درختان افرا ژاپنی (Acer palmatum) به لطف شاخ و برگ های منحصر به فرد و خوش رنگ خود، انتخاب محبوبی برای باغبانان در بسیاری از مناطق مختلف هستند. این درختان کوچک، که می‌توانند به‌عنوان درختچه نیز رشد کنند، معمولاً به دلیل برگ‌های قرمزشان انتخاب می‌شوند – اما درخت شما ممکن است بسته به نوع افرای ژاپنی ، دارای رنگ‌هایی مانند نارنجی، بنفش، صورتی یا حتی سبز باشد. از آنجایی که آنها بسیار منحصر به فرد در فضای بیرونی شما هستند، مهم است که اقدامات احتیاطی مناسب را قبل از پایان فصل رشد انجام دهید تا مطمئن شوید درخت افرا شما در زمستان سالم می ماند. در این مطلب از سلام دنیا درباره نحوه محافظت از افرای ژاپنی در زمستان، محل نگهداری، آبدهی، عایق بندی، حفاظت از شاخ و برگ، کود دهی و هرس درخت افرا قرمز صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

زمستان درختان افرا ژاپنی

بسته به منطقه سختی گیاهی که در آن زندگی می‌کنید، چند روش مختلف وجود دارد که می‌توانید برای حفظ سلامت درخت خود از آنها استفاده کنید. درختان افرا که در مناطق جنوبی رشد می کنند نسبت به درختانی که در شمال رشد می کنند به تغییرات کمتری در روال مراقبت معمول خود نیاز دارند، اما زمستان گذرانی این گونه در هر دو محیط نسبتاً آسان است. یاد بگیرید که چگونه از افرای ژاپنی خود در زمستان مراقبت کنید تا آن را تا زمانی که هوای گرم بازگردد، شکوفا نگه دارید.

به عنوان یک قانون کلی، بهتر است قبل از اولین یخبندان فصل آماده سازی درختان افرا خود را برای زمستان شروع کنید. درختان جوان بیشتر مستعد یخ زدن یا شوک شدن در دمای پایین هستند، بنابراین بسته به سن درختتان، ممکن است لازم باشد اقدامات بیشتری برای کمک به زنده ماندن آن تا زمان بلوغ انجام دهید.


حتما بخوانید: روش مراقبت از گل هیدرانسیا (گل ادریسی) در زمستان


درختان افرا ژاپنی می توانند در آب و هوای معمولی زمستانی در مناطق سختی 5 تا 8 USDA زندگی کنند، که بخش بزرگی از ایالات متحده را در بر می گیرد قبل از تعیین بهترین اقدامات برای مراقبت از افراهای ژاپنی در زمستان، منطقه سختی را برای منطقه خود بیاموزید.

زمستان درختان افرا ژاپنی

نحوه مراقبت از افرا ژاپنی در زمستان

محل نگهداری افرا ژاپنی 

محافظت در زمستان برای افرا ژاپنی شما از اولین کاشت آن آغاز می شود. قرار گرفتن درخت در فضای بیرونی شما تأثیر قابل توجهی بر توانایی آن برای زنده ماندن در دمای انجماد خواهد داشت.مکانی را نزدیک به خانه خود انتخاب کنید تا از بادهای خشن زمستانی در امان باشد. همچنین مهم است که درخت را در مکانی با قرار گرفتن در معرض جنوب بکارید تا برای گرم نگه داشتن نور خورشید کافی باشد. از آنجایی که این گونه در آفتاب کامل رشد می کند - و برای نشان دادن رنگ های روشن خود به نور زیادی نیاز دارد - بسیاری از باغبانان از قبل از زمستان مناطق جنوبی را انتخاب کرده اند.

اگر درخت افرا شما هنوز کوچک است، می‌توانید در اطراف آن با سایر عناصر محوطه‌سازی مانند بوته‌ها و درختان دیگر یک سرپناه بسازید تا از باد، برف و یخ محافظت کنید.

نکته

اگر افرای ژاپنی شما در ظرفی رشد می‌کند، محافظت از آن در برابر آسیب‌های زمستانی ساده است: زمانی که برف یا یخ پیش‌بینی می‌شود، یا زمانی که دما به زیر صفر می‌رسد، آن را به گاراژ یا منطقه‌ی سرپناه دیگری منتقل کنید.

نحوه مراقبت از افرا ژاپنی در زمستان1

مقدار آبیاری درخت افرا در زمستان

آبیاری  درخت افرا در زمستان

درخت افرا ژاپنی خود را به طور مداوم در طول فصل پاییز آبیاری کنید (حداقل هفته ای یک بار). هنگامی که زمین یخ می زند، درختان از آب محروم می شوند و در نتیجه زمستان می توانند آسیب ببینند. درختان جوان به ویژه حساس هستند - اما درختان در هر سنی می توانند از آبیاری مناسب پاییزه بهره مند شوند.


حتما بخوانید: شرایط نگهداری و روش تکثیر گیاه برگ انجیری (مونسترا البو)


علاوه بر آبیاری منظم هفتگی، خیساندن عمیق در اواخر فصل پاییز نیز مهم است. این به درخت افرا اجازه می دهد تا قبل از اینکه دما به زیر صفر برسد، رطوبت زیادی را در سراسر سیستم ریشه خود جذب کند. از آنجایی که این درختان در زمستان مستعد پوسیدگی ریشه هستند، آبیاری را در این زمان کاهش دهید: فقط زمانی آبیاری کنید که  بالای خاک خشک شود. تامین آب کافی در زمان مناسب در پاییز به درخت شما کمک می کند تا در زمستان به حالت خوب خود ادامه دهد. 

تهیه عایق برای افرای ژاپنی در زمستان

عایق بندی

3 تا 4 اینچ مالچ را در اطراف درخت افرا ژاپنی خود بمالید، اما نه درست در مقابل تنه - این می تواند آفاتی مانند حشرات را دعوت کند تا آن را بجوند. در عوض، مالچ را چند اینچ از تنه دور نگه دارید و آن را روی خط چکه (یعنی لبه سایبان) بمالید. مالچ ناحیه ریشه را عایق می کند و به حفظ رطوبت کمک می کند.

نحوه مراقبت از افرا ژاپنی در زمستان2

چگونه از شاخ و برگ افرای قرمز در زمستان حفاظت کنیم 

حفاظت از شاخ و برگ

اگر درخت شما خیلی بزرگ نیست، پیچیدن کنف راهی ساده برای محافظت از آن در برابر یخ و برف است. این یک گام به خصوص برای افراهای ژاپنی جوان است که شاخه های نازکی دارند که بیشتر در معرض شکستن زیر وزن برف و یخ هستند.

برای انجام این کار، سه تا چهار پایه را در اطراف درخت قرار دهید، سپس یک لایه چنگال را روی پایه ها قرار دهید. کنف را با منگنه یا طناب به پایه ها محکم کنید. پس از یکنواخت شدن هوا، کنف را بردارید (به درخت شما اجازه می‌دهد نور خورشید را جذب کند).


حتما بخوانید: نگهداری و مراقبت از گیاهان و درختچه ها در زمستان


کود دهی افرای قرمز

بهترین زمان از سال برای استفاده از کود زمانی است که بخش سالمی از فصل رشد باقی بماند - یعنی بهار و اوایل تابستان. در مقابل، اگر در اواخر تابستان یا پاییز کود دهی کنید، رشد جدید حاصله زمان کافی برای سفت شدن قبل از شروع دمای سرد را ندارد. این شاخه ها بیشتر در معرض آسیب زمستان هستند.

نحوه مراقبت از افرا ژاپنی در زمستان3

هرس درخت افرا قرمز

در حالی که بسیاری از باغبان ها درختان افرا ژاپنی خود را در زمستان هرس می کنند، هرس بیش از حد می تواند به درخت شما در زمانی که دما خیلی سرد است آسیب برساند. کوتاه کردن شاخه ها باعث ترشح شیره درخت شما می شود که می تواند آن را ضعیف کرده و منجر به بیماری های احتمالی شود. در اوایل زمستان به آرامی هرس کنید و تا بهار یا تابستان صبر کنید تا بخش‌های بزرگ‌تری از ساقه‌ها و شاخه‌ها را کوتاه کنید.

سخن آخر

با نگهداری صحیح از افرای ژاپنی می توانید تا سالهای سال از داشتن این درخت زیبا لذت ببرید. امیدواریم که از این مطلب استفاده و لذت برده باشید.