رکورد ویژه جام جهانی همچنان در اختیار یک ایرانی

منبع: ساعد نیوز

5

1401/9/20

14:18


ساعدنیوز: برخلاف آن چیزی که برخی‌ها اعلام کردند، رکورد دیرترین گل زده در جام جهانی همچنان در اختیار یک ایرانی است.

رکورد ویژه جام جهانی همچنان در اختیار یک ایرانی

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرورزشی، رامین رضاییان مدافع راست سابق پرسپولیس و فعلی سپاهان یکی از بازیکنانی بود که بازگشت کی روش به تیم ملی برگشت و توانست دومین جام جهانی خود را تجربه کند.

رضاییان درحالی با صادق محرمی برای قرار گرفتن در سمت راست خط دفاعی تیم ملی رقابت می کرد که کی روش ترجیح داد در اولین بازی به محرمی بازی بدهد. نمایش ضعیف این بازیکن باعث شد تا رامین در دو بازی بعدی تیم ملی مقابل ولز و آمریکا بازیکن فیکس تیم ملی باشد.

کارلوس کی روش که حساب زیادی روی محرمی باز کرده بود در بازی اول مقابل انگلیس از او در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرد ولی صادق نتوانست انتظارات کی روش را برآورده کند. محرمی در بازی مقابل ولز جای خود را به رامین داد و رضاییان هم یکی از بهترین بازی های دوران ورزشی خود را مقابل این تیم به نمایش گذاشت. رامین نه تنها در کارهای دفاعی عالی کار کرد، موفق شد روی پاس هنرمندانه طارمی گل دوم تیم ملی را هم به ثمر برساند.

درخشش رامین در جام جهانی خیلی ها را سورپرایز کرد، چراکه مدت ها بود چنین نمایشی را از این بازیکن ندیده بودیم. در مورد رضاییان دو نکته جالب وجود دارد. نکته اول اینکه اصلا قرار نبود این بازیکن در جام جهانی حضور پیدا کند.

اسکوچیچ که اعتقادی به رامین نداشت، حتی یکبار هم در اردوهای تیم ملی او را دعوت نکرد و اگر اسکوچیچ سرمربی تیم ملی می ماند، قطعا رضاییان جایی در لیست نهایی تیم ملی نداشت. مورد جالب دیگر در خصوص رامین این است که او در یک زمینه در جام جهانی رکورددار است و تا پایان مرحله یک چهارم نهایی کسی نتوانسته رکورد رضاییان را بشکند.

تصویر

رامین در دقیقه ۱۱+۹۰ (ثانیه ۳۵ دقیقه ۱۰۰) موفق شد گلزنی کند. گلی که دیرهنگام ترین گل جام جهانی به حساب می آید و ستاره سابق پرسپولیس رکورددار است. در بازی جذاب و دیدنی هلند و آرژانتین وخورست مهاجم هلندی ها که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند، موفق شد در ثانیه ۳۲ دقیقه ۱۰۰ دروازه املیانو مارتینس را باز کند و گل تساوی بخش تیمش را به ثمر برساند.

در واقع گل رضاییان ۳ ثانیه دیرتر به ثمر رسید و همین موضوع باعث شده که تا پایان مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، رکورد دیرترین گل همچنان در اختیار رامین رضاییان از ایران باشد. حال باید دید در ۴ بازی پایانی جام جهانی که باقی مانده کسی می تواند این رکورد را بشکند و یا اینکه رکورد دیرترین گل جام جهانی در اختیار مدافع تیم ملی باقی خواهد ماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو