبکی در این زمینه بوجود آمده که به بازی های دونفره معروف است. همانطور که از نام این بخش پیداست برای حضور در بازی و پشت سرگذاشتن مراحل آن باید با شخص دیگری وارد بازی شوید که در این زمینه بازی های خوبی معرفی شده است.

1. بازی Super Street Fighter IV محبوب ترین بازی های xbox 360

20. بازی Super Street Fighter IV

  • تاریخ انتشار: 27 آوریل 2010
  • میانگین امتیاز: 91

Super Street Fighter IV یکی از بهترین موارد ممکن در سبک بازی های مبارزه ای و فایتینگ بوده است که با ارائه گیم پلی 2 بعدی کلاسیک توانسته گیمرهای قدیمی بسیاری را به سمت خود جذب نماید. اگر از اشخاصی هستید که با کنسول های پلی استیشن 1 و 2 سروکار داشته اید بی شک نام این بازی برایتان آشنا بوده است. با انتخاب شخصیت مدنظر خود آمادگی حضور در نبردهای آنلاین بسیاری را داشته باشید که در این میان چالش و مراحل بسیاری برایتان درنظر گرفته شده است.

Super Street Fighter IV شامل 25 شخصیت محبوب و دوست داشتنی مانند Ryu، Ken، Crimson Viper، Abel، El Fuerte و Rufus بوده است که در این نسخه میتوانید شاهد 8 شخصیت جدید نیز باشید. خط داستانی ساده بازی میتواند شمارا در مبارزات غرق نماید که در این میان از انیمیشن های زیبایی برای ساخت بازی استفاده شده است. هرشخصیت از یکسری قدرت و حرکات اختصاصی برخوردار بوده که با یادگیری آنها میتوانید دشمنان خود را با سرعت بالاتری از میان بردارید.

 

2. بازی The Walking Dead: A Telltale Games Series محبوب ترین بازی های xbox 360

19. بازی The Walking Dead: A Telltale Games Series

  • تاریخ انتشار: 27 آوریل 2012
  • میانگین امتیاز: 92

اگر از طرفداران سریال والکینگ دد باشید پیشنهاد میشود بازی The Walking Dead: A Telltale Games Series را از دست ندهید که این نسخه مجموعه ای عالی و بی نظیر از سریال زامبی ها بوده که در شرایط و حالت های مختلفی میتوانید به نقش آفرینی بپردازید. دنیا رو به افول است و در این میان بازماندگان سعی دارند تا محیطی امن برای زندگی خود و آیندگان خود را راه اندازی کنند. در نقش یکی از شخصیت های بازی بدنبال نابودی زامبی ها در مکان های مختلف باشید که بی شک مسیر سختی را در پیش خواهید داشت.

The Walking Dead: A Telltale Games Series در یک دنیای آخر الزمانی جریان داشته است که باید به تمام وحشت و ترس هایی که از زامبی ها دارید غلبه کنید. بازی شمارا در نقش شخصی قرار خواهد داد که باید از یک دختر یتیم بنام کلمنتاین محافظت کنید. در دنیای نابود شده بدنبال رستگاری باشید که شخصیت منفی داستان که لی اورت نام داشته سبب این آشوب جهانی شده است. طراحی عالی و گیم پلی روان از اصلی ترین ویژگی های این بازی بوده است که نباید آنرا ساده از دست داد.

3. بازی Bioshock Infinite محبوب ترین بازی های xbox 360

بهترین بازی های xbox 360 دونفره / بهترین بازی های ایکس باکس 360 در سال 2019

  • تاریخ انتشار: 26 مارس 2013 (6 فروردین 1392)
  • میانگین امتیاز: 93

در پانزدهمین جایگاه فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 بازی Bioshock Infinite قرار دارد. در معرفی بازی های ایکس باکس 360 شاید بتوان گفت جایگاه بازی Bioshock Infinite به واسطه اتمسفر و خلاقیتی که در گیم پلی و شاکله کلی‌اش دارد بسیار ویژه است. این بازی ویدیویی که توسط استودیو Irrational Games ساخته شده در ادامه بازی بایوشاک 2 ساخته شده است و ماجرای فردی به نام بوکر دویت (Booker Dewitt)‌ و همراه او الیزابت (Elizabeth) را دنبال می‌کند.

کیفیت بازی بایوشاک اینفینیت در میان کیفیت بازی های ایکس باکس 360 مثال زدنی است. این بازی ویدیویی چه از لحاظ جلوه‌های بصری و چه از لحاظ گیم پلی و طراحی هنری مورد تمجید و تحسین منتقدین و مخاطبان قرار گرفته است. نهایتا شاید بتوان گفت بارزترین جنبه بازی Bioshock Infinite که جزو کاندیداهای عنوان بهترین بازی ایکس باکس 360 است روایت داستانی مثال زدنی آن باشد.

بازی های ایکس باکس 360 دخترانه

همیشه جذابیت و کشتارهای بالا مورد توجه گیمرها بوده اما در این میان برخی افراد بدنبال بازی های دخترانه هستند که اگر شما نیز جزو این افراد بوده اید در ادامه میتوانید با بازی های خوبی در این زمینه آشنا شوید.

1. بازی Overcooked بازی گرافیکی ایکس باکس 360

1. بازی Overcooked بازی گرافیکی ایکس باکس 360

در میان محبوب ترین بازی های ایکس باکس 360 میتوان بازی Overcooked را گزینه ای مناسب برای سرگرمی دانست که در آن نقش یک سرآشپز خواهید بود. سرآشپزی که باید نحو درست کردن غذاهای بسیاری را بلد باشد و در این راستا با جلب نظر مشتریان خود بدنبال فروش بیشتر و سودآوری برای خود باشد. بعد از اتمام هر مرحله از این بازی قادر خواهید بود تا کار های متفرقه مربوط به آشپزخانه خود را انجام دهید که برای اینکار قادر خواهید بود تا از این برنامه زمانبندی استفاده کنید. بازی شامل حالت تک نفره و چند نفره بوده است که در این شرایط میتوانید با رقبایی از سراسر جهان برسر موضوعات مختلف به رقابت بپردازید.

بازی Overcooked شامل طراحی مناسب و بهبود یافته بوده که در ساخت آن از رنگ بندی زیبایی استفاده شده است. وجود صدا گذاری پویا که ارتباط مستقیمی با طراحی دارد سبب بوجود آمدن گیم پلی خوبی شده است که این مورد میتواند شمارا برای مدت زمان طولانی سرگرم نماید و ویژگی های مناسبی را در اختیارتان قرار دهد. حال با وارد شدن به بازی دخترانه Overcooked برای ایکس باکس بدنبال پایان دادن به مراحل آن باشید.

2. بازی Kinect Disneyland Adventures بازی های ایکس باکس 360 اسلیم

2. بازی Kinect Disneyland Adventures بازی های ایکس باکس 360 اسلیم

بازی Kinect Disneyland Adventures در میان بازی های ایکس باکس 360 دونفره جایی نداشته زیرا سبک و گیم پلی آن در خصوص ماجراجویی های یک جوان بوده که در دنیای جادویی دیزی لند گم شده است. از طریق این بازی فوق العاده که در مورد یک تور مجازی بوده میتوانید با داستان خوبی مواجه شوید و در آن برای مدت زمان طولانی سرگرم شوید. شرکت سازنده بازی با دیزنی ارتباط خوبی داشته و همین مورد سبب شده تا بسیاری از شخصیت های محبوب دیزنی در این بازی حضور داشته باشند.

در دنیای Kinect Disneyland Adventures باید به کاوش کردن بپردازید و اقلام و نشانه هایی که برایتان درنظر گرفته شده است را جمع آوری کنید تا بتوانید به مرحله بعدی بازی صعود کنید. حضور شخصیت های محبوب نظیر میکی موس، سیندرلا، علاءالدین، پیتر پن، دانلد داک، آلیس، وینی پو و بسیاری از شخصیت های دیگر سبب شده تا بازی Kinect Disneyland Adventures بیشتر برای دختران جذاب باشد زیرا بسیاری از شخصیت های دیزنی در کارتون های دخترانه مورد استفاده قرار گرفته که این مورد سبب شده تا گیمرهای بسیاری برای سرگرمی به سمت این بازی روی آورند.

3. بازی Minecraft Story Mode دانلود بازی های ایکس باکس 360

3. بازی Minecraft Story Mode دانلود بازی های ایکس باکس 360

شاید باورش برای شما نیز سخت باشد که نام Minecraft Story Mode در لیست بازی های ایکس باکس 360 دخترانه حضور خوبی داشته و بدنیست بدانید که اکثر گیمرهای این بازی را دختران تشکیل داده اند. طبق گفته های شرکت سازنده این بازی هیچ شانسی وجود ندارد که دختری از مجموعه بازی های ماینکرافت خوشش نیاید زیرا این بازی از سبک و اساس جذابی برخوردار بوده که با حضور کوتاه مدت عاشق آن خواهید شد و این مورد اصلی ترین دلیل برای حضور در این بازی بوده است.

بدنیست بدانید که گیم پلی بازی Minecraft Story Mode برای تمام سنین مناسب بوده که در آن باید آواتار زن و آواتار مردی که حضور دارد را سفارشی سازی و مدیریت نمایید. این وظیفه شماست که نظم سنگ را پیدا کنید. سنگی که با استفاده از آن میتوانید مهارت های بسیاری را بدست آورید اما در این ماجراجویی دشوار موانع بسیاری سد راه شما بوده زیرا تنها چیزی که میتواند دنیای بازی Minecraft Story Mode را نجات دهد همین سنگ نظم نجات بوده که برای دستیابی به آن باید مهارت های بسیاری را بدست آورید و قدرت خود را افزایش دهید.

4. بازی Ori and the Will of Wisps بازی ایکس باکس 360 جدید

4. بازی Ori and the Will of Wisps بازی ایکس باکس 360 جدید

اگر بدنبال یک گزینه دخترانه جدید در میان بازی های 2022 ایکس باکس 360 هستید باید بدانید که بازی Ori and the Will of Wisps گزینه خوب و پیشنهادی برای شماست. پازل های بسیاری در این بازی وجود داشته که برای پایان دادن به آنها باید بین پلتفرم های مختل حرکت کنید و انعطاف پذیری بالای خود را نشان دهید زیر در چنین شرایطی است که میتوانید پازل و معما های این بازی را به اتمام رسانید.

وجود توانایی های بسیار در بازی Ori and the Will of Wisps سبب خواهد شد تا برای رویارویی با مشکلات دشوار تنها یک راه داشته باشید و آنهم تقویت خودتان است. طراحی بصری بسیار قوی در کنار گیم پلی شگفت انگیز این بازی سبب شده تا در لیست های بسیاری حضور پیدا کند و به جوایز بسیاری دست پیدا نماید. با این حال باید بدانید که این بازی دخترانه از یک شخصیت نواورانه برخوردار بوده که طراحی آن مطابق سلیقه دختران بوده است که از همان ابتدای بازی عاشق او خواهید شد.

5. بازی Rayman Legends جدیدترین بهترین بازی های ایکس باکس 360

5. بازی Rayman Legends جدیدترین بهترین بازی های ایکس باکس 360

بازی افسانه های ریمن یا همان Rayman Legends با حضور در میان پرفروش ترین بازی ایکس باکس 360 توانسته نام خود را در طول سال های اخیر برسر زبان ها بیندازد و این مورد سبب شده تا شرکت سازنده بدنبال بروزرسانی های متعدد برای بازی باشد. در چنین شرایطی میتوان گفت که این بازی با عرضه یک گیم پلی ماجراجویی و جذاب میتواند شمارا با چالش های نوینی مواجه کند که در آن قادر خواهید بود با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم نمایید و برای مدت زمان طولانی سرگرم شوید.

بازی Rayman Legends را میتوان پنجمین پلتفرمینگ در سری ریموند دانست که در آن حداکثر تا 4 نفر میتوانید وارد مراحل بازی شوید. بطور همزمان در یک سطوح حضور پیدا کنید و با شکست دادن دشمنان خود بدنبال ازاد سازی Teensies و جمع آوری Lums باشید که با اینکار میتوانید به تمام اقلام و آیتم های قفل دنیا های دیگر دسترسی داشته باشید. هیجانات بسیاری در این بازی وجود داشته که میتوانید برای مدت های طولانی سرگرم شوید. طراحی عالی در کنار صدا گذاری جذاب سبب بوجود آمدن گیم پلی خوبی شده است که در این راستا بازی توانسته امتیاز بالایی را در پلتفرم های مختلف کسب نماید.

سوالات متداول

آخرین بازی ایکس باکس 360 کدام است؟

نمیتوان گفت که کدام بازی آخرین محصول عرضه شده برای XBOX بوده است اما در این لیست میتوانید بهترین های این کنسول را بشناسید.

آیا هنوز بازی های جدید ایکس باکس 360 منتشر می شوند؟

گاهی اوقات شرکت های سازنده با درنظر گرفتن نسخه جدید از بازی های قدیمی بدنبال بهبود بازی های خود هستند که در این شرایط باید گفت که بله بازی های جدید ایکس باکس هنوز هم عرضه میشوند.

سخن پایانی

بهترین بازی های xbox game pass

در مقاله بالا تعدادی از بهترین بازی های Xbox 360 را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. البته جا دارد بگوییم که فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 به عناوین بالا ختم نمی‌شود. به عنوان مثال یکی از بهترین بازی های ایکس باکس 360 در سال 2019 بازی Just Dance است که در عین حال آخرین بازی ایکس باکس 360 نیز محسوب می‌شود. در دوران کنونی شکی نیست که کنسول گیمینگ ایکس باکس وان کمپانی مایکروسافت با دامنه وسیع طرفداران خود از سراسر جهان و البته کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری S این کمپانی تمرکز اصلی مخاطبان را دربرگرفته‌اند. با این وجود شاید بد نباشد هر از گاهی به کنسول نسل پیشین مایکروسافت یعنی Xbox 360 سری بزنیم و بازی‌های شاخص آن را دنبال کرده و عناوینی را که از آن‌ها گذر کرده‌ایم تجربه کنیم.

نظر شما در رابطه با فهرست امروزمان چیست؟ نظرات خود را از قسمت پایین و بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو